פולקסווגן טיגואן 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
הדור השני של פולקסווגן טיגואן נחשף באמצע שנת 2015. בדומה לדגמי קונצרן VAG מהדור האחרון, הטיגואן מבוסס על רצפת MQB והוא גדול מקודמו במרבית המדדים.
יחידות ההנעה דומות לאלו של שאר דגמי קונצרן פולקסווגן, כשלישראל הגיע הטיגואן (החל מינואר 2017) עם שתי אפשרויות לבחירה — מנוע 1.4 ל' טורבו (150 כ"ס, מגדש טורבו יחיד), תיבה רובוטית דו-מצמדית עם 6 היל' והנעה קדמית, או עם מנוע 2.0 ל' טורבו (180 כ"ס), תיבה דו-מצמדית 7 היל' והנעה כפולה. כיום מוצע הטיגואן לאחר מתיחת פנים עם יחידת כוח אחת — 1.5 ל‘ המפיק 150 כ“ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית (7 היל‘) והנעה קדמית
מפרט הבטיחות של טיגואן עשיר וכולל מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד. טיגואן זכה ב-5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של יורו NCAP.
השיווק בישראל לאחר מתיחת הפנים החל בנובמר 2020.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו החיצוני של טיגואן סולידי, לעיתים סולידי מדי. הוא נראה מעט צר וגבוה וקצת פחות הרמוני משאר דגמי היצרנית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת גם היא באופן סולידי ומוכר. הצבע הכל-שחור שלה מקנה לה הופעה מעט מיושנת. מצד שני, אותו סידור מוכר ולא מיוחד בא לידי ביטוי בהנדסת אנוש מצוינת: קל לתפעל את מרבית מערכות הרכב וישנם שפע של תאי אחסון.
איכות החומרים טובה מאוד, גם ההרכבה מצוינת ויחד עם האבזור הנאה מתקבל רושם עשיר ואיכותי.
מושב הנהג נוח וקל למצוא תנוחת נהיגה טובה וגבוהה. המרחב מלפנים טוב. מאחור המרחב מצוין, במיוחד לשני נוסעים. הנוסעים מאחור ייהנו מבקרת אקלים, מושבים מפוצלים ומתכווננים ותאורה עשירה.
תא המטען גדול מאוד (615 ל') ובעל מבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה (1.5 ל', 150 כ"ס) מספקת ביצועים טובים – גם אם לא יוצאי דופן. ההתנהלות נינוחה ונעימה לרוב בזכות המומנט הזמין ויש מספיק כוח לביצוע עקיפות ועליות ממושכות.
החסרון, כרגיל ביחידות ההנעה האלו, הוא נסיעה פחות נעימה בנסיעה איטית/ פקוקה. גם צליל המנוע אינו מעודן במיוחד.
על אף הימצאה של מערכת לניתוק צילינדרים בשיוט, צריכת הדלק לא מבריקה – 10.3 ק"מ לליטר בממוצע במבחן. בשיוט נרשמו 13.5 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
בעיר נוחות הנסיעה אינו מוצלחת עקב כיול קשיח לבולמים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת משמעותית.
בידוד הרעשים סביר – המנוע נשמע בעומס וישנם גם לא מעט רעשי רוח.
התנהגות הכביש טובה – טיגואן נוטה לצד הבטוח והסולידי של הקבוצה, וזה ממש בסדר. להגה משקל קל, בקרת היציבות מעט פעלתנית מהרצוי. הבלמים סבירים בלבד תחת עומס ממושך.
כמו בעיר, גם בשבילים נוחות הנסיעה אינו מצטיינת.
-
תמורה למחיר
מחיר הבסיס של טיגואן דומה לזה של גרסאות חזקות ומאובזרות של המתחרים, ולזכותו יתרון התחלתי של תדמית יוקרתית יותר.
-
מה חדש בפולקסווגן טיגואן 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
עומד בציפיות – אך לא מעבר.