בעוד כשבוע תציג פולקסווגן בפריז את הטוארג לאחר שעבר רענון אמצע-החיים, שלוש שנים אחרי השקתו. לא פחות מ-2,300 רכיבים תוכננו מחדש, כאשר השינוי הבולט ביותר הוא חרטום עדכני עם פנסים ושבכה שאי אפשר לטעות בשיוכם המשפחתי. מיותר לציין כי גם מאחור ובתא הנוסעים בוצעו שינויים, המשמעותי בהם – תכנון מחודש של מושבי השורה האחורית, אשר שוקלים כעת 8 ק,ג פחות ומתקפלים ליצירת משטח ישר כהמשך לרצפת תא המטען. בצד המכני, השינוי החשוב הוא מנוע V8 בנזין חדש עם הזרקה ישירה, FSI, אשר נלקח מהאודי Q7 ומציע את אותו הספק, 350 כ"ס – 40 כ"ס יותר ממנוע ה-4.2 הנוכחי. שאר המנועים בהיצע נותרים ללא שינוי – בנזין V6 FSI בנפח 3.6 ל' עם 280 כ"ס, W12 בנפח 6.0 ל' עם 450 כ"ס; ושלישיית הדיזל החל מ-5 ציל' טורי (2.5 ל', 174 כ"ס), V6 בנפח 3.0 ל' (225 כ"ס) וה-V10 שאחרי השקת ה-V12 של אודי פתאום כבר לא נראה כל כך מפלצתי עם 313 כ"ס. ולא, הטוארג לא מקבל את ה-V12 דיזל החדש. תחום מערכות העזר עבר שדרוג ניכר. מערכת ABSplus מתוארת על-ידי פולקסווגן כראשונה בעולם, והיא אמורה לקצר את מרחקי העצירה על משטחים רופפים עד 20% - במלים אחרות, לפתור את הבעיה האינהרנטית של מערכות ABS בנהיגת-שטח. המערכת של פולקסווגן מאפשרת נעילה חלקית של הגלגלים כדי לאפשר להם לדחוף לפניהם "גבעה" קטנה של קרקע, החיונית לבלימה במשטחים טובעניים ומעוטי-אחיזה. בקרת השיוט האדפטיבית מקבלת פונקציות חדשות: Front Scan מאפשרת לטוארג להאט את עצמו באופן אוטומטי עד עצירה מלאה במצבי חירום. עוד פונקציה חדשה, כמותה כבר ראינו אצל יצרנים אחרים, היא דריכה מוקדמת של מערכת הבלימה כאשר בקרת השיוט מזהה מצב מסוכן. פונקציית Side Scan מיועדת לסייע לתמרוני החלפת נתיב. המערכת סורקת את האזור בצידי ומאחורי הרכב ומתריעה במקרה של סכנת התנגשות ברכב הנמצא שם. בקרת היציבות הדינמית, ESP, שודרגה אף היא. מערכת הסיוע לבלימה מופעלת כעת באופן הידראולי במקום פנאומטי, ומייצרת לחץ מוקדם בצנרת הבלימה במקרה של הרפייה מהירה מדוושת המצערת. במקרה של נסיעה בכביש רטוב עוברים הדיסקים טיפול "וישרים" להסרת המים, ומערכת הבלימה יודעת גם להגביר את הלחץ כדי לפצות על החלשות הבלמים בעקבות הפעלה רצופה ומאומצת. יש גם פונקציות אקטיביות למניעת תת-היגוי והתהפכות. אם בכל זאת נוצר מצב התהפכות, חיישן חדש מסייע לזיהוי מוקדם ובמקרה הצורך מפעיל את כריות-האוויר הצידיות. עוד שינוי הוא בחום חבילות-השילדה השונות. עד עכשיו ניתן היה לקבל את הטוארג עם "חבילת דינמית" הכוללת מכלולי שילדה בעלי כיול ספורטיבי יותר, בדגמים עם המיתלים הקונבציונליים (קפיצי פלדה) בלבד. עכשיו ניתן לקבל חבילה דינמית גם בגרסאות עם מיתלי אוויר.