מיני הראשונה מ-1959 הייתה אחת מהדגמים החשובים ביותר בתולדות עולם הרכב. שילוב הנעה קדמית יחד עם מיקום המנוע לרוחב, אפשר לצמצם מאוד את השטח שנדרש עבור יחידת ההנעה ולהשאיר הרבה מרחב לנוסעים ולמטען. במכוניות הקטנות של אז, זה היה חיוני. למרות הממדים המאוד קטנים, והמבנה הבסיסי, ואולי בגללם, הפך הדגם לאייקון של ממש, ולאחר מהסמלים של שנות השישים. יכולת דינמית בכלל, וביצועים מסחררים בפרט בגרסאות ג'ון קופר רק הוסיפו, וניצחונות במירוצי ראלי, כולל מונטה קרלו, יצרו סביבה הילה של ממש. רובר שהחזיקה בזכויות ונמכרה לב.מ.וו ייצרה את הדגם עד שנת 2000(!). כאשר ב.מ.וו מכרה את מותגיה הבריטיים במפנה המאה, היא נשארה עם שניים: רולס רויס ומיני. ב-2000 הוצגה מיני החדשה – עם עיצוב עדכני על בסיס זה המקורי, סביבת נהג מבריקה, חביבה כמו המקורית, שימושית בהרבה – אך בגודל של סופרמיני ובתמחור ומיצוב של מותג יוקרה. מאז ועד היום גדל היצע הדגמים וגדלו ממדיהם, ואלה כוללים, בנוסף להאצ'בק המובנת מאליה, גם גרסה פתוחה, אחת עם חמש דלתות, דגם פנאי (קאונטרימן) וגם את מה שבפועל היא משפחתית (קלאבמן). בנוסף לגרסאות הרגילות והמעט מחוזקות (S) מוצעות גם גרסאות JCW (ר"ת John Cooper Works) חזקות במיוחד עם כיול ספורטיבי. מיני שבבעלות ב.מ.וו מיובאת לישראל על-ידי דלק מוטורס.

.