רק לפני כחודש הכריזה לנצ'יה על דור חדש ומסקרן לאפסילון, מכונית הסופרמיני הקטנה שאמורה לסלול את דרכה של היצרנית האייקונית מאיטליה חזרה אל מרכז הבמה. האפסילון, המכונית החדשה הראשונה של היצרנית מזה 12 שנים, הוצגה תחילה במהדורה החשמלית, וכעת מצטרפת אליה גרסה היברידית-מתונה.

כזכור, לנצ'יה אפסילון החדשה מבוססת על פלטפורמת CMP של סטלנטיס, פלטפורמה שמקורה עוד בימי PSA. את הפלטפורמה הזו, אשר תוכננה כך שתוכל להתאים לגרסאות עם מנועי בעירה פנימית או עם הנעה חשמלית, חולקת האפסילון עם מגוון רחב של דגמים בקבוצה: פיג'ו 208 ו-2008, סיטרואן C4, ג'יפ אוונג'ר, אלפא רומיאו מילאנו העתידי, אופל קורסה ועוד.

לנצ'יה אפסילון סמל
צילום: לנצ'יה
 

היברידית, חשמלית ספורטיבית

כעת, כאמור, מצטרפת להיצע גרסה בעלת יחידת הנעה היברידית-מתונה. מדובר באותה יחידה אשר הוצגה לאחרונה עם מגוון דגמים בקבוצה והיא כוללת מנוע טורבו-בנזין מעודכן בנפח 1.2 ל' בעל 3 ציל' ומערכת חשמלית 48V. במקרה של אפסילון לפחות בשלב זה הספק המערכת הכולל עומד על 100 כ"ס (קיימת בסטלנטיס גם גרסת 136 כ"ס) והביצועים הם 9.3 שניות ל-100 קמ"ש ו-190 קמ"ש מירביים.

לנצ'יה אפסילון
צילום: לנצ'יה

לפי לנצ'יה המערכת החשמלית תאפשר תנועה חשמלית במרחב העירוני לפרקי זמן ארוכים ביחס למערכות מתונות של המתחרים. לפי לנצ'יה צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 21.7 ק"מ לליטר – ולהשגת הנתון מסייעת, בין היתר, תיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית עם שישה יחסי העברה.

חיצונית לנצ'יה אפסילון ההיברידית נראית כמעט זהה לגרסה החשמלית שכבר הוצגה. השינויים מתרכזים בחזית שם ניתן לראות חרכים היוצרים למעשה את הסבכה החדשה ומאחור מפלט בודד.

לנצ'יה אפסילון סביבת נהג
צילום: לנצ'יה

מעניין להזכיר כי ימים בודדים לפני ההכרזה על הגרסה ההיברידית בלנצ'יה הציגו את לוגו HF המעודכן ויותר מרמזו על גרסה ספורטיבית של הדגם שתראה אור בעתיד. לפי לנצ'יה, בשנת 2025 תחשוף את אפסילון HF שאמורה להוות "חזרה למקורות" עבור היצרנית. ה-HF תהיה חשמלית לגמרי, מהלך מסקרן ודומה למה שעשתה אבארט' עם ה-500 שלה.

פרטים של ממש עדיין אין, אך בלנצ'יה כן דיווחו כי ה-HF העתידית תצויד במנוע חשמלי המפיק 240 כ"ס אשר יספיק ך-5.8 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש. כמובן אנו מצפים גם למערך מתלים תואם ליכולות ושינויים למופע החיצוני ליצירת רושם ספורטיבי.

לנצ'יה אפסילון חלק אחורי
צילום: לנצ'יה