תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בקטגוריית פנאי בינוני יוקרה׳ הוא – לקסוס RX.

הדור החדש של לקסוס RX הצליח להפתיע גם אותנו. הדגם התחיל את דרכו בעולם בתור הצעה יפנית עבור השוק האמריקני לרכב פנאי יוקרתי. ככזה, RX המקורי היה בעל אופי מאוד ״אמריקאי״, ולעיתים זה לא נאמר לחיוב. המופע היה מעט שבלוני, המתלים היו מרושלים וסביבת הנהג לא תמיד הצליחה להרשים. הדורות האחרונים כבר הרשימו הרבה יותר וסייעו ליצרנית הצעירה-יחסית למצב את עצמה כיצרנית יוקרה מן המניין. ואז הגיע הדור החדש והעלה את הרף עוד יותר.

לקסוס RX – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: אלי שאולי

ראשית ישנו העיצוב. אנחנו כבר רגילים לראות מלקסוס כלי רכב מעוצבים ונועזים, ובכך RX החדש אינו שונה, ובכל זאת המופע של RX מצליח להרשים. העיצוב החיצוני בולט למרחוק ובדור הנוכחי הפך לספורטיבי ודינאמי מתמיד, במיוחד אם בוחרים ברמת הגימור F-ספורט המוסיפה להופעה. הפרופורציות דינמיות בזכות סרחי עודף קצרים יחסית, יחידות התאורה מוסיפות לדרמטיות והחישוקים נאים. התוצאה היא רכב שקשה להישאר אדישים אליו.

סביבת הנהג מרשימה לא פחות, אולי אפילו יותר. העיצוב הדרמטי נמשך גם כאן עם קווים נאים, מגוון מפלסים ומגוון רחב של חומרים ומרקמים המייצרים עניין לעין וליד. הסידור הוא זה העדכני של היצרנית הכולל מסך מולטימדיה גדול הפונה אל הנהג ובכך מייצר תחושה אינטימית של התמקדות בנהג ובמעשה הנהיגה. על כך מוסיפה רשימת אבזור עשירה כבר בגרסת הבסיס, אותה איכות הרכבה נודעת לטובה של היצרנית וחומרים איכותיים המשלימים תחושה יוקרתית ונעימה.

לקסוס RX – אוטו השנה של ישראל 2024 סביבת נהג
צילום: אלי שאולי

ואם כבר יוקרתית ונעימה, אי אפשר שלא לדבר על נוחות הנסיעה. מערך המתלים של RX מצליח לבודד את הנוסעים באופן מוצלח מאוד מהנעשה בין הגלגלים לאספלט — ובקיצר, נוחות הנסיעה טובה עד מצוינת בהתאם לגרסה ותנאי הדרך. על כך מוסיף RX מושבים נוחים מאוד בעל מגוון רחב של אפשרויות כוונון ובידוד מוצלח לרעשי הרוח והדרך ליצירת רכב שמאוד נעים לכסות איתו מרחקים.

תחום בו RX הצטיין תמיד היה יחידות ההנעה, והדור הזה לקח גם כאן את העסק צעד קדימה. RX היה מהראשונים שהוצעו עם יחידת הנעה היברידית בסגמנט, והדור החדש מעלה את הרף ומוצע באופן בלעדי עם יחידות הנעה מחושמלות. לגרסת הכניסה מערכת הנעה היברידית ״רגילה״ המשלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ל׳ ומנוע חשמלי (סה״כ 250 כ״ס) המספקת ביצועים נאותים וצריכת דלק מצוינת, ומשם העסק רק הופך למעניין יותר ויותר.

לקסוס RX – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: אלי שאולי

לראשונה בתולדות הדגם מוצע גם בגרסה היברידית-נטענת — זו משלבת בין היחידה המוכרת לסוללה נטענת משקע (309 כ״ס סה״כ) המאפשרת טווח נסיעה של כמה עשרות קילומטרים על כוח החשמל, עניין שחוסך לא מעט כסף ותורם לפליטת מזהמים נמוכה. בראש ההיצע עומדת הגרסה המעניינת מכולן — RX מוצע גם עם מערכת הנעה היברידית המבוססת על מנוע הטורבו החדש של היצרנית אשר מעמידים הספק משולב של 371 כ״ס, וגרסה זו ל-RX החדש רמת ביצועים שלא נראתה בדגם בעבר. בצימוד לרמת גימור F-ספורט שגםצ נהנית מכיול מתלים ספורטיבי יותר וההנעה הכפולה הייחודית של היצרנית מתקבל רכב שמצליח אפילו להיות מהנה לנהיגה.

בקיצור, מכל הסיבות האלה, לקסוס RX הא הזוכה שלנו בתואר ׳אוטו השנה 2024 בסגמנט פנאי בינוני יוקרתי׳.

לקסוס RX – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: אלי שאולי