לנד רובר דיסקברי 2023 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
זהו הדור החמישי של לנד רובר דיסקברי, אשר כונה בעבר דיסקברי 5 וכיום וויתר על המספר בסיומת.
דור זה לדגם הוצג בשנת 2016, עבר מתיחת פנים מקיפה בשנת 2020 והגיע לישראל במהדורה המחודשת במהלך שנת 2021.
במסגרת העדכון, העיצוב החיצוני רוענן קלות ממש ושמר על המראה המרוכך משהו של דור זה.
שינויים משמעותיים יותר התרחשו מתחת למכסה המנוע: כמעט כל המנועים הוחלפו במנועים חדשים ונקיים יותר. מערך המנועים החדש – בנזין ודיזל – כולו מוגדש ומוטמעת בו מערכת היברידית קלה העדכנית של לנד רובר.
במתיחת הפנים עודכנה גם סביבת הנהג בה יש מערכת מולטימדיה (11.4 אינץ') חדשה לצד לוח בקרת אקלים, ידית הילוכים בורר מצבי נהיגה, לוח מחוונים וגלגל הגה שעוצבו מחדש.
כאמור, דיסקברי לאחר מתיחת הפנים נחת בישראל בשנת 2021 והוא משווק כיום בישראל רק עם מנוע דיזל אחד בגרסה אחת.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של דיסקברי נאה, מעודן ומרוכך. העדכונים שעבר מסייעים לו לייצר מראה יותר נמוך ורחב, במיוחד עם חבילת R-דינמיק האופציונלית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג המעודכנת של דיסקברי נאה ומוצלחת. ההופעה הכללית מודרנית יותר, ורק היינו שמחים ללוח מחוונים דיגיטלי מלא. איכות החומרים טובה ועדיפה על הדגם שלפני העדכון.
המרחב מלפנים מצוין ותנוחת הנהיגה טובה.
כניסה לשורה השניה נוחה למדי והמרחב שם טוב אפילו לשלושה מבוגרים.
השורה השלישית מרווחת יחסית למתחרים.
תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל החדש – 6 ציל' בטור, טורבו – פועל באופן שקט ומעודן ומציע המון כוח זמין כבר בסל"ד נמוך. עם 250 כ"ס בגרסה שנבחנה הביצועים מספקים וקצת מעבר לכך ביום-יום.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של דיסקברי טובה באופן יוצא מן הכלל. מדובר בפשטות באחד מכלי הרכב הנוחים ביותר, בסגמנט ובכלל.
התנהגות הכביש נאותה, היכולת גבוהה אך זהו לא רכב לשעשועי אספלט.
כשיורדים לשטח מתגלה הדיסקברי, שוב, כרכב מוצלח ביותר לטיולים השומר על רמת נוחות גבוהה גם כשהמתלים נמצאים במצבים הגבוהים שלהם. היכולת בשטח מאתגר טובה, אך עם צמיגי הכביש שמגיעים כסטדנרט היינו נזהרים.
 
-
תמורה למחיר
מחירו של לנד רובר דיסקברי גבוה גם ביחס למתחרים היוקרתיים.
-
בטיחות
לנד רובר דיסקברי נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2017 וזכה בדירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון של 90% בהגנה על מבוגרים, 80% בהגנה על ילדים ו-75% בהגנה על הולכי רגל. נציין כי זהו מבחן וותיק ופחות מחמיר מהנהוג כיום.
 
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן מאומץ הכולל קטעי שטח ארוכים עמדה על 7.9 ק"מ לליטר.
-
סיכום
למשפחה המטיילת.