רנו פלואנס Z.Eחברת בטר פלייס ממשיכה להתקדם בצעדי השיווק של רנו פלואנס Z.E החשמלית. אחרי מה שהוגדר בחברה כהשקה רכה עם מסירה ללקוחות נבחרים (ובדרך כלל עובדי החברה עצמה), היא מתחילה במכירה מעשית לציבור הרחב. המהלך ילווה במסע הפרסום הראשון של החברה שהמוטו שלו יהיה "לא מתאימה לכל אחד".

אולם הצעד המעניין ביותר עם תחילת השיווק של הפלואנס החשמלית נוגע לשינוי מהותי בתמחיר המכונית. במקום שלושה מסלולי התשלומים לארבע שנים, הם עוברים לשני מסלולים. אם בעבר העסקה המינימלית הייתה מותנית במינימום של 20,000 ק"מ בשנה כרגע היא עוברת לשיטה של תשלום לפי שימוש (Pay as you go) כאשר מינימום הקילומטרים הוא 12,000 ק"מ.

באופן שנראה מחוכם למדי, עוברת בטר פלייס להגדרת מחיר השימוש באגורות לקילומטר – הגדרה קלה יותר לתפיסה מאשר החבילות המורכבות שהכרנו עד כה. כעת, במסלול הרגיל ישלם הלקוח 65 אגורות לק"מ עם מינימום של 1,000 ק"מ לחודש (650 שקלים). במידה ולא עברתם את מינימום הקילומטרים, הם ייזקפו לזכותכם ויעברו לחודש הבא (כלומר – תתאפשר צבירה של קילומטרים). מבחינת המחיר לקילומטר, מדובר באותו תשלום שהלקוח היה אמור לשלם בעסקת ה-20,000 ק"מ היוצאת. אנשי החברה מעריכים שבמכונית מקבילה עם מנוע בנזין תהיה העלות בין 73 ל-80 אגורות לק"מ.

במסלול השני ישלם הלקוח 55 אגורות לק"מ באם ירכוש את הכמות בתשלום מראש למינימום של 40,000 ק"מ (22,000 שקלים) שניתנים למימוש בתקופה של עד 4 שנים. החברה תאפשר כעת ללקוחות גם לרכוש את המצבר באם ירצו בכך, אם כי במחיר של 72,000 שקלים ברור שאף אחד לא ירצה.
בטר פלייס אף שינתה את תנאי ההתנתקות מהרשת ולקוח יוכל להתנתק מתי שירצה וללא הודעה מראש. כמו כן מתחייבת החברה למחיר שאינו משתנה ולא תלוי במחירי הדלק או החשמל.

זוהר באלי, סמנכ"ל המכירות של בטר פלייס, מסביר שהשינוי הגדול במדיניות התמחור נובע מדרישת הלקוחות ששאלו שאלות כמו "ואם לא נעשה 20,000 ק"מ בשנה?". זאת למרות שלטענתו, הממוצע הישראלי הוא כזה. המחיר לקילומטר זהה אמנם, אך למעשה מחיר המינימום לחודש ירד ל-7,800 שקלים (או 5,500 במסלול השני) לשנה, כך שעבור חלק גדול מהלקוחות תנאי העסקה טובים יותר.

בחודש מאי הוזילה
בטר פלייס את מחירי המכונית החשמלית של רנו, שעומדים כעת על 121,000 שקלים לגרסה הרגילה ו-128,000 שקלים לגרסה המצוידת. החברה תמשיך להציע מנוי "נהיגה חופשית", אם כי בתנאים שונים מבעבר – מחיר של 148,000 שקלים ו-50,000 ק"מ (כלומר, 55 אגורות לקילומטר, בדומה למסלול השני), התקפים ל-4 שנים. זאת לעומת 157,500 שקלים ו-25,000 ק"מ לשנה עד כה.

זה המקום להזכיר שעד כה הציעה בטר פלייס שלוש חבילות עיקריות: לקוח שנוסע עד 20,000 ק"מ בשנה ישלם 1,090 שקלים לחודש, שיעלו ל-1,300 שקלים (עד 23,000 ק"מ), 1,470 (עד 26,000 ק"מ) או 1,599 שקלים (עד 30,000 ק"מ).