כלמוביל, יבואנית דגמי יונדאי לישראל, משיקה היום (ה‘) את יונדאי קונה החדש. הדור השני לקונה — המקורי הוצג ב-2017, הדור השני נחשף בתחילת השנה — נכנס לנעליו של דגם שהפך מצליח ביותר מבחינת מכירות בעולם וגם בארץ (18,500 יח'). הפעם הוא יוצע מתחילת הדרך המקומית במגוון גרסאות ובשפע רמות גימור. הגרסה החשמלית צפויה להגיע לכאן בתחילת שנת 2024.

יונדאי קונה
צילום: Hyundai

יונדאי קונה, הפרטים

הדור החדש של יונדאי קונה מבוסס על פלטפורמה המשותפת לקיה נירו החדש, למעשה גרסה משודרגת בכבדות של הדור היוצא. 

קונה החדש צמח במידותיו באופן משמעותי ביחס לדור היוצא: אורכו 435 ס“מ ובסיס הגלגלים שלו עומד על 266 ס“מ — זאת לעומת 260 ו-420 ס"מ בעבר בהתאמה. בנוסף עם 182.5 ס“מ הוא גם רחב יותר (2.5 ס“מ יותר) בעוד גובהו ללא שינוי ניכר: 157 ס“מ. בזכות תוספת הסנטימטרים ותכנון מוקפד יותר ביונדאי מדווחים על מרחב משופר לנוסעים ולמטען, ואכן נפח תא המטען עומד כעת על 466 ל‘, תוספת של 92 ל‘ ביחס לדור היוצא.

יונדאי קונה
צילום: Hyundai

מנועים, ביצועים, צריכת דלק

קונה החדש יוצע בתחילת הדרך בשלוש גרסאות הנעה — שתיים עם מנוע טורבו-בנזין ואחת עם יחידת כוח היברידית. 

לגרסה הראשונה טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר (3 ציל‘) המפיק 120 כ"ס ו-20.4 קג"מ בגרסה גרסת הטורבו-בנזין השנייה מצוידת במנוע ה-1.6 ליטר המוכר והחזק המפיק כאן 198 כ"ס ו-27 קג“מ. שתי הגרסאות מצוידות בתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים והביצועים הם 11.7 שניות ו-7.8 שניות ל-100 קמ“ש בהתאמה. צריכת הדלק על הנייר דומה — 15.6 ק“מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה.

לגרסה ההיברידית יחידת הכוח המוכרת של הקבוצה — מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר המייצר 105 כ"ס ולצידו מנוע חשמלי המייצר 43 כ"ס. הצמד מעמיד הספק משולב של 139 כ“ס, מומנט של 27 קג“מ והכוח עובר לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבה רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.9-11.2 שניות בהתאם לרמת הגימור. צריכת הדלק היא 21.7 ק“מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה.

יונדאי קונה
צילום: Hyundai

רמות גימור, אבזור, בטיחות

יונדאי קונה החדש מוצע עם מגוון רחב של רמות גימור ולכולן כסטנדרט מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 12.3 אינץ‘ כולל קישוריות לאפל ואנדרואיד, לוח מחוונים מוקרן, חיישני חניה היקפיים, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג מאחור, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד.. בצד הבטיחותי בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ובקרת שיוט אדפטיבית. 

גרסת ה-1.0 ליטר תוצע רק ברמת גימור 'פרימיום' ולזו חישוקי 16 אינץ'.

@auto_magazine_il תכירו את היונדאי קונה החדש #אוטוטוק #אוטו #מכוניות ♬ original sound - אוטו


יתר רמות הגימור ישודכו לגרסאות ה-1.6 ליטר — טורבו או היברידית — לעיתים עם שינויים קלים ביניהן. רמת הגימור 'פריים' מקבילה כמעט לגמרי ל'פרימיום' של גרסת ה-1.0 ל' (’פרימיום‘ וחישוקי 16 אינץ‘ בהיברידית) ורמת הגימור 'פריים פלוס‘ (’פרימיום פלוס' בהיברידית) מוסיפה בעיקר גג בצבע שחור.

רמת הגימור 'פרסטיג' מוסיפה, חישוקי 18 אינץ', משטח טעיה אלחוטי, תאורת אווירה (64 גוונים) ועוד. בצד הבטיחותי גם ניטור שטחים מתים, בלימה אוטונומית לאחור והתרעה על יציאה מסוכנת מהרכב אך מוותרת על הצביעה הדו-גוונית.

יונדאי קונה
צילום: Hyundai

רמת 'סופרים' מוסיפה פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, תפעול כיוון חשמלי למושבים הקדמיים וצביעה דו-גוונית. רמת הגימור 'N ליין' מוסיפה בעיקר להופעה ספורטיבית יותר עם איפור אגרסיבי בסגנון דגמי N של הקבוצע ובנוסף גג זכוכית, ריפוד עור משולב אלקנטרה, מושבים משודרגים.

הגרסה ההיברידית מוצעת גם ברמת גימור 'אופן סקיי' המוסיפה ביחס לפרסטיג‘ גג זכוכית.

יונדאי קונה 2023, מחירים:

1.0 ליטר 'פרימיום' 145,000 שקלים 
1.6 ליטר 'פריים' 162,000 שקלים 
1.6 ליטר 'פרסטיג' 164,000 שקלים 
1.6 ליטר 'פריים פלוס'  165,000 שקלים 
1.6 ליטר  'סופרים' 170,000 שקלים 
1.6 ליטר 'N ליין'  188,000 שקלים 

היברידית 'פרימיום' 162,000 שקלים 
היברידית 'פרסטיג'' 164,000 שקלים 
היברידית 'פרימיום פלוס' 165,000 שקלים 
היברידית 'סופרים' 170,000 שקלים 
היברידית 'אופן סקאי' 172,000 שקלים 
היברידית 'N ליין' 190,000 שקלים