סדנת בראבוס, שמתמחה בהזרקת סטרואידים לדגמי מרצדס-AMG כוחניים ממילא - הציגה ורסיה עדכנית לרכב הפנאי המגודל GLS. היא זוכה לכינוי 900 Superblack, והיא לא רק מהירה משמעותית מהדגם עליו היא מבוססת, אלא גם בעלת מראה מרושע הרבה יותר.

כמו בכל פרויקט מוגזם של בראבוס, השדרוגים מתחילים במנוע, והוא עבר הפעם שינויים מפליגים במיוחד; ה-V8 כפול מגדשי טורבו בנפח 4.0 ליטר גדל ל-4.4 ליטר הודות להגדלה הן של קדח הבוכנה, והן של מהלכה, ובהתאם - החלפת הבוכנות, הטלטלים וגל הארכובה ליחידות מחושלות ומחוזקות.

כל זה בוצע כהכנה לצמד מגדשי טורבו מוגדלים, משאבת דלק בזרימה מוגברת ומערכות פליטה ויניקה ליברליות יותר. התוצאה של כל השינויים הללו היא 900 כ"ס אדירים ב-6200 סל"ד (לעומת 612 כ"ס "בלבד" במקור) ומומנט של 127.5 קג"מ (!) ב-2900 סל"ד (86.6 קג"מ עלובים בגרסה הרגילה). למרות הנתון הרשמי הכביר, בפועל מחשב המנוע יגביל את המומנט ל-107 קג"מ כדי להגן על תיבת ההילוכים ומערכת ההינע.

בראבוס 900 סופרבלאק מנוע
צילום: בראבוס

צמיחת ההספק תסייע להביא את הבהמה העצומה  ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות (לעומת 4.2 במקור) והסרת הגבלת המהירות (ל-280 קמ"ש) תאפשר לו לשעוט ל-330 קמ"ש - ברכב פנאי שאורכו מעל 5 מטרים ושוקל למעלה מ-2.5 טון, כן?

כמובן שבראבוס עשתה עבודה מקיפה כדי לגרום לסופרבלאק להיראות אגרסיבי תוך שיפור האווירודינמיקה; השינויים העיקריים כוללים ספליטר קדמי חדש, כונסי אוויר בפגוש הקדמי, שבכה מוגדלת ודיפון סיבי פחמן בקשתות הגלגלים. בראבוס תכננה גם יחידת בקרה ייחודית עבור מתלי האוויר כדי להנמיך את המרכב ב-2.5 ס"מ. 

בראבוס 900 סופרבלאק
צילום: בראבוס

אם ההופעה לא מספיק ברוטאלית ובולטת לטעמכם, תוכלו להוסיף חישוקי 24 אינץ' ייחודיים, עטופים בצמיגי 295/35 מלפנים ו-335/30 מאחור. רק קחו בחשבון שאם תבחרו בהם על פני חישוקי 23 האינץ' הקטנטנים שמגיעים במקור, המהירות המרבית תוגבל ל-310 קמ"ש בלבד.

בתא הנוסעים תזכו לדיפון עור ייחודי, וחלקים שונים מסיבי פחמן ואלומיניום, כדי שלא תרגישו שאתם נוסעים בסתם GLS 63. וזה חשוב, שכן הפרמיה שבראבוס מבקשים היא 370 אלף יורו לפני מיסים - יותר מכפול ממחירה של גרסת AMG סטנדרטית.

בראבוס 900 סופרבלאק סביבת נהג
צילום: בראבוס