יונדאי איוניק 5 2023 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד
-
רקע כללי
מרווח טיפולים: שנה או 15,000 ק"מ, המוקדם מביניהם.
יונדאי איוניק 5 (פברואר 2021) הוא רכב הפנאי מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה של יונדאי המכונה "E-MGP", והוא מוצע בגרסאות של הנעה אחורית וכפולה, כאשר גם הטווח שונה, כאשר ישנו טווח רגיל או ארוך. אלינו מגיע האיוניק 5 רק בגרסת ההנעה האחורית ורק עם הטווח הארוך.
רכב הפנאי מצויד במנוע אחד שמייצר 217 כ"ס, משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 7.5 שניות, והמהירות המרבית 180 קמ"ש. לגרסה זו סוללה של 72.5 קוט"ש והיא מאפשרת טווח של כ-481 ק"מ (451 ק"מ ברמת הגימור הגבוהה). בהמשך הצטרפה גרסת הנעה כפולה עם 305 כ"ס ו-5.2 שניות ל-100 קמ"ש.
אורכו של איוניק 5 463.5 ס"מ, כמו של משפחתית סדאן או רכב פנאי קומפקטי, אבל בסיס הגלגלים שלו ארוך מאוד: 300 ס"מ, כמו של מכונית סלון גדולה במיוחד. גם הרוחב, 189 ס"מ, נדיב. לאיוניק 5 תא מטען בנפח נאה של 531 ליטרים מאחור, ובנוסף יש לו חלל אחסון של 57 ליטר מלפנים.
בתא הנוסעים שוכנים צג מולטימדיה גדול של "12.25 ומחוונים מוקרנים, כמו גם פתרונות אחסון מקוריים, דוגמת קונסולה מרכזית הנעה לאחור. מפרט הבטיחות מרשים וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ושמירת הרכב במרכז נתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית. ברמת הגימור הגבוהה, הקרנת תמונת שטח מת במחוונים בזמן איתות, בדומה לסונטה.
איוניק 5 מוצע בשלוש רמות גימור. 'פרסטיג'', שמחירה 190,000 שקלים, כוללת תאורת לד, חישוקי "19, בקרת אקלים עם פתחים מאחור, מפתח חכם, תפעול חשמלי של מושב הנהג; ל'סופרים', שמחירה 200,000 שקלים, גם גג פנורמי; ברמת הגימור 'עלית', שמחירה 217,000 שקלים, חישוקי "20, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית, גם למושב הנוסע שיחד עם מושב הנהג משודרג ומאוורר ומרופדים עור.
בשנת 2021 איוניק נבדק ביורו NCAP וזכה בחמישה כוכבי בטיחות.
יונדאי איוניק 5 מוצע עם אחריות ל-5 שנים או 100,000 קילומטר, כאשר לסוללה אחריות של 7 שנים או 150,000 קילומטר.
-
עיצוב ונוכחות
איוניק 5 מעוצב בצורה אלגנטית ועדכנית. מופע מרשים ומושך את העין של עיצוב רטרו-עתידני. אהבנו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מאוד מרשימה בעיצוב הנקי והמודרני. הקווים הנמתחים מקצה לקצה מעניקים תחושה שמדובר ברכב גדול ממה שהוא. ואיוניק 5 הוא רכב גדול, שלא תטעו.
 
החומרים עצמם מרשימים פחות וישנם לא מעט חומרים נוקשים. ברמות הגימור הגבוהות דיפוני העור משפרים את המצב.
 
הנדסת האנוש דורשת עקומת למידה. שפע המסכים ועומס המידע עשוי לבלבל.
 
תנוחת הנהיגה גבוהה, שדה הראייה טוב ומושב הנהג מוצלח. המרחב נדיב ביותר.
 
המרחב מאחור עצום לכל הכיוונים. ברמות הגימור הגבוהות ישנם מושבים מתכווננים חשמלית.
 
תא המטען גדול.
-
מנוע וביצועים
איוניק 5 עם הנעה אחורית (217 כ”ס) הוא רכב זריז מאוד, בייחוד עד 100 קמ"ש. לאחר מכן הוא מאיץ באופן פחות החלטי, אך עדיין מנפק תאוצות ביניים מרשימו. מצב 'ספורט' מחדד את התגובות.
לגרסת ההנעה הכפולה (305 כ”ס) כבר ביצועים מצוינים ממש (5.2 שניות בלבד ל-100 קמ”ש) בכל מצב ובכל קנה מידה.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית למדי בעיר ומחוצה לה ורוב סוגי השיבושים מורגשים מדי, לעיתים המתלים רועשים במעבר עליהם. בידוד רעשי הכביש והרוח סביר.
התנהגות הכביש טובה למדי. לגרסת ההנעה הכפולה התנהגות טובה עוד יותר, אפילו מהנה. יכולת הבלימה טובה אך התחושה מהדוושה דורשת הסתגלות ויש המון מצבי בלימה רגנרטיבית כולל מצב של נהיגה בדוושה אחת.
 
-
תמורה למחיר
המחיר מקביל לשל דגמים דומים אחרים.
-
טווח נסיעה
לגרסת ההנעה האחורית ברמת גימור ‘עילית’ טווח הנסיעה עמד על כ-320-350 ק”מ, במבחן דרכים מאומץ. במבחן הטווח שערכנו לדגם הוא הגיע ל-410 ק”מ לפי צריכה של 5.6 ק”מ לקוט”ש.
לגרסת ההנעה הכפולה צריכה שבין 4.5-5.5 ק”מ לקוט”ש וזה מבין לטווח נסיעה של 330-380 ק”מ כתלות באופי השימוש.
 
-
מה חדש ביונדאי איוניק 5 2023
אין שינוי בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
רכב חשמל מרשים.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.