תערוכת הרכב הבינלאומית של ניו יורק הייתה מוכנה ככל הנראה לתפוס מחדש את מעמדה בין התערוכות המשמעותיות ביותר בלוח השנה, והתערוכה הראשונה שלאחר המגפה כמעט לא התאכזבה. מספר יצרניות רכב הציגו מכוניות חדשות בגדול בתפוח הגדול, כולל ג'יפ, שהציגה את רכב השטח הגדול ביותר שלה אי פעם; פולקסווגן, שתחיית המיקרובוס החשמלי ID Buzz עשתה את הופעת הבכורה שלה בתערוכת אמריקאית; אפילו למבורגיני, חשפה מכונית-על חדשה מחוץ לאתר ליד התערוכה. להלן השקות הבכורה העיקריות שראינו בתערוכה השנה: 

תערוכת ניו יורק – הדגמים החשובים (א')
צילום: ג'יפ

ג'יפ ואגוניר וגרנד ואגוניר L
ה-"L" בשמות בדגמים המחודשים של ג'יפ הוא הודעה ברורה לכך ששני רכבי השטח הללו, למעשה, ארוכים יותר מעמיתיהם ללא תג L שהופיעו לראשונה בשנה שעברה. הואגונער, כזכור, הוא המוזל יותר מבין שני רכבי הפנאי בגודל מלא של היצרנית, כשהוא מתמודד מול שברולט טאהו, פורד אקספדישן ודומיהם. הגרנד ואגוניר מפואר יותר, ופונה לאגף היוקרתי יותר של השוק, ומתחרה מול לינקולן נוויגייטור, קאדילק אסקלייד ושות'. 

גרסאות ה-L החדשות ממשיכות את החלוקה הזו, אך מגדילות את העניינים מבחינת כדי להתיישר מול הגרסאות הארוכות של המתחרים הנ"ל. מלבד בסיס הגלגלים המוגדל והמרכבים הארוכים יותר, דגמי ה-L מציגים גם את מנועי השישה צילינדרים בטור החדשים של קונצרן סטלנטיס. 

תערוכת ניו יורק – הדגמים החשובים (א')
צילום: יצרנים

ב.מ.וו X7
תודו, הפרצוף המעודכן של  X7 הוא עדיין לא שיא האלגנטיות. המעצבים של ב.מ.וו ביטלו את הפנים המסורתיות יחסית של ה-X7, שמרו על הכליות המגודלות בחזית של ה-SUV ומצמידים אותן למראה אוורירי באופן יוצא דופן. כפי שהפך פופולרי בקרב כמה יצרניות רכב, ה-X7 ממקם את תאורת היום ואת הפנסים הקדמיים בנפרד, אחד מעל השני. לפריסה החדשה הזו מצטרפים פסים אנכיים בכל פינה קדמית וכונס אוויר תחתון זוויתי. זה לא הגיע משום מקום — אותו עיצוב נמצא ברכב השטח החשמלי החדש iX, ויופיע גם על ה-i7 הקרובה ועל סדרה 7 החדשה.

תערוכת ניו יורק – הדגמים החשובים (א')
צילום: יצרנים

יונדאי פליסייד 
בעוד שה-X7 של ב.מ.וו הפך קיצוני יותר בעיצובו, יונדאי פליסייד המחודשת התנרמלה במקצת. החלק הקדמי המשופע של המקור התיישר, ופינה את מקומו למראה פחות עמוס ויותר זורם ואלגנטי. מלבד כמה תכונות חדשות פה ושם, כמו גם גרסת XRT חדשה מכוונת שטח, הדגם המחודש לא עבר שינויים רבים. 

תערוכת ניו יורק – הדגמים החשובים (א')
צילום: קיה

קיה נירו 
נירו של קיה, המשפחתית המוכרת המוצעת בוורסיה היברידית, פלאג-אין וחשמלית, זכתה לעדכון מסיבי לשנת 2023, למרות שעדיין מבוססת על אותה פלטפורמה ומשתמשת כמעט באותם מנועים. בשנה שעברה, הנירו אימץ לוח מחוונים רענן ועיצוב חיצוני זורם יותר. כעת ישנו אלמנט מרכב בצורת בומרנג  מאחורי הדלתות האחוריות, פנסים אחוריים מעודכנים, ויחידות תאורה קדמיות ועיצובי חישוקים חדשים. 

תערוכת ניו יורק – הדגמים החשובים (א')
צילום: יצרנים

קיה טליורייד 
מאז שהציגה את הדגם לפני כשנתיים, קיה התקשתה לעמוד בקצב הביקוש לרכב הפנאי האטרקטיבי. עם מראה יוקרתי, תא נוסעים מפנק, 7 מושבים ויכולת כוללת מרשימה, קיה כבשה את השוק בזכות התמחור הנגיש. היה כאן סיכוי שקיה תהרוס לעצמה את הסטס המנצח הזה, שלא באמת היה זקוק לעדכון, אבל לפחות מבחינה עיצובית נראה שהקוריאנים עשו עבודה טובה, ומעבר לעיצוב המוצלח מציעים רמות גימור חדשות עם קריצה לשטח וקוקפיט מרשים עם שני מסכי 12.3 אינץ' מגודלים.