יונדאי קונה 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
יונדאי קונה (Kona), רכב הפנאי הקומפקטי החדש של היצרנית נחשף ביוני 2017. הקונה, שנקרא על שם אזור החוף בהוואי, יושב על בסיס גלגלים של 260 ס"מ, עם אורך של 416.5 ס"מ, 180 ס"מ לרוחב וגובה של 155 ס"מ.
מתוך מגוון מנועים רחב בעולם, לארץ מגיעים שניים: טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר (177 כ"ס) או מערכת היברידית המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ל' למנוע חשמלי (141 כ"ס). התיבה בשני המקרים היא רובוטית דו-מצמדית: 7 היל' לגרסת הבנזין, 6 היל' לגרסה ההיברידית.
בתחילת דרכו שווק הקונה גם עם הנעה כפולה, כיום הוא מוצע בארץ עם הנעה קדמית בלבד. אבזור הבטיחות כולל מערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון, עמעום אוטומטי למניעת סנוור, התרעה על עייפות נהג וניטור שטחים מתים (במקביל ובנסיעה לאחור).
לישראל הגיע הקונה בתחילת שנת 2018 בגרסת ההנעה הכפולה החזקה. בהמשך הגיעה לארץ גרסת הנעה קדמית (פברואר 2019) ואף גרסה היברידית (יוני 2020).
-
עיצוב ונוכחות
אי אפשר להישאר אדיש להופעתו של הקונה; קווים חדים ומשטחים מנופחים, חרטום בולט, חישוקים גדולים ועוד מעניקים לו עיצוב בעל נוכחות רבה.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג מעט אנמי, הצבעים כהים ואיכות החומרים בסיסית והתחושה הכללית הרבה פחות מיוחדת. לחיוב נציין הרבה טובה והדוקה של המשטחים והנדסת אנוש ראויה.
מושב הנהג מוצלח למדי. המרחב מלפנים מספק ושדה הראייה לחוץ ראוי.
מאחור קונה יאכלס שני מבוגרים באופן סביר, מרווח הראש לא מצטיין. מסעד הגב לא נוח.
תא המטען ממוצע בנפחו (361 ליטר).
-
מנוע וביצועים
גרסת הטורבו-בנזין 1.6( ליטר ו-177 כ"ס) בעלת ביצועים פנטסטיים. מדובר כנראה ברכב הפנאי המהיר בסגמנט, וגם מחוצה לו מדובר ברכב חזק וזריז. לחובתה של מערכת ההנעה הזו תגובות לא מספיק חלקות וחוסר עידון כללי. במבחן נרשמו 10.8 ק"מ לליטר – נאה בהתחשב בביצועים.
הגרסה ההיברידית (141 כ"ס) מספקת ביצועים טובים פחות, אך מספקים בפני עצמם. מערכת ההנעה פועלת בצורה מעט יותר מעודנת מאשר בגרסת הטורבו. צריכת הדלק פנטסטית – כ-17 ק"מ לליטר במבחן דרכים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית. המתלים הנוקשים מתקשים לסנן היטב מפגעים, גם כאשר קונה נועל צמיגים בעלי דופן שמנמנה. הגרסה ההיברידית נוחה מעט יותר.
כל הגרסאות סובלות מבידוד רעשים בינוני – יש לא מעט רעשי רוח וכביש.
התנהגות הכביש, במיוחד בגרסת הטורבו, טובה מאוד ואף מהנה. זוויות הגלגול מתונות, התגובות חדות ומידיות וקשר טוב עם הנעה – הפתעה חיובית.
בשביל יונדאי קונה מציג נוחות נסיעה בינונית ומטה. על יכולת שטח אין מה לדבר.
-
תמורה למחיר
עיצובו מושך מאוד גם כיום. גרסת הטורבו מציע יחס שקל-ביצועים חסר תקדים. הגרסה ההיברידית יקרה אך היא חסכונית מאוד ומוסיפה אחריות מורחבת – 5 שנים מלאות + שנתיים נוספות למערכת ההיברידית.
-
חדש בדגם
מתיחת פנים של יונדאי קונה הוכרזה בספטמבר 2020. במסגרת העדכון קונה זכה לעיצוב מחודש מלפנים ומאחור, וגם מהדורת N-ליין ספורטיבית בהופעתה. סביבת הנהג עודכנה גם היא וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי חדש ומערך מולטימדיה משופר, תאורת אווירה עשירה מבעבר, שילובי צבעים חדשים ועוד.
היצע המנועים חודש גם הוא: כל מערך המנועים זוכה (לפחות כאופציה) בשדרוג למערכת חשמל 48V (מיקרו היברידי), כולל מנוע הדיזל (1.6 ל', 136 כ"ס). מנוע ה-1.0 ל' שלא שווק עד היום בישראל (טורבו בנזין, 120 כ"ס) מוצע עם אופציה לתיבה רוב' דו-מצמדית. מנוע ה-1.6 ל' (טורבו בנזין) הוחלף בחדש המייצר כעת 198 כ"ס (תוספת של 21 כ"ס). הגרסה ההיברידית ללא שינוי.
השיווק צפוי להתחיל במהלך שנת 2021.
-
סיכום
עיצוב ייחודי וביצועים מצוינים