פולקסווגן חשפה באופן רשמי את ID.Buzz GTX, הגרסה הספורטיבית למיניוואן החשמלי בעל המראה והשם האיקוניים. ה-GTX מוכרז ימים ספורים לאחר שחשפה גרסאות מקבילות גם ל-ID.3 ו-ID.7 טורר, עם זו האחרונה חולק ה-Buzz מכלולי הנעה רבים. גרסת ה-GTX החדשה תוצע במרכב הקצר המיועד לחמישה עד שישה נוסעים או במרכב הארוך המיועד לחמישה עד שבעה נוסעים אשר לפי פולקסווגן "הייתה צריכה להיות מכונה GTXXL!" (סימן הקריאה במקור). אין כמו הומור גרמני.

הבאס שזז: פולקסווגן הציגה גרסת GTX ספורטיבית למיניוואן החשמלי שלה
צילום: פולקסווגן
 

ספורט משפחתי

חיצונית ה-GTX זוכה לטיפול המתבקש: מלפנים פגוש מושחר ובולט יותר בעל הופעה אגרסיבית אשר מתחברת ליחידות תאורת הערפל. בתחתית ספליטר קטן וחביב המשלים יחד עם חצאיות הצד והפגוש האחורי "טבעת" שחורה מסביב לתחתית המרכב. בכלל בפולקסווגן הוסיפו לא מעט איפור ועיטורים שחורים סביב יחידות התאורה, בקורה D, בתגים השונים ועוד ליצירת מופע דינאמי יותר, וזה עובד לא רע עם הצבע האדום שבתמונות. גם החישוקים בעיצוב ייחודי ובצבע שחור להשלמת ההופעה.

הבאס שזז: פולקסווגן הציגה גרסת GTX ספורטיבית למיניוואן החשמלי שלה
צילום: פולקסווגן

בסביבת הנהג שילוב צבעים שחור-אדום בדומה לחוץ בדיפונים, תפירה אדומה, מערכת מולטימדיה עם ממשק מותאם, מושבים ספורטיביים ועוד. בתוך כך מציינים בפולקסווגן כי ID.Buzz זוכה לעדכון סביבת הנהג שכולל מערכת מולטימדיה עדכנית עם ממשק חדש, מסך 12.9 אינץ' חדש המחליף את זה בגודל 12 אינץ' שהיה בעבר, עוזרת קולית חכמה מבוססת בינה מלאכותית.

יחידת ההנעה היא אותו אחת המוכרת מדגמי GTX העדכניים. זו משלבת בין מנוע קדמי (107 כ"ס) למנוע אחורי (282 כ"ס) המביאים להספק משולב של 340 כ"ס והנעה כפולה (נתון המומנט לא פורסם). הביצועים הם 6.5 שניות ל-100 קמ"ש ו-160 קמ"ש מירביים, ובפולקסווגן לא מדווחים אם יש הבדל בין גרסאות המרכב וסידור המושבים.

הבאס שזז: פולקסווגן הציגה גרסת GTX ספורטיבית למיניוואן החשמלי שלה
צילום: פולקסווגן

את האנרגיה תספק סוללת 79 קוט"ש במרכב הקצר או 86 קוט"ש במרכב הארוך ולאלה הספק טעינה מהירה מירבי של 185 ק"ו או 200 ק"ו בהתאמה – נתונים שאמורים להביא לטעינה מ-10-80% בכ-26 דקות בשני המקרים. נתון הטווח המירבי לא פורסם, אך לשם ייחוס נזכיר כי גרסת ההנעה האחורית במרכב הקצר מספיקה לטווח של כ-400-425 ק"מ, בהתאם לרמת הגימור.

בפולקסווגן מציינים כי תוספת ההספק וההנעה הכפולה תבוא לידי ביטוי לא רק ביכולת הדינאמית והתאוצה, אלא גם (ואולי בעיקר) ביכולת נשיאת המטען. ה-GTX מציע כושר גרירה של עד 1,800 ק"ג במרכב הקצר או 1,600 ק"ג במרכב הארוך (נגרר עם בלמים) – כ-800 ק"ג ו-600 ק"ג יותר בהתאמה מהגרסאות שהוצעו עד היום.