המותג האיטלקי שעשה לו שם עולם במירוצי הראלי של שנות השבעים והשמונים (ועד 1992) עם סטרטוס ובעיקר עם דלתא אינטגרלה, החל את דרכו עוד ב-1906. לנצ'יה הצליחה מאוד בזכות טכנולוגיה מתקדמת (גם פרארי, פורשה ואחרים למדו מאורליה), השתתפה במירוצי מסלול וייצרה גם רכב כבד, אוטובוסים, טראם ורכב צבאי. ב-1969 רכשה פיאט את לנצ'יה, ובשנות התשעים החליטה לשנות את אופייה למותג הפאר של הקונצרן, משאירה לאלפא את תחום הספורט. למרות שהציעו תמורה מעולה (מכונית הסלון תמא וקאפה או המשפחתית דדרה) לא נרשמה הצלחה, והניסיון האחרון, תזיס המאוד מפוארת, נכשל. לנצ'יה מייצרת כיום רק את הסופרמיני אפסילון (2011), והחל מ-2017 תייצר רק לשוק האיטלקי. לנצ'יה כמו שאר מותגי פיאט-קרייזלר אוטומוביל (FCA), מיובאת על-ידי סמל"ת.

.