שילוב הנעה קדמית יחד עם מיקום המנוע לרוחב, אפשר לצמצם מאוד את השטח שנדרש עבור יחידת ההנעה ולהשאיר הרבה מרחב לנוסעים ולמטען. במכוניות הקטנות של אז, זה היה חיוני. למרות הממדים המאוד קטנים, והמבנה הבסיסי, ואולי בגללם, הפך הדגם לאייקון של ממש, ולאחר מהסמלים של שנות השישים.
יכולת דינמית בכלל, וביצועים מסחררים בפרט בגרסאות ג'ון קופר רק הוסיפו, וניצחונות במירוצי ראלי, כולל מונטה קרלו, יצרו סביבה הילה של ממש. רובר שהחזיקה בזכויות ונמכרה לב.מ.וו ייצרה את הדגם עד שנת 2000(!). כאשר ב.מ.וו מכרה את מותגיה הבריטיים במפנה המאה, היא נשארה עם שניים: רולס רויס ומיני. ב-2000 הוצגה מיני החדשה – עם עיצוב עדכני על בסיס זה המקורי, סביבת נהג מבריקה, חביבה כמו המקורית, שימושית בהרבה – אך בגודל של סופרמיני ובתמחור ומיצוב של מותג יוקרה.
מאז ועד היום גדל היצע הדגמים וגדלו ממדיהם, ואלה כוללים, בנוסף להאצ'בק המובנת מאליה, גם גרסה פתוחה, אחת עם חמש דלתות, דגם פנאי (קאונטרימן) וגם את מה שבפועל היא משפחתית (קלאבמן). בנוסף לגרסאות הרגילות והמעט מחוזקות (S) מוצעות גם גרסאות JCW (ר"ת John Cooper Works) חזקות במיוחד עם כיול ספורטיבי.
מיני שבבעלות ב.מ.וו מיובאת לישראל על-ידי דלק מוטורס.
.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.