נתת לנו Like ב-Facebook?

יונדאי i20, מאזדה 2, ניסאן מיקרה וסוזוקי סוויפט: מבחן דרכים

אוטו מיני, סופרמיני

יונדאי i20, מאזדה 2, ניסאן מיקרה וסוזוקי סוויפט: מבחן דרכים

30.12.11 ניצן רז |   צילם: ניצן אביבי
משמאל למעלה בכיוון השעון: i20, סוויפט, 2, מיקרה

הסופרמיני האסייתיות התייצבו למבחן דרכים: יונדאי i20 וניסאן מיקרה מהודו, מול מאזדה 2 מיפן, וסוזוקי סוויפט שמגיעה דווקא... מהונגריה. אז מי המצטיינת?

36 תגובות | תגיות: מאזדה 2, סוזוקי סוויפט, ניסאן מיקרה, מבחן דרכים, ניצן אביבי, ניצן רזיונדאי i20

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
בחרנו  לקחת דוגמא מה-NBA ולחלק את מבחן הסופרמיני הגדול שלנו לליגה מזרחית ומערבית, עם גמר שיקבע את האלופה. הפעם אנחנו בוחנים את ארבע הנציגות האסייתיות הבולטות: יונדאי i20 ומאזדה 2 הוותיקות, וניסאן מיקרה וסוזוקי סוויפט החדשות יחסית. בהמשך נפרסם גם מבחן לנבחרת האירופית. המנצחות ייפגשו לגמר שבו ייקבע מי הסופרמיני הטובה ביותר.
 
הוזלה במקום הובלה – 
ניסאן מיקרה  
קבוצת הסופרמיני עברה הליך של צמיחת ממדים ותפיחת משקל, כמו כל עולם הרכב בעשור האחרון. רוב בנות הקטגוריה הפכו גדולות ומאובזרות יותר, בטיחותיות בהרבה ובעלות מנועים גדולים וחזקים מבעבר. התוצאה הייתה איכות חיים שאינה רחוקה מזו שמספקות משפחתיות מן השורה, אך גם מחירי רכישה וצריכת דלק קרובים.
 
כעת המגמה השתנתה, והטרנד הירוק שחולש על העולם בכלל ועל עולם הרכב בפרט, הוביל לרגרסיה פחות משקל, פחות CO2, יותר כסף בחשבון הבנק של כולם. הנציגה הבולטת ביותר לטרנד הזה היא המיקרה החדשה, שמגיעה הפעם מהודו במקום מבריטניה (מן הסתם כדי להוזיל את עלויות הייצור). היא אומנם מעט גדולה מקודמתה, אך מבטיחה להיות חסכונית יותר בזכות מנוע שלושה צילינדרים חדש בנפח 1.2 ליטר שמייצר 80 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה.
 
 
 
על הנייר היא מבטיחה רבות, עם מחיר רכישה נמוך מבעבר (החל מ-97 אלף שקל) בזכות מיקומה בקבוצה 2 בדירוג הירוק, לצד אבזור נדיב מאוד. כבר בגרסה הבסיסית (Visia) היא מצוידת במערכת שמע מקורית עם דיבורית בלוטות' ושש כריות אוויר, והגרסה המאובזרת (Acenta, 100 אלף ש''ח) מוסיפה לזה בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט (!), שליטה מההגה על הסטריאו, חיישני נסיעה לאחור ומערכת שמודדת את מרווחי החניה הפנויים ומודיעה לנהג אם הם גדולים מספיק עבור המכונית.  
 
אבל הרושם החיובי שמייצרים המחיר והמפרט מתקלקל כבר במפגש הראשון עימה. לא ברור מדוע, אבל גם העיצוב אולי המעלה הבולטת ביותר של הדור הקודם, העגלגל והשובב עבר רגרסיה. הקווים פשוטים וקונבנציונליים, ובעוד שהחזית מציגה מראה בנאלי-אך-נאה, האחוריים הקטומים נראים מיושנים וחסרי הרמוניה עם שאר קווי המרכב.  
 
הרושם הזה הולך ומחריף כאשר נכנסים לתא הנוסעים ופוגשים את הפלסטיקה הזולה ואיכות הגימור הלוקה בחסר. מזמן כבר לא נתקלנו במכונית עם מרווחים כה גדולים בין הפנלים השונים, פתחי מיזוג כה שבריריים או מושבים כל כך לא נוחים.
 
תנוחת הנהיגה דווקא סבירה והאבזור כאמור נדיב מאוד אבל יש גם הפתעות בתחום הזה. למשל מערכת שמע שאינה קוראת דיסקי MP3 או חלונות חשמל אחוריים בהתקנה מקומית. אז כן, אנחנו יכולים להבין מדוע היבואן בחר להתקין את האופציה הזאת, אבל איכות הביצוע יכלה להיות טובה יותר בלשון המעטה: מילא שהפקדים דלים למגע ואינם תואמים את מתגי החלונות הקדמיים, אבל ממש לא ברור מדוע מאחור הם הותקנו במיקום שאינו נוח לתפעול וגורם לפתיחת החלונות בשוגג בכל פעם שמניחים מרפק על משענות היד.  
 
על הכביש המיקרה השתרכה אחר האחרות ברוב תחומי הנסיעה והנהיגה. בצד החיובי נרשמים לזכותה קוטר התמרון הקטן ביותר בחבורה (9.3 מ' בלבד), נוחות נסיעה עדיפה במעט (אבל לא מצטיינת בפני עצמה) וצריכת דלק מצוינת (17.7 ק"מ לליטר בשיוט ו-9.9 ק"מ/ל' בממוצע המבחן התובעני שני רק לסוזוקי).
 
בצד השלילי, לדאבוננו, נרשמים הרבה יותר סעיפים: רמת הרעש והרעידות בנסיעה היא הגבוהה ביותר כאן וגבוהה אבסולוטית; המנוע חלש, רועד ומחוספס (תופעה מוכרת מאוד במנועי 3 ציל') ותיבת ההילוכים הרציפה איטית בתגובתה וחסרת עידון בעיר היא גורמת למנוע לנוע בסל"ד נמוך מדי ובכל עזיבת דוושה נרשמת קפיצה קטנה ומעיקה מצד התמסורת; ההגה קל ומעורפל, בעל שטח מת גדול במרכז ותגובה לא ליניארית להפניה, והתנהגות הכביש שלה היא בפירוש הפחות טובה בחבורה פחות אוחזת, יותר נמרחת בתת היגוי, מתנדנדת וחסרת ריסון. אפילו הבלמים, למרות כושר עצירה סביר, לא מצטיינים בגלל דוושה ספוגית מדי   ולא פחות חשוב מכך: זו המכונית היחידה בחבורה שמסתפקת בציון של ארבעה כוכבים ולא חמישה במבחן הריסוק של Euro NCAP.   
 
אצלי הכל בסדר – יונדאי i20
בדרך כלל אנחנו עורכים גם את המבחנים ההשוואתיים השגרתיים שלנו בסוג של טורניר: המנצחת תזכה להתמודד במבחן ההשוואתי הבא מול מתחרות חדשות, אבל לא המפסידות. היונדאי היא החריג לכלל הזה, שכן למרות שהיא סיימה במקום השלישי במבחן ההשוואתי הקודם בו השתתפה (מול הפיאסטה והסוויפט היוצאת, גיליון 281), כולנו חשבנו שיש לה מקום בהתמודדות הנוכחית גם משום שהיא אחת המכוניות הנמכרות ביותר בסגמנט וגם מכיוון שהיא לא סובלת ממגרעות בולטות.
 
זה מתחיל מהעיצוב החיצוני שמצליח להיות נעים והרמוני, למרות שאינו מושך במיוחד, ומקנה לה צדודית של מכונית גדולה מהאחרות והיא אכן ארוכה בפער משמעותי ומעט רחבה מהן (אך פחות גבוהה). גם בפנים ממשיכה התחושה הזו, והיונדאי מרגישה רחבה ומרווחת יותר מהאחרות במושב הקדמי. חבל רק שמאחור הסיפור מעט שונה, ולמרות מרווח הראש הטוב ביותר כאן היא דווקא סובלת ממרווח ברכיים לא מספק, כאשר גב המושבים הקדמיים הפלסטי עשוי להעיק על הברכיים.
 
 
 
העיצוב הפנימי ממשיך את הקו הבוגר בלי השובבות והיצירתיות המאפיינת תאי נוסעים של מכוניות קטנות בדרך כלל. הקווים פשוטים, הפלסטיקה מוצקה ואיכות הבניה טובה, כאשר במרכז הדשבורד ניצבת קונסולה כסופה שקצת שוברת את הקדרות של שאר התא אך סובלת מתפעול לא מספיק אינטואיטיבי. זו המכונית היחידה כאן עם הגה המתכוונן גם לעומק (בסוזוקי האופציה הזו קיימת רק בגרסה המאובזרת), המושבים שלה נוקשים כמו שמקובל בדרך כלל בתוצרת גרמניה והבאגאז' הוא הגדול והנוח ביותר להטענה.
 
ה-i20 הנבחנת צוידה במנוע 1.4 ל' (99 כ"ס) ומוצעת בשתי רמות גימור מצוידות למדי. הגרסה הבסיסית (Inspire) כוללת 6 כריות אוויר, מחשב דרך, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה ומראות מתקפלות חשמלית. מחירה עומד על 101,000 שקלים. מעליה מוצעת רמת גימור Premium (105,000 ש''ח) המוסיפה למשוואה בקרת אקלים וגג נפתח, וזו המכונית היחידה בחבורה שמוצעת במגוון אמיתי של גרסאות: ידניות, משולשות דלתות או עם מנוע אחר (1.6 ל', 126 כ"ס). על זה בלבד מגיע ליבואן צל"ש.  
על הכביש היונדאי שומרת על יכולת נאה ולא נכשלת בדבר, אבל גם לא מתבלטת לטובה באף תחום. המתלים הם על הצד הנוקשה של הסקאלה וסובלים מוויברציות יתר ומרגישות לשיבושים קטנים. הפערים אומנם היו זעומים ואף אחת מהמתחרות לא תזכה לפרס על נוחות הנסיעה, אך ה-i20 הייתה הפחות נוחה בחבורה, גם בעיר וגם מחוצה לה. לזה יש להוסיף בידוד רעשים לקוי, עם הרבה שאון מבתי הגלגלים ורעש רוח נוכח שמתגבר משמעותית מעל 110 קמ"ש.
 
יחידת הכוח מבצעת מלאכתה נאמנה ומספקת ביצועים נאים (היונדאי הייתה שנייה רק למאזדה במבחני התאוצה), אך סובלת מאופי מחוספס ורועש בטורים גבוהים. גם צריכת הדלק לא הצטיינה בקבוצה זו (9 ק"מ לליטר בממוצע, 16.9 בשיוט) למרות שהיא בהחלט נאה בפני עצמה.
 
התחושה המיושבת והרצינית של היונדאי ממשיכה גם בכביש המפותל. בצד החיובי, זה אומר שהיא משרה הכי הרבה ביטחון בפניות מהירות, נטועה בנתיב ובעלת האחיזה הגבוהה ביותר בחלק האחורי. כדי שהזנב ייצא כאן להחלקה לא מתוכננת (או כן מתוכננת, תלוי מי נוהג...) צריך לעשות משהו קיצוני במיוחד. בצד השלילי נציין כי היא מרגישה קצת סרבנית פניה בעיקולים הדוקים ובורחת מוקדם מהאחרות לתת היגוי קשה לתיקון. ההגה הוא הכבד ביותר לתחושה שוב, משרה ביטחון במהירות גבוהה אך קצת מלאכותי ומתנגד להפניה בפיתולים איטיים. גם הבלמים, וודאי לא תתפלאו לשמוע, סבלו מתחושת הדוושה הנוקשה ביותר ומכניסת ABS מוקדמת וגסה בבלימת חירום.   
 
ליטוש מאזדה 2   
לקראת 2011 עברה הסופרמיני הפופולארית של מאזדה מתיחת פנים קלה, שמטרתה ליישר קו עם ליין העיצוב הנוכחי של היצרן ולשמור על רעננות מול המתחרות. העדכונים החיצוניים הבולטים כוללים שדרוג קל לסבכה הקדמית ויחידות תאורה בעלות מבנה שונה מאחור. התוצאה כמעט בלתי מורגשת, אבל ה-2 ממשיכה לשמור על עיצוב נאה, דינאמי ומושך גם היום, כמעט ארבע שנים לאחר הצגתה אפילו בלבן האנונימי של רכב ההדגמה.
 
תא הנוסעים זכה אף הוא לעדכון קליל, עם ריפודים נאים יותר ומספר שינויים לפנל הקדמי, ואילו מערך המתלים כויל מחדש לטובת נוחות נסיעה משופרת. ביחידת הכוח לא בוצעו שינויים, והיא עדיין בעלת הנפח הגדול והביצועים הזריזים ביותר כאן: 1.5 ליטר, 103 כ"ס ו-12.5 שניות למאה (על הנייר הנתונים שנמדדו בפועל מופיעים בתיבה נפרדת). היא גם היקרה ביותר כאן, עם מחיר בסיס של 105,500 שקל לרמת גימור Active הסובלת מאבזור בטיחותי מאוד בעייתי רק 2 כריות אוויר. רמת גימור Dynamic הבכירה (שצריכה להיות הבחירה היחידה) כבר כוללת 6 כריות אוויר, כמו גם בקרת אקלים, חישוקי "15, פנסי ערפל, מחשב דרך ושליטה מההגה על מערכת השמע, אך מחירה מאמיר ל-108,500 שקל.
 
 
 
ההבדלים בתא הנוסעים בולטים מיד והופכים את סביבת הנהג לנעימה ומודרנית מבעבר, ואיכות ההרכבה והגימור עושות רושם טוב, למרות שהמחסור באבזור מורגש והפלסטיקים פשוטים למגע. תא מטען גדול למדי (שני רק לזה של היונדאי) והמושבים נוחים מאוד, אך מרווח הראש מלפנים (בגלל קורות A בולטות) ומאחור (בשל הגג הנמוך) מצומצם ויפריע לגבוהים, ממש כמו העדרן של ידיות אחיזה בתקרה.       
 
בנהיגה ה-2 הזכירה לנו מהר מאוד למה אנחנו אוהבים מכוניות סופרמיני (ואותה) זריזה, תזזיתית ומהנה לנהיגה. במבדקי התאוצה היא אומנם התקשתה לנער את הסוזוקי והיונדאי מזנבה, אך היא מעניקה לנהג את התחושה הכוחנית והמיידית ביותר מבין המתחרות (אם כי נראה שהתזזיתיות עודנה מעט, וכבר פחות מוגזמת, בעיקר בכל הנוגע לחיבת התיבה להורדות הילוך). רק צריכת הדלק הרשימה פחות, באופן יחסי, והייתה הגבוהה ביותר כאן: 15.2 ק"מ לליטר בשיוט ו-9 ק"מ/ל' בממוצע המבחן.
 
גם התיבה מתפקדת היטב, ומגיבה מהר מאוד לקיק-דאון, אך השימוש של מאזדה בכפתור Hold (שמקבע את ההילוך) במקום ביטול הילוך יתר באחרות (O/D Off) אינו נוח לשימוש בירידות ובנהיגה ספורטיבית. שאר המכלולים, לעומת זאת, מכוילים היטב בדיוק לנהיגה מהסוג הדינאמי: להגה המהיר (2.7 סיבובים מנעילה לנעילה) יש משקל בשרני ואת הפידבק הטוב ביותר כאן, הבלמים מאטים את המסה ביעילות והשלדה מציגה מעט תת היגוי בעומס ונטייה מבורכת להדק את קווי הפניה באמצעות דוושת הגז. יש מעט מאוד מכוניות בדור הנוכחי עם נטייה כה ברורה להיגוי יתר בהעברת משקל חדה, והמאזדה הקטנה עושה זאת באופן צפוי, נשלט ומאוד מהנה. אבל לפעמים קצת מוגזם.
 
כמובטח בתיק העיתונות, נוחות הנסיעה אכן שופרה, וה-2 פחות קופצנית מבעבר, אבל היא עדיין חסרת ריסון ולא מספיק סופגת. ככל שהמהירות עולה והשיבושים מחריפים, היא יותר נעה ומתנדנדת על מתליה, אך לזכותה עומד בידוד טוב מרעשים ורעידות שמשפר במידת מה את איכות הנסיעה הכוללת.
 
אחרת באותה אדרת סוזוקי סוויפט   
הנהיגה בסוזוקי מול האחרות הייתה ההוכחה הטובה ביותר לכוחו ונחיצותו של מבחן השוואתי. במבחן הבודד שערכנו לה לא מכבר (גיליון 302) היא זכתה לקיתונות של ביקורת על נוחות הנסיעה הלקויה. והנה כאן, מול מתחרותיה המזרחיות, התגמדה בעיית הנוחות משמעותית. הכל עניין של יחסיות: בפני עצמה הנוחות עדיין אינה טובה, אך מול מתחרות שאף אחת מהן אינה מצטיינת בשיכוך מפגעי האספלט המקומי, הסוויפט אפילו הצליחה להתבלט לטובה בחלק מהסעיפים. כן-כן. עדיין יש לה בעיה עם שיבושים גדולים בורות, שקעים ושות' בהם היא בועטת בגב הנוסעים יותר מהאחרות באופן מורגש מדי, אבל רוב הזמן נתקלים בכבישינו בשיבושים קלים יותר שברים, טלאים, כבשים אותם היא מגהצת הכי טוב מכל החבורה. הוסיפו לזה את בידוד הרעשים והוויברציות המוצלח ביותר כאן, ותקבלו איכות נסיעה כוללת עדיפה על זו של יריבותיה ב-90% מהזמן.  
 
פרט לעניין הנוחות הטעון, הרי שאז כמו עכשיו יש לנו בעיקר דברים טובים לומר עליה: העיצוב החיצוני עדיין מושך, אף שזו רק אבולוציה קלה של קודמתה. תא הנוסעים הוא המודרני ביותר מבחינת מראה ותחושה (חרף איכות חומרים שאינה יוצאת דופן לטובה) והיא מאובזרת היטב: שבע כריות אוויר מוצעות כסטנדרט, לצד מערכת שמע עם חיבור USB (לאחרות יש רק חיבור AUX פשוט יותר) ושליטה מההגה, חישוקי "16 קלים ופנסי ערפל. כל זה שלכם בתמורה ל-104 אלף שקלח, כאשר 4000 שקלים נוספים יצרפו לרשימה בקרות אקלים ושיוט, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני אורות ובלמי דיסק במקום תופים מאחור.
 
 
 
המושבים של הסוזוקי היו הרחבים והנוחים ביותר, והמרווח מאחור טוב לברכיים ולראש. הגבוהים שבינינו התלוננו קצת על המרווח לברך ימין בנהיגה, בעוד שהנמוך (כן, זה שאולי) הלין על כך שמושב הקפטן גבוה מדי וכולם ציינו לרעה את תא המטען הקטן. הבאגאז' אומנם שופר ביחס לדור הקודם, אך עדיין נופל בסעיפי הנפח ונוחות ההטענה בהשוואה לאחרות (ובכלל).  
 
תחום שדווקא עבר שנמוך ביחס לדור הקודם הוא יחידת הכוח. במקום מנוע ה-1.5 ל' הזריז, קיבלנו מנוע 1.2 ל' חסכוני, שמשודך כמו בעבר לתיבה אוטומטית עם 4 הילוכים. לכאורה הפער ביניהם אינו גדול, 94 כ"ס היום מול 102 כ"ס בדגם היוצא, אבל זמינות המומנט עושה את ההבדל: שיא המומנט, 12.8 קג"מ, מושג כעת רק ב-4,800 סל"ד גבוהים, ובהתאם המנוע החדש גם מצריך הצלפה מתמדת בסל"ד גבוה כדי לספק את עיקר תנובתו.
 
לכן הופתענו לגלות שבחבורה הזו הסוויפט החדשה לא השתרכה מאחור כמעט בכל סוג של תאוצה היא הייתה דבוקה למאזדה וליונדאי, מה שמצביע על כך שלמנועה השקט והחלק יש השפעה לא מבוטלת על תחושת אי-הזריזות שחווה הנהג. הוסיפו לזה את תיבת ההילוכים הנעימה ביותר כאן ואת צריכת הדלק הכי טובה (18.2 ק"מ לליטר בשיוט ו-10.6 ק"מ/ל' בממוצע המבחן) ולפתע יחידת הכוח הצנועה נשמעת הרבה יותר מרשימה.
 
בכביש המפותל הסוזוקי הייתה פחות מהנה מהמאזדה התזזיתית, יותר בוגרת ומאוזנת באופייה, אך יכולתה האבסולוטית היא הגבוהה ביותר כאן ומהגבוהות בקבוצה. יש לה המון אחיזה, היעדר מוחלט של תת היגוי וצייתנות מוחלטת בקווי הפניה. הסוויפט פוסעת בקלות להיגוי יתר לפי דרישה, ועושה זאת באופן נשלט יותר מהמאזדה בזכות ריסון מתלים עדיף. זו בפירוש שלדה שיכולה לקבל מנוע הרבה יותר חזק.
 
גם הבלמים, נקודת תורפה בדור הקודם, שופרו משמעותית מכל הבחינות (על אף שהייתה זו הגרסה עם בלמי התוף מאחור), ורק ההגה מקלקל קצת את ההרמוניה הדינאמית. הוא פשוט קל ומנותק לחלוטין, למרות שהינו מדויק מאוד וליניארי בפעולתו.
 
גמר המזרח  
די ברור הפעם מי מסיימת אחרונה. המיקרה עשתה במובנים רבים צעד לאחור והיא מתקשה להשתוות לאחרות בכל מה שקשור לביצועים, עידון, יכולת דינאמית ואיכות. אם מחירה היה זול משמעותית עוד הייתה כאן איזושהי התלבטות, אך כאשר הפער עומד על אלפי שקלים בודדים קשה לנו מאוד להצדיק את רכישתה ביחס למתחרות.
 
היונדאי קרובה יותר לסוזוקי ולמאזדה מאשר לניסאן, וכמו בעבר, היא מציגה יכולת נאה בכל התחומים. אולם היא כמעט אינה מצטיינת בדבר, וסובלת מנוחות נסיעה נמוכה ומרמת רעש גבוהה שמעמידות אותה שוב במקום השלישי בהשוואה.
 
 
 
המאזדה עברה שינוי קל במספר תחומים שהפך אותה לשלם בוגר ומעודן יותר. תא הנוסעים ונוחות הנסיעה שופרו בעוד שהאופי הזריז והמהנה לנהיגה שלה נשמר. זו מכונית שמאוד קל לאהוב, אבל הפעם היא מסיימת שנייה כי הסוויפט היא פשוט מכונית יותר טובה.
 
והזוכה? הסוזוקי אומנם סובלת מנוקשות מתלים שעשויה לגרום לחבטות בגב בכבישים מסוימים והבגאז' המצומק שלה עלול להוות בעיה לחלק מהנהגים, אך ברוב הזמן שתשהו בה תיהנו מרמת שקט ועידון גבוהה משמעותית מהאחרות, תא נוסעים מודרני, מרווח ונעים יותר, מנוע חסכוני וחלק ויכולת דינאמית מעולה. במידה מסוימת, זו המכונית היחידה בחבורה ה"מזרחית" שהינה מספיק איכותית ומלוטשת כדי להתמודד באמת מול אירופאיות איכותיות כמו ה–C3 והפיאסטה.

36 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 36
    מאזדה 2

    יש לי מאזדה 2 2008 לידיעת כל מי שרוצה לקנות ממולץ מאוד לא היתה לי תקלה אחת ברכב איזה יפה היא אוכלת את כל הקטנות..
    כל משפחתי קנתה מאזדה בעקבותיי והנה אני עומדת לרכוש את החדשה ....פשוט מאוהבת במאזדה 2 זאת תשובתי לכולם :) ואף אחד לא שיחד אותי לומר זאת:)))))

    10.11.15 | 14:52סימה

  • 35
    I20 מול מיקרה - חיזוק למבחן:

    אני כרגע בתקופה של נסיעה ברכבים שכורים.
    נסעתי חודש ב-I20 ולא היו לי תלונות מיוחדות פרט לתצרוכת הדלק. הציעו לי להחליף למיקרה שיותר חסכונית.
    לאחר נסיעה מתל אביב לנתניה, התקשרתי מיד לחברת ההשכרה שיכינו לי בחזרה את ה-I20, הדלק כבר לא מעניין.
    כשהגעתי לנתניה הרגשתי כאילו נסעתי עד אילת. הגעתי עם כאבי גב ועייפות מנסיעה רועשת וקופצנית וישיבה לא נוחה בצורה קיצונית.
    לא ממליץ על מיקרה !!!
    נ.ב.
    יצא לי לנהוג על קאיה פיקנטו (קטגוריה נמוכה יותר וצריכת דלק מזעזעת) ונהנתי מהנהיגה הרבה יותר מאשר במיקרה.

    27.05.14 | 16:53איל

  • 34
    מדוע במערכת המליצו לי על מיקרה כנגד מאזדה 2 ומיצובישי אטראז'?   ל"ת

    ללא תוכן

    07.05.14 | 23:53משה

  • 33
    כמה שילמו לכם בסוזוקי שתרשמו את זה עלק הכי טובה קניתי מיקרה

    תקשיבו לי טוב לכו רק על ניסאן אקו מיקרה רכב אליפות העולם קניתי 2011 ב60 אלף שח אוטומט לא נוגעת בדלק בכלל נוחה פאגז גדול טיבת הילוכים רציפה לא רובוטי זבל נוחה שקטה זריזה תמורה לכל שקל לכו רק על מיקרה הכי טובה בשוקקק בדוקקק

    09.03.13 | 16:41לכו לישון

  • 32
    נהגתי היום יממה שלמה ביונדאי I20

    האוטו מרגיש מאוד בוגר ומוצק מבפנים, נוחות הנהיגה לא רעה.
    ישנן מספר בעיות מעיקות שאינן מאפשרות לחיות עם הרכב ביום יום.
    1. השידוך של מנוע גיר ב 1400 הינו הגרוע ביותר בו ניתקלתי מזה שנים רבות. בכל פעם שרציתי שהרכב יאיץ ויבעט. לחצתי על הגז בהחלטיות..... ולא קורה כלום! להוציא את המנוע הזה משלוותו הרדומה פשוט בלתי אפשרי ומסוכן מאוד בעקיפות מהירות להן נדרשת יחידת כוח נמרצת זריזה והחלטית.
    המושבים, כמו בכל יונדאי שנהגתי בה, קשים ולא נעימים ובנסיעות ארוכות הופכים לסבל של ממש, גם לנהג וגם לנוסעים. מרחב המושב האחורי צר משמעותית מדייהטסו סיריון (כמה חבל שלא מיבאים אותה יותר).
    אחרון לא חביב כלל. תצרוכת הדלק הינה שערורייתית!!! בנהיגה בין עירונית מהירה ורציפה כמעט ללא הפרעות מחיפה לבת ים ובחזרה, האוטו צרך 6.3 ליטרים שערוריתיים ל 100 ק"מ!!!
    בנסיעה עירונית, תצרוכת הדלק עמדה על 8.6 ליטר ל 100 ק"מ, למנוע עצל ורדוד, הייתם מאמינים?!
    לא להאמין שמרבית חברות הליסינג מעדיפות את הגרוטאה המזעזעת הזאת.
    שלא תטעו, הרכב שנהגתי בו היה חדש למדי. מד הקילומטרים הראה 7600 ק"מ בלבד.
    איזו אכזבה!

    11.06.12 | 01:38skywallker66

  • 31
    למרות "ההמלצות" קניתי ניסן אקו מיקרה ידני.. ועל הכביש..תותח!

    נהגתי ו..
    זריזה, יפה, כוח דחף בגז, חסכונית, ישיבה נוחה ל- 5 אנשים, מפתיעה! ולא מדובר בביצת קינדר)
    אני לא מזללל במתחרות אך הייתי בוחר שוב במיקרה

    08.04.12 | 22:10רחובות-כהןמרק

  • 30
    21 צודק!! באותו מחיר כמעט טויוטה יאריס החדשה:)   ל"ת

    ללא תוכן

    19.03.12 | 20:09קוריאני לשעבר

  • 29
    סקודה פאביה - מחיר זול יותר ותמורה גבוהה בהרבה!

    רכשתי את הסקודה פאביה 1.2 TSI ספורט והתמורה פשוט גבוהה בהרבה ובמחיר זול יותר ככה שאני לא רואה סיבה הגיונית לקנות את ה"מזרחיות" האלו.

    מומנט של הפאביה: 18 קג"מ. 9 ק'"מ יותר מהמזרחיות.
    בקרת אקלים דיגיטלית מובנית. עיצוב מיוחד (לקחתי רכב שחור וגג לבן), ג'אנטים קלים 16 אינץ', בלמי דיסק, ריפוד עוד להגה, ידית הילוכים ובלם יד, מושבי ספורט תומכים ונוחים! חלונות חשמליים..

    בקיצור, איך אפשר להשוות?

    10.01.12 | 16:34עומרי

  • 28
    "רק וולוו כל השאר - חרטה"   ל"ת

    ללא תוכן

    01.01.12 | 14:26איציק

  • 27
    אני עדיין מעדיף

    רכב צרפתי איכותי כמו הקליאו או פיז'ו

    01.01.12 | 13:53אבי

  • 26
    סוויפט רכב מעולה עם מנוע עלוב חבל

    מהקבוצה הזו מאזדה יפנית איכותית ( לא כמו סובארו טוב את סובארו אני אוהב אהבת נפש) המאזדה זריזה הסוויפט חסרת מומנט נהגתי על של חבר מאוד מתסכל

    01.01.12 | 07:21מנדלבאום

  • 25
    ל21 אדי ודומיו- רשום בבירור שהסוויפט מגיעה מ

    הונגריה! אז מה אתם מבלבלים בשכל על הודו.... מייקרה וI20 מגיעות מהודו, ה2 מגיעה מיפן..

    01.01.12 | 02:50שי

  • 24
    הכי גבר מנדלבאום כלי אמיתי עם אסתי

    שיכולה לפתוח את הצורה לרוב הקשקשנים פה , במקום לכבד את הבחור כל מיני נבלות משמיצים אותו מכיר אותו מעולם הרייסים ( מבדקי יכולת ) בן אדם שלוחץ ואם מפסיד משלם כמו גבר

    31.12.11 | 22:44סימן טוב TT

  • 23
    ממליץ בחם על סוזוקי.   ל"ת

    ללא תוכן

    31.12.11 | 20:25מנדלבאום האמיתי!

  • 22
    מבחן סתמי, כי ידוע איזה רכבים הכי טובים בסגמנט! כנסו

    מקום 1 - טויוטה ספייס ורסו, מספר 2 - טויוטה יאריס 2012.
    אלו הרכבים במרווח 100-110K. שאר רכבים פשוט זבל לא אמין.

    31.12.11 | 20:08מומחה בתחום

  • 21
    104K ש"ח לאסלה על גלגלים הודית של סוזוקי?! לא יאומן כמה מטומטמים יש במדינה!   ל"ת

    ללא תוכן

    31.12.11 | 18:58אדי

  • 20
    הסוויפט עגלה מצטער שקניתי הכי קל לראות 13 וחצי

    למאה פעם אחרונה שאני לא בודק דברים לעומק. מכונית אחרת מהירה כמעט כמו 1600 אבל זאתי איטית במיוחד!!!

    31.12.11 | 16:04בראשי

  • 19
    עדיין לא מובן אזה רכב הכי מהיר כאן כתוב רק נדבקו והיו צמודים   ל"ת

    ללא תוכן

    31.12.11 | 14:13רון

  • 18
    הסוויפט מנוע חלש מומנט עלוב תאוצה גרועה

    ה1500 של המאזדה זה עולם אחר לעומת הסוויפט באירופה יש סוופט טורבו דיזל בה יש כוח זמין . סוויפט אוטו למסכנים לא סתם יש הנחה 8 אלף שכ חבר מאזדה 2 לא צריכים הנחה וגם יונדאי לא בסוויפט יש בעיה היא אוטו לעיר הלכו על צריכת דלק ולכן עשו מנוע עלוב. אבל זה טוב לנשים זקנות שרק נוסעות לסופר, הכי עלוב זה הג׳אנטים הגדולים אוטו שבקושי זז

    31.12.11 | 12:07מנדל

  • 17
    אני זוכר את הסויפט החדשה שהיתה לי: פח זבל על גלגלים!

    חלונות התפרקו אחרי שבועיים, ציריה שבורה אחרי חודש, מתלה אחורי מתפרק...איזה תת-רמה של מכונית ועוד היום מביאים אותם מהודו!!!! חבל"ז

    31.12.11 | 10:16היה לי סוזוקי וחבל שהיה

  • 16
    מחפשים אחד בשם מנדלבאום.

    ולכל המלעיזים, סוזוקי סוויפט הסופר מיני מיני הטובה בישראל
    ביקוש מטורף כמשומשת.
    החלפתי את ה1500 ב1250 החדשה.
    נהנה מכל רגע.
    רק חבל שהיא לא 4x4
    חהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחהחה

    31.12.11 | 09:50בית משוגעים

  • 15
    מהסופר מיני רק מאזדה 2 היגוי מעולה מנוע חזק

    אוטו קטן שכיף לנהוג בו. לצערי הסוויפט החדשה חלשה נורא מנוע 1200 ללא מומנט מעצבן. ה2 מהירה יפה ולא יקרה לתחזוק . נכון זו לא האחיזה של סובארו שאליה אני רגיל , אבל כיף שכ אוטו לחניות וגם לבין עירוני קטנה. גדולה. הפולו לא טובה גרמנית בלי טיפת חן חוץ ממנוע חזק אין בה כלום הגה נוראי

    31.12.11 | 08:20מנדלבאום

  • 14
    חבל שהונדה ג'ז לא השתתפה במבחן!   ל"ת

    ללא תוכן

    31.12.11 | 08:14א פ

  • 13
    עדיף לקנות C3 מאשר מכונית שמורכבת בהודו.

    לי יש מאז2. 4 שנים.
    יותר טובה מהקוריאנית של המבחן הזה.
    ובטח שיותר טובה מכל אירופית חדשה מקבילה.

    אבל היא לא לקהל לקוחות שאוהב מוסכים,ואוהב
    לחכות הרבה עד שמישהו יקנה אותה.

    30.12.11 | 23:14מכונאי

  • 12
    ל6 המפיץ החריף: בוא נעשה לזה סוף, SX4

    היא לא סופר מיני ולא בטיח, אין יצרן בעולם שמייצר 2 רכבים שונים על הפלטפורמות שונות ודרישות שונות ומייעד אותם לאותה קטגוריה! במקרה יש לי חבר שיש לו SX4 מליסינג, ועל הכיעור של דגם הסדאן אין מחלוקת יש לציין, הרכב מרווח בפנים בצורה מפתיעה ביותר, הרבה יותר מרווח מלפחות שליש מהמשפחתיות שנמכרות כיום. אולי על הנייר יש לה בסיס גלגלים יחסית קטן של 2.50 אבל בפועל הישיבה הגבוהה מפצה על זה.

    30.12.11 | 23:07רובי

  • 11
    למה הנהלת האתר לא חוסמת תגובות ממומנות

    כמו הטקסט הקבוע של מנדלבאום זה ממש מעצבן לראותו תחסמו לו את האי.פי .חוץ מזה אם הייתם שמים את הקליאו 1.6 שעולה היום פחות ממאה אלף היא רמה אחת מעל כולן כאן .

    30.12.11 | 20:40הקליאו 1.6 זולה וטובה מכולן כאן

  • 10
    אין צורך בג'סטי התמורה למחיר נמוכה מאוד

    הB3 החדשה שתגיע מכוניות ברמה אחרת. למה 4 על 4 לכביש וצריכת דלק נמוכה.
    איכות חומרים מרהיבה כנסו לYOU TUBE
    סובארו גם יפה וגם אמינה
    והכי מגניב הXV החדש שיבוא רכב מהסרטים רכב פנאי אמיתי לא כמו הג'וק שלא יכול לעלות מדרכה ובטח לא ליסוע בשבילים מכיוון שהוא 2 על 4
    SUBARU 4 THE DRIVER
    תודה ענקית לסוכנות ברזילי על השירות המעולה ועל החשיפה למותג שלדעתי הוא בהחלט הטוב ביותר וכמובן המשתלם ביותר! איפה יש מכוניות כמו הB4 המפוארת קסנון עור מנוע עם 167 כוח סוס והכי חשוב ההנעה הכפולה קבועה שמנוהלת על ידי מחשב ומחלקת את הכוח באופן אידאלי
    ( באודי הפלצנים קראו לזה קוואטרו ולוקחים יותר כסף)
    חוץ מזה יצא שהמערכת הAWD של סובארו היא הטובה בעולם. למה כי הם מומחים לAWD לכביש כי כל סובארו מוצעת עם AWD מה שמציב אותה כמכונית נמכרת ביותר במדינות מושלגות.

    30.12.11 | 19:17מנדלבאום

  • 9
    סוזוקי עושים מכוניות מליגה ז עם אמינות מחורבנת ושירות ברמה של מוסך בעזה!

    מי ישלם על הקקה הזה מעל 100K פאקינג שקל!? בחיים לא אחזור לנסוע בסוזוקי וממליץ גם לכם שלא להתקרב

    30.12.11 | 18:54לקוח לשעבר

  • 8
    ל-7-הג'סטי היום זה סיריון עם סמל סובארו.למדלבאום יכינו ג'סטי 92 של פעם.

    למי שממש חייב ג'סטי אז היא משווקת באירופה וסובארו הוסיפו סמל והנעה של 4X4 אבל זה עדיין סתם פחנוע.

    30.12.11 | 17:57ירושלמאער פלוחץ

  • 7
    כושיה למנדלבאום למה סובארו לא מביאה

    את הג׳סטי? ברר לנו עם סוכנות ירושלים

    30.12.11 | 14:55שאלה

  • 6
    תגובה ל-3

    אפשרות שלא חשבת עליה- שתיהן סופר מיני!
    ה-SX4 גדולה יותר אבל היא עדיין במסגרת גבולות הקטגוריה.

    30.12.11 | 14:32המפיץ החריף

  • 5
    סוזוקי תמיד היו מכוניות מכוערות והניסאן מתחרה בהן בהצלחה בכיעור   ל"ת

    ללא תוכן

    30.12.11 | 14:06ירושלמאער פלוחץ

  • 4
    סוזוקי הרכב הטוב במדינה.................   ל"ת

    ללא תוכן

    30.12.11 | 12:48עמי

  • 3
    לפני כמה ימים עשיתם כתבה "מנפץ

    המיתוסים" וקראתם לסוזוקי SX4 סופר מיני, עכשיו אתם קוראים לסוויפט סופר מיני.. כדאי שתחליטו.. מה שבטוח זה שאחת מהן היא לא סופר מיני!

    30.12.11 | 12:13רובי

  • 2
    למערכת אוטו- שמתם פעמיים תמונה

    של מאזדה 2 בתמונה השלישית המפוצלת.

    30.12.11 | 11:50אבי

  • 1
    תעשו מבחן השוואתי של סופר מיני ידניות   ל"ת

    ללא תוכן

    30.12.11 | 11:41שי

מבחן סופרמיני אסייתיות (צילום: ניצן אביבי)

לגלריה המלאה

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)