מזראטי גראן קבריו החדשה נחשפה רשמית, כשנה וחצי לאחר שנחשפה גרסת הקופה של הדגם המכונה מזראטי גראן טוריסמו. הקבריולה, מתגאה היצרנית, תיוצר באופן מלא ובלעדי במפעלי החברה באיטליה, ממש כמו גרסת הקופה.

גראן קבריו
צילום: מזראטי

חיצונית הקבריו שומרת על העיצוב המוצלח והאייקוני של גרסת הקופה, שהוא בעצמו אבולוציה זהירה עם פרשנות עדכנית לדור היוצא של הדגם. הקווים הנקיים מעניקים לה הופעת ספורט-אלגנט אתלטית וקלאסית – ולשם כיוונו במזראטי.

ההבדל העיקרי מתרכז כמובן בחלק העליון – במקום הגג הקשיח והקבוע כאן יש לנו עסק עם גג בד רך ומתקפל. לפי מזראטי כאשר הגג סגור הוא יציע רמה גבוהה של בידוד רעשים וטמפרטורה. מנגנון הקיפול יעיל למדי ומסוגל לפתוח/לסגור את הגג ב-14 שניות בלבד, כולל בנסיעה במהירות של עד 50 קמ"ש. הגג עצמו גוזל כ-50 ל' מנפח תא המטען כאשר הוא מקופל, אבל עם 171 ל' מירביים מלכתחילה נראה השימושיות לא הייתה בראש סדר העדיפויות, למקרה שמישהו תהה.

מזראטי גראן קבריו
צילום: מזראטי

סביבת הנהג מציגה את אותו סידור עדכני שהוצג כבר בגראן טוריסמו – לוח מחוונים מוקרן מול הנהג, גלגל הגה נאה, מערכת מולטימדיה עדכנית וצג נוסף לתפעול מערכות שונות ברכב (מיזוג, למשל). כדי להתמודד עם הרוח במזראטי מציעים עם הקבריו החדשה מגן רוח פיזי וכאופציה בתוספת תשלום גם מערכת חימום צוואר לנהג ולנוסע המציעה שלוש רמות חימום.

בצד ההנעה גראן קבריו מוצעת בשלב זה עם יחידת הנעה אחת: מנוע ה-3.0 ל', V6 כפול המגדשים המוכר של היצרנית שפותח במקור עבור MC20. המנוע מוצע במהדורת 'טרופאו' החזקה והספורטיבית יותר בה הוא מפיק 550 כ"ס ב-6,500 סל"ד ו-66.2 קג"מ ב-3,000 סל"ד. 

מזראטי גראן קבריו סביבת נהג
צילום: מזראטי

בדומה לגרסת הקופה גם לקבריולה הנעה כפולה ותיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים והביצועים בהתאם: 3.6 שניות ל-100 קמ"ש, 0.1 שניות יותר מאשר הקופה. ל-100 קמ"ש היא תגיע בתוך 12.2 שניות והמהירות המירבית היא 316 קמ"ש. הצמיגים מאחור ברוחב 295 מ"מ ומלפנים "רק" 265 מ"מ.

בשלב זה מזראטי לא מפרטת על יחידות הנעה נוספות. גרסת הקופה מוצעת גם ב'מונדה' בעלת אותו מנוע בנזין בהספק מופחת (490 כ"ס) וגם ב'פולגורה' (761 כ"ס) החשמלית – סביר שאלה יוצעו בהמשך גם בקבריו. 

מזראטי גראן קבריו 2024
צילום: מזראטי