ביום חמישי, 24 בנובמבר, נערך הכנס השנתי להנדסת רכב, המאורגן על ידי לשכת המהנדסים. הכנס עמד בסימן חצי היובל, שכן היה זה הכנס ה- 25 מאז החלה מסורת שנתית זו. הכנס, שבשנותיו הראשונות היה מיועד למהנדסים בלבד, פתח את דלתותיו לכל מי שתחום זה מעניין אותו, והפך למקום המפגש העיקרי לעוסקים בתחום בארץ: האקדמיה, התעשיה, מהנדסים, יבואני הרכב, מנהלי ציי הרכב, מנהלי מוסכים ואנשי משרד התחבורה. מדי שנה עומד הכנס בסימן דגש אחר, והשנה היו אלה שני נושאים במקביל: בטיחות הרכב ותקינתו. הכנס, שאורגן על ידי ראש התא להנדסת רכב באגודת מהנדסי מכונות, אינג' שמואל בן-ארי מ^אגד^, חולק לשני חלקים עיקריים: בחלקו הראשון נערכו מושבי מליאה ובהם נסקרו נושאים ^פוליטיים^ וטכניים, כשחלקו השני של היום התחלק לסדנאות הצגה ודיון בטכנולוגיות חדשות, דוגמת רכב מונע בגז טבעי, מערכות EBS ברכב כבד, ציוד דיאגנוסטי מתקדם, ניהול מוסך מודרני, חידושים בתחום כריות האוויר ועוד. שר התחבורה (היוצא?) מר מאיר שיטרית נשא דברים בחלקו הראשון של היום, ורבים מאיתנו חזרו ווידאו כי הנ^ל לא קיבל לפתע גם את תיק בטחון הפנים... התגובות לדבריו בקרב הקהל היו חלוקות, בין אנשי אסכולת ^הנהג, ורק הנהג, אשם^ לבין מי שטרחו ללמוד את הידע הקיים בעולם לפני שגיבשו דעה. כפי שכבר אנו יודעים, מהראיונות שערכנו עם השר שיטרית, הוא מאמין גדול באכיפה, אכיפה ואם אפשר – אז עוד קצת אכיפה. תשפטו אתם – השר שטרית בחר לדבר על הגדלת מספר הניידות ל- 450 במשמרת, החרמת רכב ל-30 יום, בדיקות רשיונות, מצלמות רמזור, ולא זיכה את תחומי ההסברה והחינוך (או התשתית) אפילו במילה אחת. השר אף אמר כי לאחר מבצע של שבועיים (תמימים!) בקטעי כביש בעייתיים, ניתן לראות ירידה משמעותית במספר התאונות. אכן מדגם מייצג... גם בהתיחסותו לוועדת שיינין בחר להדגיש רק את הנושאים האכיפתיים. השר אף התגאה בעובדה כי השנה היתה ירידה של 10 אחוזים במספר ההרוגים והפצועים, אך בחר להתעלם מהעובדה כי השנה לא הופעלה שום תוכנית אכיפה מיוחדת ולא ברור ממה נובעת הירידה, אבל את מי זה מעניין? להצלחה אבות רבים. בשורה נשמעה לפחות בנושא הגברת האכיפה על המוסכים ומוסכי הרישוי והפרטת לימודי התיאוריה, כמו גם על מדיניות ההנעה החלופית שמשרד התחבורה (והאוצר) תומך בה. לעומתו, דיבר אחר כך ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב שחר איילון, ודבריו היו כמשב רוח מרענן לאחר דברי השר – לפחות המשטרה מבינה כי אכיפה היא החלק האחרון, אחרי הסברה וחינוך ולצד תשתיות, והיא מתגייסת לעבודה עם כל השותפים הפוטנציאליים למלחמה בתאונות הדרכים – הרשויות המקומיות (ניתן דגש לעבודה משותפת במגזר הערבי), משרד החינוך, החברה הלאומית לדרכים, עמותות שונות ועוד. אגב – ראש אגף התנועה אינו כה אופטימי כמו השר שיטרית לגבי שנת 2006 – בגילוי לב ובכנות יוצאת דופן אמר כי כל הגורמים לא נערכו כראוי לקראת שנת 2006, ועל כן הוא דווקא צופה שהשנה הבאה לא תהיה טובה יותר מהשנה היוצאת. בהמשך הכנס הוצג תקן יורו 4 שייכנס לתוקף באוקטובר 2006 על ידי נציג וולוו, נושאי הכשרת כוח אדם מקצועי לאחזקת רכב, הן בצה^ל והן במיגזר האזרחי, וכיווני הרובוטיזציה של הרכב, כפי שהוצגו בניסוי שנערך לא מכבר על ידי הפנטגון (באוקטובר) ושנסקר במגזין ^אוטושטח^ האחרון.