פורשה טייקן, מכונית הסלון החשמלית שנחשפה לראשונה בשנת 2019, הוצגה לאחר מתיחת פנים ראשונה. מתיחת הפנים כוללת את כל גרסאות המרכב של טייקן, אשר מאז הוצגה לראשונה יוצרו ממנה כבר מעל ל-150,000 יחידות. מאורכיד ספורטס קארס, יבואנית דגמי פורשה לישראל, נמסר כי טייקן המחודשת צפויה להגיע אלינו כבר בחודשים הקרובים.

פורשה טייקן
צילום: פורשה
 

פורשה טייקן, העיצוב 

חיצונית טייקן המחודשת זוכה לטיפול קל הכולל יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור, כנפיים קדמיות שעוצבו מחדש ומעניקות לה הופעה רחבה יותר וחישוקים בעיצוב חדש. גם סמל היצרנית בפס התאורה האחורי חדש וכולל עיצוב "תלת-מימדי". עוד בנושא תאורה מציינים בפורשה מערך תאורת מטריקס-לד מתקדם וחדש בדגם. 

בסביבת הנהג נרשמו שינויים קלים יותר כאשר המופע הכללי ללא שינוי בולט לעין. בפורשה כן מדווחים על ממשק עדכני יותר למערך המולטימדיה ולוח המחוונים ומציינים כי בורר מצבי הנהיגה המותקן על גלגל ההגה מגיע כעת כסטנדרט בכל הגרסאות.

רשימת האבזור עשירה מבעבר וכוללת כסטנדרט: תאורת אווירה, מערכת לסיוע בחניה, קיפול חשמלי למראות, חימום למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי ועוד. 

פורשה טייקן סביבת נהג
צילום: פורשה
 

עוד הספק, עוד טווח

השינויים המשמעותיים יותר נעשו מתחת לפח. לפי פורשה משקל הטייקן ירד בכ-15 ק"ג (לא פירטו מעבר) וכי כל הגרסאות מגיעות כעת כסטנדרט עם מערך מתלי אוויר אדפטיביים (בעבר בתוספת תשלום). כאופציה ניתן לבחור כעת במערך האקטיבי, החדש והמתקדם של היצרנית.

פורשה טייקן מתעדכנת
צילום: פורשה

בצד ההנעה זכו כל הגרסאות לתוספת הספק נאה בזכות מנועים חדשים שהם חזקים ויעילים יותר, כך פורשה. המנוע האחורי, למשל, יציע עד כ-110 כ"ס יותר במצב 'בוסט' למרות שהוא חסכוני יותר בשימוש באנרגיה וקל מעט ביחס למנוע היוצא. גרסת הכניסה בעלת מנוע יחיד והנעה אחורית זוכה לתוספת הספק של 80 כ"ס ותאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות בלבד, שיפור של 0.6 שניות ביחס לדגם היוצא.

הגרסה הבאה שמוזכרת היא גרסת הטורבו S הבכירה, שהיא כמובן חשמלית לגמרי ונטולת טורבו – גם אנחנו תוהים מתי בפורשה יפסיקו עם העניין המוזר הזה. בכל מקרה, גרסה זו נהנית מתוספת הספק של לא פחות מ-188 כ"ס לסך של 952 כ"ס. הביצועים בהתאם: 2.4 שניות בלבד ל-100 קמ"ש, שיפור של 0.4 שניות ביחס לדגם היוצא.

פורשה טייקן 2024
צילום: פורשה

נתוני גרסאות הביניים טרם פורסמו.

בצד השני של המשוואה ישנו מערך הסוללות המציע כעת 105 קוט"ש ברוטו במקום 93 קוט"ש בלבד בעבר. הקיבולת המוגברת, יחד עם שיפור ביעילות המערך כולו (מנועים, משאבת חום חדשה, ניהול אנרגיה ועוד) הביא לזינוק מרשים בנתוני טווח הנסיעה. שינוע בין 449 ק"מ עד 678 ק"מ, בהתאם לגרסה, מרכב ורמת הגימור. פרטים מדויקים ומלאים ימסרו בהמשך.

פורשה טייקן בישראל
צילום: פורשה