בראש ההודעה לעיתונות שפרסמה הלמ^ס עומד נתון מעודד: ירידה של 7 אחוזים במספר ההרוגים בתאונות דרכים ב-2005 לעומת 2004. זהו הנתון הנמוך ביותר מזה 14 שנים, אך מאחורי המספרים המעודדים עומדת עדיין מציאות לא קלה: 448 בני אדם קיפחו את חייהם במערכה היומיומית על הכבישים בשנה שחלפה. עוד מספרים: 16,987 תאונות עם נפגעים נרשמו בסך הכל, כאשר 381 מהן קטלניות (11%- ביחס ל-2004 והנתון הנמוך מזה 16 שנה), 1,885 קשות (4%-) והשאר קלות. בתאונות אלו נפגעו 35,473 בני אדם, מתוכם 2,352 קשה. 74% מהתאונות אירעו בדרכים עירוניות, כאשר מחצית מהתאונות בדרכים אלו התרחשו בצמתים. רק 1.3% מהתאונות בעיר היו קטלניות, כאשר לדרכים בין עירוניות הנתון הוא כ-5%. כשני שליש מהתאונות אירעו בשעות היום. 73% מהתאונות עירבו שני כלי רכב או יותר, 16% היו פגיעה של כלי רכב בהולך רגל, והשאר תאונות עצמיות. מבין המגזרים הנפגעים בלטו המגזר הערבי ובעיקר ילדיו – הם נפגעים בשיעור כפול משיעורם באוכלוסיה. 18 ילדים ערבים נהרגו ב-2005 על הכביש. גם בני 65+ נפגעים בשיעור כפול מחלקם באוכלוסיה. יותר משלושה רבעים מהנהגים שהיו מעורבים בתאונות עם נפגעים הם גברים, כאשר בתאונות קטלניות הם ^מככבים^ עם 90% (יש לציין כי אחוז הנשים מכלל המורשים לנהוג הוא 40%). חלקם של נהגים צעירים בתאונות היה גדול ב-42% מחלקם בכלל בעלי הרישיון. אצל הקשישים המצב הפוך. כמחצית מהמעורבים בתאונות לא עברו עבירת תנועה בעת התאונה. אצל השאר בלטו הסיבות הבאות: סטייה מנתיב (18%), אי ציות לרמזור (15%) ואי שמירה על מרחק (10%). מהירות מופרזת נמצאת במקום השמיני, עם 5 אחוזים בלבד. נהגים צעירים נוטים יותר לתאונות עקב מהירות מופרזת, אך פחות לתאונות עקב אי מתן זכות קדימה להולך רגל ואי ציות לרמזור. אצל נהגים מבוגרים מעל 55 המצב הפוך. הנתונים מוכיחים גם השנה שמעבר חצייה איננו בטוח להולכי רגל – יותר ממחצית מהנפגעים בעת חציית כביש, נפגעו על מעבר חצייה. שיעור מעורבותן של משאיות מעל 4 טון בתאונות קטלניות גבוה פי ארבעה מחלקן במצבת כלי הרכב.