BYD דולפין 2023 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
בשנת 2021 נחשפה לראשונה BYD דולפין, מכונית חשמלית חדשה בהיצע הדגמים של BYD. בשווקים מסוימים היא מכונה אטו 2, וזה מזכיר לנו כי היא ממוצבת בהיצע מתחת לאטו 3 הפופולרי בישראל.
הדולפין היא חלק מסדרת דגמי "אוקיינוס" הכוללת דגמים במגוון רחב של קטגוריות ומבוססת על פלטפורמה ייעודית חשמלית של היצרנית המכונה e-Platform 3.0.
ממדיה של BYD דולפין נמצאים איפשהו בין מכונית גדולה מסגמנט הסופרמיני (אורך 429 ס"מ, למשל) לכאלה המקובלים בקרב משפחתיות קומפקטיות (בסיס גלגלים של 270 ס"מ). תא המטען צנוע בנפחו: 345 ל'.
עיצובה החיצוני של BYD דולפין שואל מאפיינים מזה של אטו 3 אך כולל גם אלמנטים מקוריים כמו יחידות התאורה מלפנים וצביעה דו גוונית.
יחידת ההנעה משותפת בין הדגמים: מנוע חשמלי יחיד, הנעה קדמית, 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ.
לישראל מגיעה הדולפין עם סוללת 60.4 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה מוצהר של עד 427 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית עד 88 ק"ו וטעינה ביתית עד 11 ק"ו.
השיווק בישראל החל באוגוסט 2023.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה החיצונית של BYD דולפין צנועה ומצטנעת – לא מעט בזכות פרופורציות המזכירות במעט מבנה של מיקרוואן. רמת הגימור הבכירה מוסיפה עניית בזכות חישוקים נאים וצביעה דו-גוונית.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג מזכיר במידה את זה של 'אטו 3' אך המופע כאן שקט ונעים יותר. איכות החומרים אינה מרשימה, ההרכבה נאותה.
הנדסת האנוש טעונה שיפור – מסך המולטימדיה המסתובב מרשים ונאה אך עמוס מאוד במידע, לוח המחוונים קטן וצפוף, תפעול כיסוי גג הזכוכית אינו נוח ועוד.
המרחב מלפנים נאות ותנוחת הנהיגה טובה. מושב הנהג לא היה נוח בנסיעות ארוכות וחסר תמיכה מתכווננת לגב התחתון.
המרחב מאחור סביר ביחס לסגמנט, לשלושה יהיה צפוף – בקיצור, יש מרווחים ממנו.
תא המטען – 345 ל' – סביר גם הוא אך שפת ההטענה גבוהה.
 
-
מנוע וביצועים
עם 204 כ"ס ויותר מ-31 קג"מ הביצועים כאן טובים מאוד – גם בעיר, גם מחוץ לעיר וגם כשהמהירות עולה אם כי שם הקצב מתחיל לדעוך.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה מעורבת. בעיר הדולפין מתמודד היטב עם שיבושים קטנים, אך פחות טוב עם הגדולים. מחוץ לעיר הנוחות נאותה אך חסר ריסון.
בידוד הרעשים לוקה – יש יותר מדי רעדי דרך ורוח החודרים לתא.
התנהגות הכביש נוטה לצד הבטוח והפחות מרגש – זה לא רכב בעל מאפיינים דינמיים במיוחד, וזה בסדר.
 
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה בהחלט, במיוחד כשזוכרים את האחריות המורחבת.
-
גרסאות ורמות גימור
ה-BYD דולפין 2023 החדשה מוצעת בישראל בגרסה אחת – 204 כ"ס, סוללת 60.4 קוט"ש, 427 ק"מ טווח – ובשתי רמת גימור.
רמת 'קומפורט' כוללת תאורת לד מלאה, חישוקי 17 אינץ', מערך מצלמות היקפי, כניסה והנעה ללא מפתח, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, צג מולטימדיה בגודל 12.8 אינץ', מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים, ריפוד דמוי עור, קישוריות לאנדרואיד ואפל, אפליקציה לתפעול מרחוק ועוד.
רמת הגימור 'דיזיין' מוסיפה בעיקר צביעה דו-גונית למרכב ושונה לחישוקים, גג זכוכית, טעינה אלחוטית לסלולר.
 
-
בטיחות
BYD דולפין 2023 החדשה נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2023 וזכתה לדירוג של 5 כוכבים עם ציונים של: 89% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על-ילדים, 85% בהגנה על הולכי רגל, 79% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
 
-
טווח נסיעה
את מבחן הדרכים של 'אוטו' סיים BYD דולפין עם נתון צריכה ממוצע של 5.5 ק"מ לקוט"ש, כ-330 ק"מ.
-
מה חדש בBYD דולפין 2023
באוגוסט 2023 החל שיווק BYD דולפין החדשה עם 204 כ"ס וטווח מירבי של עד 427 ק"מ.
-
סיכום
המהפיכה החשמלית ממשיכה בכל הכוח.