בחודש יולי 2022 הציגה מיני את קונספט 'אייסמן', קדימון לרכב פנאי קטן עתידי חדש במבחר הדגמים של היצרנית שגם שימש כבמה להצגת שפת העיצוב החדשה של המותג. מאז הוצגו כבר מיני החדשה וקאנטרימן ששאבו השראה עיצובית מאותו רכב תצוגה, אולם כעת מתקרב תורו של אייסמן הסדרתי לתפוש את מרכז הבמה.
 
מי אתה אייסמן?
מיני אייסמן החדש יהיה רכב פנאי קטן (B-SUV) חדש בהיצע הדגמים של היצרנית. אייסמן יתמקם בין מיני הקטנה (סופרמיני, סגמנט B) לקאנטרימן החדש שגדל במידות והיום הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) מן המניין. את הפלטפורמה הוא יחלוק עם זו של מיני החדשה.

 מיני אייסמן החשמלי מתקרב אל פס הייצור
צילום: מיני
 
לפי מיני, בניגוד לשאר דגמי המותג, אייסמן יוצע עם הנעה כל-חשמלית באופן בלעדי. מידותיו של אייסמן יציבו אותו כאחד מהכלים הקטנים בסגמנט: אורכו 407.5 ס"מ, רוחבו 175 ס"מ וגובהו 149.5 ס"מ. בסיס הגלגלים לא נמסר. האייסמן יכנס לסגמנט הולך ומתרחב של רכבי פנאי קטנים ויוקרתיים אשר רובם מוצעים עם הנעה חשמלית, לפחות כאופציה: אודי Q2, אלפא רומיאו מילאנו העתידי, ג'יפ אוונג'ר, DS 3 ועוד.
 
מטבען של חשיפות שכאלה פרטים של ממש עדיין אין, אך למרות ההסוואה ניתן להתרשם מעט מהעיצוב החיצוני. נראה שבדומה לקאנטרימן, גם לאייסמן עיצוב קופסתי שיקבל זריקת מרץ עיצובית בזכות אלמנטים שונים כמו משחקי תאורה ופרופורציות נאות למרכב.

 מיני אייסמן החשמלי מתקרב אל פס הייצור
צילום: מיני
 
לפי מיני אייסמן החדש ישמור על האופי המוכר והדינאמי של דגמי מיני, ויציע התנהגות כביש טובה ומהנה – הצהרות דומות מאוד לאלה של אלפא בנוגע למילאנו. לצד זאת, במיני טוענים כי בזכות המבנה היעיל של הפלטפורמה החשמלית והמרכב הרבוע הוא יציע מרחב מספק לחמישה נוסעים ובכלל יהיה מרווח ביחס למידותיו הצנועות.

 מיני אייסמן החשמלי מתקרב אל פס הייצור
צילום: מיני
 
על ההנעה לא ידוע הרבה בשלב זה, אולם במיני מאשרים כי אייסמן יוצע לפחות באחת הגרסאות עם סוללת 54.2 קוט"ש. סוללה בקיבולת כזו מוצעת גם עם מיני SE החשמלית החדשה לה 218 כ"ס וטווח נסיעה של 402 ק"מ.
 
מיני אייסמן החדש צפוי להיחשף במלואו בחודשים הקרובים, אנחנו נשוב ונעדכן.

 מיני אייסמן החשמלי מתקרב אל פס הייצור
צילום: מיני