קיה נירו 2020 חוות דעת
-
רקע כללי
קיה נירו הוא רכב פנאי קומפקטי - בסיס הגלגלים שלו דומה לשל ספורטאז', אך שאר הממדים קטנים יותר.
נירו הוא מהדגמים היחידים בקטגוריה שמוצעים עם מערכת הנעה היברידית; מתחילת דרכו בישראל בנובמבר 2016 מוצע נירו עם מערכת הנעה היברידית בסיסית (טעינה עצמית, סוללה של 1.56 ק"ו/שעה; מנוע בנזין 1.6 ליטר ותיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים), אבל בעולם מוצע נירו גם עם מערכת הנעה היברידית מתקדמת יותר (נטענת רשת, סוללה של כ-9 ק"ו/שעה) ואפילו בגרסה חשמלית לגמרי (עם אחת משתי סוללות - 39.2 ק"ו/שעה, או 64 ק"ו/שעה - טוב לטווח של עד 485 ק"מ).
שתי הגרסאות האחרונות צפויות להיות מוצעות בישראל במהלך 2019
-
עיצוב ונוכחות
הנירו מוגדר כרכב פנאי, אולם הופעתו אינה משדרת את הרושם המצופה מרכב פנאי - והתוצאה אנמית משהו, במיוחד בהשוואה לספורטאז'.
-
תא נוסעים ומטען
דווקא מתוך תא הנוסעים, הנירו כן מצליח להקנות לנהג את תחושת הנהיגה ברכב פנאי.
מעבר לכך, תא הנוסעים שגרתי בעיצובו, איכותי בגימורו ובינוני באבזורו.
החלק האחורי בהחלט מרווח לנוסעים, ותא המטען משלב בין נפח סביר למבנה נוח.
-
מנוע וביצועים
הנירו לא מקנה תחושת עוצמה, וביצועיו מקבילים לאלו של משפחתית 1.6 ליטר קלאסית. צריכת הדלק, לעומת זאת, טובה בעשרות אחוזים ביחס לכל משפחתית קלאסית אחרת, עם 15.1 ק"מ לליטר בממוצע המבחן, ו-23.8 ק"מ בנסיעה עירונית.
מעבר לכך, למנוע ולתיבת ההילוכים פעולה רכה ונעימה ביותר.
-
נוחות והתנהגות
מתלי הנירו נוקשים מהרצוי - תחושת הביטחון לנהג טובה מאוד והמתלים מצליחים לספוג שיבושים מבלי לחבוט בנוסעים, אך המתלים לוקים ביכולתם לסנן חלק ניכר מתחלואי האספלט המקומי.
-
תמורה למחיר
מחירו של נירו אמנם לא זול כפי שהיה בתחילת דרכו, אך עדיין מדובר ברכב פנאי היברידי נוח ונעים למשפחה - וגם שנתיים לאחר השקתו, הוא עדיין היחיד שמציע שילוב כזה.
-
סיכום
רכב פנאי ידידותי לנהג ולסביבה.