אלונסו, המילטון ופטל
סדרת הגרנד פרי חזרה לארצות הברית ולואיס המילטון חגג את נצחונו השלישי העונה במסלול החדש לגמרי בעיר אוסטין שבטקסס. נצחונו של המילטון, שהגיע אחרי שנראה שסבסטיאן פטל כבר עומד לנצח, סייע לפרננדו אלונסו, נהגה של פרארי, להישאר חזק בתמונה. בכך נשמר המתח באליפות העולם לנהגים וההכרעה עברה למרוץ האחרון שיערך בעוד שבוע בברזיל.

פתיחת המרוץ באוסטין הייתה שייכת לפטל ברד בול שבכל סוף השבוע הזה היה הנהג המהיר ביותר. פטל הקדים את המילטון בהקפות הדירוג ופתח היטב את המרוץ, בעוד הבריטי מאבד מקום בזינוק למארק וובר ברד בול השנייה. אבל המילטון התעשת מהר וטיפס למקום השני כאשר לאורך רוב המרוץ הוא לוחץ על אלוף העולם. בהקפה ה-42 ניצל המילטון את העובדה שפטל עוכב על-ידי סמן אחורי, כדי לעבור אותו ולזכות בניצחון.

אלונסו, שפתח מהמקום השביעי, טיפס בזינוק עד למקום הרביעי, והצליח לעלות לשלישי כאשר וובר פרש בגלל תקלה באלטרנאטור. ללא ספק מזעור נזקים במיטבו. אלונסו היה פותח מהמקום השמיני אילולא החליטו בפרארי להקריב את פיליפה מאסה, לפרק את תיבת ההילוכים במכוניתו ולהיענש בהורדה של חמישה מקומות בסדר הזינוק. מאסה סיים לבסוף רביעי לפני ג'נסון באטון שהצליח לטפס מהמקום ה-12 בזינוק ועד למקום החמישי.
פורמולה 1: ההכרעה נדחית למרוץ האחרון
צילום: מנהל
מיכאל שומאכר. התחיל חמישי סיים 16

אחריו סיימו צמד נהגי הלוטוס, קימי רייקונן ורומן גרוז'אן. ניקו הולקנברג (פורס אינדיאה) סיים שמיני לפני פסטור מלדונדו, וברונו סנה בוויליאמס. למרצדס היו תקוות מסוימות בתחילת המרוץ כאשר מיכאל שומאכר הצליח לזנק מהעמדה החמישית, אבל במהלך המרוץ היו המכוניות איטיות ביותר ושומאכר הדרדר עד למקום ה-16.

גרנד פרי ארצות הברית
1. לואיס המילטון – מקלארן
2. סבסטיאן פטל – רד בול
3. פרננדו אלונסו – פרארי
4. פיליפה מאסה – פרארי
5. ג'נסון באטון – מקלארן
6. קימי רייקונן – לוטוס
7. רומן גרוז'אן – לוטוס
8. ניקו הולקנברג – פורס אינדיאה
9. פסטור מלדונדו – וויליאמס
10. ברונו סנה – וויליאמס

אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל – 273 נקודות
2. פרננדו אלונסו – 260 נק'
3. קימי רייקונן – 206 נק'
4. לואיס המילטון – 190 נק'
5. מארק וובר – 167 נק'

אליפות העולם ליצרנים

1. רד בול – 440 נקודות
2. פרארי – 367 נק'
3. מקלארן – 353 נק'
4. לוטוס – 302 נק'
5. מרצדס – 136 נק'