יונדאי הציגה היום (ד') את יונדאי איוניק 6, המכונית החשמלית הייעודית השנייה שלה – והראשונה במבנה של מכונית נוסעים – במסגרת תת המותג 'איוניק'. איוניק 6 מבוססת על הרצפה E-GMP הייעודית לכלי רכב חשמליים, אותה היא חולקת עם דגמי הפנאי איוניק 5, קיה EV6, ג'נסיס GV60. יונדאי לא מסרה פרטים, אך סביר כי יחידות ההנעה והמערך החשמלי זהים אף הם לאלה שבדגמים שכבר הוצגו.

נבואה
יונדאי איוניק 6 ממשיכה באופן ישיר את העיצוב שהוצג בדגם הקונספט 'פרופסי' (prophecy) בשנת 2020. בהקשר זה בולט במיוחד קו הגג המשתפל הנמתח באופן כמעט רציף מקורה A ועד לקצה זנב המכונית, שם ניתן להבחין בשתי כנפיים קטנות ליצירת צדדית מרשימה וייחודית. המבנה הזה, כך יונדאי, בעל יישום פרקטי שסייע לשיפור היעילות האווירודינמית ולהשגת מקדם גרר סופר נמוך – 0.21 בלבד. עוד מסייעים לכך גם פרופיל נמוך של האף מלפנים, הקטנת המרווחים בבתי הגלגלים, כיסוי שטוח לתחתית הרכב, ומצלמות במקום מראות (אופציה) ועוד.

יונדאי איוניק 6 2023 החדשה הוכרזה רשמית
צילום: יצרן

לחזית הופעה פשוטה ונקיה ועיצובה מתרחק מזה של דגמי יונדאי הנוכחיים. יונדאי מפנה את תשומת הלב (ולא שניתן לפספס) יחידת תאורה גדולה ומורכבת מאחור בסגנון "פיקסלים" כפי שהוצגו עם יונדאי איוניק 5. אגב, ביונדאי מדווחים כי לאורכה ולרוחבה של איוניק 6 שובצו לא פחות מ-700 "פיקסלים" שכאלה.

מסכים, סביבה
סביבת הנהג מציגה מבנה ועיצוב שונים מאלה של איוניק 5. לזו שני מסכים בגודל 12 אינץ הבולטים מקו הדשבורד – אחד משמש כלוח מחוונים, השני לתפעול המולטימדיה ושאר מערכות הרכב. במרכז קונסולה מרכזית מינימליסטית למראה. ביונדאי מציינים כי מערך תאורת האווירה עשיר ונרחב, ויש בו 64 צבעים וגוונים לבחירה.

יונדאי איוניק 6 2023 החדשה הוכרזה רשמית
צילום: יצרן

כאמור, ביונדאי לא ציינו את מידות המרכב או בסיס הגלגלים אך מדווחים כי השימוש בפלטפורמה החשמלית אפשר רצפה שטוחה לגמרי לטובת נוחות והמרחב לנוסעים. עוד מציינים ביונדאי כי הדלתות הן נטולות כפתורים ופקדים שונים ולכן הן צרות יותר מהמקובל, וגם זה אמור לשפר את המרחב, כך יונדאי.

בדומה לאיוניק 5 גם באיוניק 6 ייעשה שימוש נרחב יחסית בחומרים ממוחזרים. כך למשל צבע המרכב כולל פיגמנטים ממוחזרים של צבע המופקים מצמיגים המשמשים לחלק מצבעי המרכב.

יונדאי איוניק 6 2023 החדשה הוכרזה רשמית
צילום: יצרן

בפנים, בהתאם לרמת הגימור, תוצע איוניק 6 עם ריפוד עור שעבר טיפול אקולוגי, ריפוד בד מחומרים ממוחזרים, דיפונים אקולוגיים דמויי עור, שטיחים מרשתות דיג ממוחזרות ועוד.

יונדאי איוניק 6 2023 החדשה הוכרזה רשמית
צילום: יצרן

יונדאי תחשוף פרטים נוספים על איוניק 6 במהלך חודש יולי הקרוב.