קרוב ל-14 שנים אחרי שנכנס לתפקיד מנכ"ל פיאט, וביצע את אחד ממהלכי המיזוג הגדולים והמשמעותיים ביותר בתולדות התעשייה, סרג'יו מרקיונה כבר לא מנכ"ל הקבוצה. בהודעה חריגה שפרסמה פיאט קרייזלר (FCA), נמסר כי עקב סיבוך בריאותי מרקיונה הוחלף במנכ"ל חדש.

על-פי הודעת היצרנית, המנכ"ל הוותיק, שאמור היה לפרוש בשנה הבאה, נכנס לאחרונה לניתוח לטיפול בבעיה בכתף. אלא שזמן קצר לאחר מכן חל סיבוך במצבו הרפואי, והוא אינו צפוי לשוב לכשירות ניהולית בזמן הנראה לעין. ביצרנית לא פרסמו מידע בנוגע למצבו, וביקשו לכבד את פרטיותו ופרטיות משפחתו בזמן זה.

מרקיונה בן ה-66 הוחלף על-ידי מייק מאנלי, מנכ"ל מותג ג'יפ. את תפקידו כנשיא פרארי לקח ג'ון אלקן, צאצא למשפחת אניילי שמחזיקה בפיאט, ואת תפקיד מנכ"ל פרארי ימלא לואיס קארי קאמירלי.

מנכ
מרקיונה (מימין, בסוודר המיתולוגי), עם דודג' וייפר


לאחר שלקח את המושכות לניהול פיאט בתחילת העשור שעבר, מרקיונה יצא במהלכי התייעלות נרחבים ליצרנית - שהייתה אז בקשיים כלכליים. תחת משטרו צומצמו מגוון הפלטפורמות והדגמים, מפעלים יועלו והיצרנית עברה לרווח - שאיפשר לה שנים ספורות לאחר מכן להשתלט על קרייזלר, לאחר שזו פשטה רגל.

המיזוג שהוביל מרקיונה כלל את החזרת פיאט לאמריקה (שכשלה) והעברת מיקוד לרכבי פנאי וטנדרים (שהצליחה מאוד), כאשר היצרנית האיטלקית-אמריקאית נמצאת כיום בתקופה טובה - בלי חובות ועם רווחים נאים. מרקיונה חשף רק לאחרונה את תוכנית החומש הבאה של הקבוצה, אותה יוציא לפועל מאנלי.