דאצ'יה הפכה לאחת השחקניות הבולטות באירופה כשזה מגיע לכלי רכב חשמליים וזולים – והכל בזכות דאצ'יה ספרינג, רכב פנאי קטנטן עם הנעה כל חשמלית. השיווק באירופה החל לראשונה בשנת 2021 ולפי דאצ'יה מאז נמסרו לא פחות מ-140,000 כלים ברחבי העולם. כעת מכריזים בדאצ'יה על מתיחת פנים ראשונה לדגם.

דאצ'יה ספרינג
צילום: דאצ'יה
 

דאצ'יה ספרינג, העדכונים

כזכור, הספרינג מבוסס על רנו קוויד אשר הוצג בשנת 2015, אך זוהי מתיחת הפנים הראשונה של האח לבית דאצ'יה. כמקובל בעדכונים שכאלה המידות נותרו ללא שינוי משמעותי (אורכו 370 ס"מ) והשינויים מתרכזים בעיצוב החיצוני וברענון סביבת הנהג.

ההופעה החיצונית זכתה לטיפול מקיף למדי. בדאצ'יה העניקו לספרינג המעודכן מופע עדכני בהרבה המתכתב עם הדגמים העכשוויים של היצרנית, ביניהם דאסטר החדש. החזית החדשה נעזרת בפגוש אגרסיבי ודמוי-סבכה בה משולב הלוגו החדש של היצרנית ליצירת מראה קשוח מבעבר. גם מאחור אנו פוגשים בפגוש בעיצוב דומה ויחידות תאורה חדשות המחוברות ביניהן בפס שחור הנפרס לרוחב תא המטען. בנוסף, ספרינג מוצע בשישה צבעי מרכב וביניהם שניים חדשים: אדום 'לבנה' ובז' 'ספארי'. 

דאצ'יה ספרינג טעינה וסוללה
צילום: דאצ'יה

בסביבת הנהג והנוסעים מדובר בשינוי בולט עוד יותר – סביבת הנהג המיושנת למראה פינתה את מקומה לאחת שתוכננה מחדש כמעט מן היסוד. המופע הכללי מודרני ואטרקטיבי יותר בזכות קווים נקיים ועדכניים יותר, גלגל הגה חדש ושילוב של דיפונים צבעוניים (כיסוי פתחי המיזוג, למשל). מעבר לכך ספרינג המעודכן זוכה גם ללוח מחוונים מוקרן בגודל 7 אינץ' המחליף את זה האנלוגי והפשוט למראה של הדור היוצא ולצידו מסך מולטימדיה חדש בגודל 10 אינץ' (עד 7 אינץ' בעבר). 

דאצ'יה ספרינג סביבת נהג
צילום: דאצ'יה
 

ההנעה ללא שינוי

ביחידות ההנעה לא נרשמו שינויים. ספרינג יוצע כבעבר עם מנוע חשמלי יחיד (הנעה קדמית) בהספק של 45 כ"ס או 65 כ"ס, נתון שאמור להביא לתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-14 שניות בגרסה החזקה. לפי דאצ'יה הביצועים אמורים להספיק לרכב שייעודו העיקרי הוא תנועה במרחב העירוני והפרברי, והמשקל הצנוע (984 ק"ג בלבד) אמור לסייע בכך.

לספרינג המחודש סוללת 26.8 קוט"ש המספיקה לטווח נסיעה מירבי של עד 219 ק"מ בשתי הגרסאות, נתון זהה לעבר. בדאצ'יה מציינים כי טעינה משקע ביתי תאפשר להגיע מ-20% עד 80% בכ-11 שעות. בכל מקרה, טעינה ביתית אפשרית עד לקצב מירבי של 7 ק"ו, במקרה זה זמן הטעינה יעמוד על כ-4 שעות. טעינה מהירה אפשרית עד לקצב מירבי של 30 ק"ו.

דאצ'יה ספרינג 2024
צילום: דאצ'יה