מאזדה חושפת מתיחת פנים לרודסטר הוותיקה MX-5 מיאטה, שנכנסת לשנתו השמינית של הדור הנוכחי, וזוכה לשדרוג טכנולוגי ועיצובי לקראת 2024.

התזמון של מתיחת הפנים מרמז על כך ש-MX-5 חדשה לגמרי לא תוצג לפני 2028, ככל הנראה. מאזדה, כמו יצרנים רבים אחרים, מנסה להאריך את חיי דגם הבנזין הנוכחי ככל האפשר בהשקעה מינימלית, לפני שתצטרך להציג דגם היברידי או חשמלי חדש מהיסוד.

מאזדה MX-5 2023
צילום: מאזדה

יחידת הכוח נותרה זהה, עם 2.0 ליטר המפיק 183 כ"ס ו-20.9 קג"מ, מנוע בו היא מצוידת מאז העדכון בסוף 2018.

כמו בעבר, יש בחירה בין תיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית, והשינוי העיקרי הוא שיפור אקוסטי שאמור להבטיח שיותר סאונד מהמנוע יגיע לאוזני הנהג.

מאזדה MX-5
צילום: מאזדה

בתא הנוסעים נמצא מסך מולטימדיה חדש בגודל 8.8 אינץ' המריץ את תוכנת Mazda Connect העדכנית, ואשר מחליף את מסך המגע הישן בגודל 7.0 אינץ' שעשה שימוש בתוכנת MZD Connect בת העשור.

בין היתר, מאפשרת המערכת החדשה תמיכה בשירותים מקוונים, כולל היכולת לבדוק את מצב הרכב מאפליקציית סמארטפון או להתקשר לשירותי חירום באופן אוטומטי אחרי דריפט לא מוצלח שהסתיים בגדר...

מאזדה MX-5 סביבת נהג
צילום: מאזדה

השינויים החיצוניים כוללים עיצוב חדש לחישוקי ה-17 אינץ', חתימות תאורה חדשות לפנסי הלד הקדמיים ולפנסים אחוריים, וצבע מרכב חדש (כחול).

יש גם שילובי צבעים חדשים לגג/ריפודים בגרסאות הגג הקשיח (RF).

בקרת שיוט אדפטיבית נוספה לדגמים בשוק היפני, אך לא ברור עדיין אם תוצע בשווקים אחרים.

מאזדה MX-5 נסיעה
צילום: מאזדה

השיפורים המכאניים כוללים דיפרנציאל מוגבל החלקה א-סימטרי חדש, ומצב "מסלול" עבור בקרת היציבות האלקטרונית - שניהם יוצעו רק בגרסאות ידניות.

מאזדה הפחיתה גם את החיכוך במערך ההיגוי החשמלי - עם עדכונים תואמים בתוכנה - ושיפרה את כוונון דוושת המצערת בדגמים ידניים, כדי לספק "תחושה טבעית יותר".

מאזדה MX-5 המעודכנת צפויה להגיע לשווקים ברבעון הראשון של 2024. המחירים בחו"ל התייקרו בכ-5 אחוזים.

מאזדה MX-5 מתיחת פנים
צילום: מאזדה