אלפא רומיאו נמצאת בדרכה לחשוף את רכב הפנאי השלישי במבחר שלה, אלפא רומיאו מילאנו. מדובר ברכב פנאי קטן (B-SUV) שיתבסס על פלטפורמת CMP הקטנה של סטלנטיס ויצטרף לשורת רכבי פנאי קטנים על בסיס אותה הפלטפורמה: אופל מוקה ופרונטרה (יוצג השנה), ג'יפ אוונג'ר, פיאט 600, פיג'ו 2008 ועוד. 
 

חשמל באלפא

אלפא רומיאו מילאנו יהיה הרכב החשמלי הראשון של המותג, ומדובר בצעד חשוב ומשמעותי יותר משניתן לשער תחילה. נזכיר, היצרנית הכריזה כי כבר בשנת 2027 תהפוך ליצרנית כל-חשמלית – ומדובר בלוח זמנים קצר בהחלט. כאמור, הצעד הראשון במהלך הוא מילאנו החדש, ובהמשך צפויה היצרנית להציג את יורשת הג'וליה ויורש לסטלביו על בסיס פלטפורמת STLA הגדולה שנחשפה ממש לאחרונה.

אלפא רומיאו מילאנו מתקרב לפס הייצור
צילום: אלפא רומיאו

מילאנו החדש יתמקם בהיצע מתחת לטונאלה המוכר, ויהיה מדובר ברכב הקטן ביותר של היצרנית מאז הופסק ייצורה של ג'ולייטה הקומפקטית). בשלב זה פרטים של ממש עדיין אין, אולם סביר כי גם מילאנו יעשה שימוש ביחידת ההנעה החשמלית המוכרת של הקבוצה: מנוע חשמלי המפיק 156 כ"ס, סוללת 54 קוט"ש וטווח של כ-400 ק"מ. עוד ניתן להניח כי המילאנו יהיה מהדגמים הראשונים להצטייד בגרסת ההנעה הכפולה העתידית של יחידת ההנעה הזו עליה עומלים בימים אלה בסטלנטיס.

לפי אלפא רומיאו הדגם נמצא ממש עכשיו בשלבי בדיקה ומבחן אחרונים במתקן באלוקו הנודע של אלפא רומיאו בצפון איטליה. המילאנו יציע אופי והתנהגות ספורטיביים ההולמים את המותג ב"רמה הגבוהה ביותר בסגמנט", כך אלפא. כדי להדגיש את המאמצים ותשומת הלב שמקדישה היצרנית לנושא הניהוג היא מציינת כי צוות הפיתוח כולל מהנדסים שעבדו גם על מכוניות כמו אלפא רומיאו 4C, 8C, ג'וליה וסטלביו תלתן ועוד.

אלפא רומיאו מילאנו החדש יחשף במלואו באביב הקרוב, ב-10 לאפריל.

אלפא רומיאו מילאנו מתקרב לפס הייצור
צילום: אלפא רומיאו