הדור השישי של אופל קורסה נמצא איתנו כבר מאז 2019, והיה לדגם הראשון של היצרנית שעשה שימוש בפלטפורמות וברכיבים של בעלת הבית החדשה, סטלנטיס. כעת, ארבע שנים לאחר הצגתו, הגיע הזמן למתיחת פנים של אמצע החיים.
 

מה נשתנה?

מבחוץ, זוכה הקורסה לקבל את הפנים החדשות והנאות של המותג, ה-Opel Vizor, עם סבכה שחורה אטומה המחברת בין הפנסים הקדמיים החדשים. יחידות התאורה עצמן מוצעות מעתה כאופציה עם פנסי לד מטריקס מתוחכמים מבעבר, ​​והפגוש המחודש זכה לדמוי כונסי אוויר בצדדים. שאר המרכב נותר זהה ברובו, אך מוצע עם גוון אפור חדש לבחירה, הסמלים והכיתובים זוכים לגימור שחור או כסוף מט, ומאחור נמצא את שם הדגם בגדול במרכז דלת תא המטען, במקום בקטן בצד.

אופל קורסה
צילום: אופל

בתא הנוסעים שודרגו גלגל ההגה, מוט ההילוכים  וריפוד המושבים. מערכת המולטימדיה המשופרת מוצעת עם מסך 10", נסמכת על מעבד מהיר של 'קוואלקום' ויכולות AI, זוכה לגרפיקה חדשה ותומכת בחיבור אלחוטי לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.

התפעול הקולי הפך טבעי מבעבר והמערכת תומכת עתה בעדכונים מהאוויר. הקורסה נהנית גם ממצלמה פנורמית חדשה ברזולוציה גבוהה מבעבר, וממטען אלחוטי לסלולרי (אופציונלי).

אופל קורסה 2024 סביבת נהג
צילום: אופל
 

חשמל זורם

הקורסה החשמלית תוצע כעת בשתי גרסאות: הדגם הסטנדרטי מפיק את אותם 136 כ"ס כבעבר, אך מתגאה בטווח WLTP מוגדל של 357 ק"מ (לעומת 349 ק"מ בדגם היוצא) בזכות סוללה יעילה יותר.

בנוסף, תוצע גרסה חשמלית מחוזקת, עם מנוע חדש (שפגשנו גם בגרסאות המעודכנות של פיג'ו וסיטרואן) המפיק 156 כ"ס ומשודך למארז סוללות גדול יותר של 54 קוט"ש המאפשר טווח חשמלי של 406 ק"מ. בחיבור למטען מהיר של 100 קילוואט, הסוללה יכולה לעבור מ-20% ל-80% תוך 30 דקות.

אופל קורסה 2024 חלק אחורי
צילום: אופל

הקורסה הופכת גם לדגם הראשון של אופל שמציע גרסאות היברידיות-מתונות. מנוע הטורבו-בנזין החדש (שגם אותו פגשנו כבר בדגמי פיג'ו-סיטרואן) בנפח 1.2 ליטר, משודך למערכת 48 וולט ומוצע בשני הספקים, 100 או 136 כ"ס, ובצימוד לתיבה כפולת-מצמד בת שישה הילוכים. מנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין המוכר מהדור היוצא, ימשיך להימכר ללא שינוי עד להגעת המנוע החדש במהלך 2024.

אופל רוצה להפוך למותג חשמלי בלבד באירופה עד 2028, מה שאומר שזה ככל הנראה הדור האחרון של הקורסה שיוצע עם מנועי בעירה.

מחירים טרם פורסמו. שיווק בישראל צפוי בתחילת 2024.

אופל קורסה 2024
צילום: אופל