בשבוע האחרון הציגה חברת וולוו, במפעל החברה בגוטנבורג שבדיה, בפני עיתונאים מרחבי אירופה את דגמי המשאיות החדשים שלה – משאית חלוקה עירונית בציון FL ומשאית הובלה חדשה תחת השם FE, הממוצבת בחלק הקל של המשקל הכבד. בסך הכל מכסים הדגמים החדשים טווח מטען של 8 עד 26 טון. ה-FL מיועדת לטווחי המשקל של 8-14 טון, בעוד ה-FE בתצורת 2X4 נועדה להובלת 18 טון, ודגמי 2X6 ו-4X6 להובלת משקל מרבי של 26 טון. לדברי נציגי וולוו, הדגמים הללו משלימים את קו המשאיות של החברה ומאפשרים לה להתמודד עם המתחרים גם בקטגוריות בהם לוולוו היה ייצוג חסר. הדגמים החדשים מצוידים במנוע חדש, D7E, בנפח של 7.2 ליטר, 6 צילינדרים בטור, בשלוש רמות הספק – 240, 280, ו-320 כ^ס. דגמי ה-FE מוצעים עם כל מגוון ההספקים ואילו דגמי ה-FL מוצעים עם מנועי ה-240 ו-280 כ^ס בלבד. המנוע הנוכחי קל יותר מאשר המנוע הקודם, ועם זאת בעל הספק גבוה יותר, ועומד בתקני יורו 5. הטכנולוגיה להפחתת זיהום האוויר היא SCR הפועלת באמצעות הוספת תוסף בשם Addblue למערכת הפליטה, מה שמפחית משמעותית את פליטת הגזים הרעילים. היחס לסביבה בא לידי ביטוי גם ברמת הרעש הנמוכה שמייצרים המנועים – רעש המנוע בתוך המשאית נמוך ב-2 דציבלים מהדגמים הקודמים. נסיעת המבחן, על מסלול הניסויים של החברה, אוששה את הנתונים היבשים – המנוע כמעט ולא נשמע בתוך תא הנהג. תיבת ההילוכים המתלווה לדגמים אלו היא ידנית, בעלת 8 הילוכים ועוד הילוך זחילה עם בורר מצבים חשמלי נוח להפעלה, או אוטומטית (6 הילוכים) המורכבת רק בדגמי ה-FL הקטנים יותר. לגבי השאלה מדוע לא מותקנות תיבות הילוכים I-SHIFT לא ניתנה תשובה ברורה מצד אנשי החברה. באירוע ההשקה הוצגו הדגמים החדשים כשהם מותאמים למגוון רחב של מטרות עבודה, החל ממשאית חלוקה עירונית, משאית לפינוי אשפה, שצוידה בתיבת הילוכים אוטומטית, ועד למשאיות כבדות לעבודות עפר. בשני הדגמים אפשר לציין את תא הנהג המרווח (המגיע בשלושה דגמים: יומי, דגם נוחות לשינה ודגם כפול להובלת נוסעים נוספים), שעל הטיפוס אליו מקילות שתי מדרגות כמו גם הדלתות שנפתחות ל-90 מעלות. עוד נקודות חיוביות בתא הן הנגישות הקלה לכל אחד מהמתגים, הראות המלאה והברורה של השעונים, המושב הנוח (אם כי לא בילינו בו יום שלם), המיקום הנגיש של ידית ההילוכים, שלל תאי האיחסון ועוד. בקיצור – ארגונומיה מצויינת. הראות מעמדת הנהג מצויינת, כשאל סט המראות המקיף (כולל, במשאיות העירוניות, מראה לשטח המת שלפני החרטום) אפשר לצרף מצלמת וידאו לתמרונים ברברס. וולוו טוענים לעלויות תחזוקה נמוכות ביותר, בין השאר בשל מרווח החלפות שמנים שיכול להגיע, בהתאם לאופי העבודה, עד ל-100,000 ק^מ. לארץ יגיעו הדגמים החדשים בתחילת 2007