טויוטה חשפה את הדור החמישי של 4 ראנר, רכב השטח שלה שהחל את דרכו בשנת 1983. הדור הרביעי הוצג שנת 2009 על בסיס שלדת הטנדר טויוטה טאקומה (N300) ושווק מאז ועד היום ללא שינויים משמעותיים. הדור החדש שנחשף כעת מבוסס על הדור העדכני של טאקומה (N400) ומבטיח לשמור על יכולת שטח גבוהה, לשלב יחידות הנעה היברידיות ובמקביל להעלות את איכות החיים של הנהג והנוסעים. מאז הוצג בטויוטה מסרו למעלה מ-3 מיליון יחידות של 4ראנר.

טויוטה 4ראנר
צילום: טויוטה
 

קשוח וירוק

טויוטה 4ראנר החדש צמח במידות ביחס לדור היוצא: אורכו 495 ס"מ, רוחבו 198 ס"מ, גובהו 180 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו נמתח על פני 284 ס"מ – ממדים נדיבים למדי. כאמור, הפלטפורמה (TNGA-F) משותפת לטנדר טאקומה אך גם לטונדרה הגדול, לנד קרוזר החדש וסקויה. המימדים הנדיבים מאפשרים לטויוטה להציע את 4ראנר החדש עם שורת מושבים שלישית כאופציה.

העיצוב החיצוני נראה כהמשך טבעי לזה של הדור היוצא – רבוע, זוויתי, קשוח ומשדר שהוא מוכן לכל שטח. טויוטה תציע חבילות עיצוב שונות בהתאם לגרסה ורמת הגימור ליצירת מראה וסגנון מובחן ביניהן.

טויוטה 4ראנר 2024
צילום: טויוטה

בסביבת הנהג ניתן למצוא גלגל הגה בעיצוב חדש, לוח מחוונים מוקרן בגודל 12.3 אינץ' (7 אינץ' כסטנדרט), מסך ענק למערכת המולטימדיה בגודל 14 אינץ' (8 אינץ' כסטנדרט). יש קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ואפל, משטח טעינה אלחוטי, תצוגה עילית, מפתח דיגיטלי חכם עם אפשרות להנעה מרחוק ועוד. 

בצד הבטיחות ישנו המערך העדכני של היצרנית המכונה TSS 3.0 כולל מגוון מערכות בטיחות מתקדמות (חלק מהמערכות כאופציה): מערכת קדם-תאונה, זיהוי הולכי רגל, התראה על סטייה מנתיב ותיקון אקטיבי, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

טויוטה 4ראנר סביבת נהג
צילום: טויוטה
 

מנועים ושטח

למרות הייעוד, ה-4ראנר יוצע כבסיס עם הנעה אחורית עם דיפ' ננעל מאחור וכאופציה עם מערכת הנעה כפולה או הנעה כפולה קבועה ייעודית לשטח. לגרסאות ההנעה הכפולה תיבת העברה, הילוך נמוך לשטח (LOW) וגבוה לכביש (HIGH), בקרת משיכה משופרת, ודיפ' ננעל משופר. לגרסת ההנעה הכפולה גם דיפ' מרכזי ננעל. בהתאם לגרסה, טויוטה תציע את הדגם עם בולמים משופרים, צמיגי חצי-שטח בקוטר של עד 33 אינץ', מיגונים ברמות שונות ועוד.

טויוטה 4 ראנר
צילום: טויוטה

לראשונה הדגם נוטש את מנוע ה-V6 ובמקומו ישנן שתי יחידות הנעה המבוססות על מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.4 ל' החדש של היצרנית (i-FORCE) אשר מוצעת כבר במגוון דגמי לקסוס (RX, TX) וטויוטה (גרנד היילנדר). לגרסת הכניסה הספק של 278 כ"ס ומומנט של 43.8 קג"מ, שיפור קל בהספק אך ניכר במומנט ובזמינותו ביחס למנוע ה-V6 היוצא (270 כ"ס, 38.4 קג"מ). התיבה היא אוטומטית עם שמונה הילוכים.

לגרסה הבכירה יחידת הנעה היברידית המכונה i-FORCE MAX וזו מוסיפה סוללה בקיבולת 1.87 קוט"ש. יחד עם מנוע חשמלי המפיק 48 כ"ס הספק המערכת המשולב עומד על 326 כ"ס והמומנט על 64.2 קג"מ. נתוני הביצועים של שתי הגרסאות לא פורסמו.