בראשון באוגוסט נערך באוניברסיטת בר אילן כנס לציון פתיחת ההרשמה לתוכנית האקדמית לבטיחות בדרכים לשנת הלימודים הבאה. בין באי הכנס אפשר למנות את השר לביטחון פנים, שר הפנים, מנכ^ל משרד התחבורה (אבל משום מה – לא שר התחבורה), ראש אגף התנועה, מנכ^ל משרד החינוך ועוד – מזכיר יותר גרסת בטיחות בדרכים של כנס קיסריה מאשר כנס סטודנטים רגיל... השנה זכתה התוכנית לחסות של חברת הביטוח ^הפניקס^, שרואה בנושא הבטיחות בדרכים דבר שנמצא במרכז תחום התעסקותה, בשל הקף הסכומים שמשולמים ע^י החברה בשל תאונות דרכים מדי שנה. לפי נתוני החברה, כ-7 מליארד ש^ח משולמים ע^י חברות הביטוח מדי שנה כתשלומים ישירים בשל תאונות הדרכים, כך ש-6.5 מליון ש^ח (ע^פ 5 שנים) לטובת הפחתת תאונות הדרכים הם בהחלט השקעה הגיונית מבחינה עסקית.

ככל הנראה הקשר של בעלי הפניקס, יעקב שחר וישראל קז, לעולם הרכב (הם גם בעלי יבואנית הרכב ^מאיר^ - יבואני הונדה וולוו, בין השאר) עזרו ביצירת הקשר הראשוני. הנואמים הרבים התייחסו לאספקטים רבים בתחום הבטיחות בדרכים – נשיא האוניברסיטה הביא מובאות מהמקורות על הצורך לפעול לבטיחות בדרכים (אם כי באופן משעשע, כל המובאות היו מתחום התשתית, בעוד בשאר הנאום הוא נגע לגורם האנושי).

מנכ^ל משרד החינוך דיברה על התוכנית להכניס את נושא הבטיחות בדרכים לתוכנית הלימודים וכתנאי לקבלת תעודת בגרות. שר הפנים דיבר על תפקיד הרשויות המקומיות, שבשטחן קורות 65% מהתאונות, במלחמה הזו, ואמר כי יש לפעול לכך שכל האחראים בנושא ברשויות יהיו אנשים בעלי הכשרה מקצועית בתחום. נצ^מ משה בן זיקרי, ראש אגף התנועה במשטרה, הפתיע כשבחר לדבר דווקא על תרומת התשתית – בכבישים אדומים בהם שופרה התשתית במקומות הבעייתיים פחתו התאונות בשיעור של 30%, כך סיפר.

והיו עוד רבים, שנגעו בנושא כמעט מכל כיוון אפשרי (ורק חבל שהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לא מצאה לראוי לשלוח נציג). בהחלט פורום בעל פוטנציאל מעניין לקיום דיון מועיל בתחום הבטיחות בדרכים, וכדאי לשקול להפוך אותו לעניין של קבע.