פורד חשפה בתערוכת דטרויט את הדור השביעי של המוסטנג. מנכ"ל פורד, ג'ים פארלי, הצהיר בחגיגיות כי "השקעה בדור נוסף של מוסטנג היא הצהרה גדולה בתקופה שבה רבים מהמתחרים שלנו עוזבים את העסק של מנועי בעירה פנימית" - שולח חיצים לעבר דודג', שהציגה לאחרונה קונספט למכונית שרירים חשמלית שתחליף את הצ'ארג'ר והצ'אלנג'ר.

אבל על פניו נראה שלא מדובר בדיוק בדור חדש לפורד מוסטנג, אלא יותר במתיחת פנים מסיבית מאוד לדור הקודם - ושגם פורד יודעת היטב שאין טעם להשקיע בפלטפורמה ובמנועי בנזין חדשים על סף המעבר לחשמל.

נתונים מלאים לא נחשפו, אבל לפי ההודעה הרשמית והתמונות שפורסמו נראה שמדובר באותה שלדה וקווים כלליים של הדור היוצא, כמו גם באותם מנועים ותיבות בגרסאות משודרגות.

פורד מוסטנג 2024 החדשה נחשפה בתערוכת דטרויט
צילום: פורד

מבחינה חיצונית, נראה שעיצוב הדור היוצא הוחלק ועודן, והחזית במיוחד הפכה מודרנית יותר. התוצאה שנויה במחלוקת, ומזכירה קצת את המעבר מהדור הראשון האייקוני של המוסטנג לדור השני השמנמן.

הפריט העיצובי החדש הבולט ביותר הוא שלישיית פנסי לד קדמיים, שנראים כאילו נוצרו בהשראת שלישיית הפנסים האחוריים שליוו את עיצוב המוסטנג במשך דורות, וגולת הכותרת היא שלכל גרסה של המוסטנג יש כעת חזית ייחודית משלה - כאשר ורסיות GT מקבלות באופן טבעי סבכה גדולה ואגרסיבית יותר לשיפור זרימת האוויר. יש לה גם כונסי אוויר חדשים למכסה המנוע ופגוש קדמי שעוצב מחדש.

פורד מוסטנג 2024 החדשה נחשפה בתערוכת דטרויט
צילום: פורד

 ה-GT מגיעה עם הגרסה החזקה ביותר של מנוע ה-V8 האטמוספרי בנפח 5.0 ליטר - אבל פרט להצהרה הזו, פורד לא פרסמה נתוני הספק או ביצועים.

המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית עם פונקציית "התאמת סל"ד" בהורדת הילוך כסטנדרט (Rev Matching) או עם תיבת 10 ההילוכים האוטומטית. מנוע האקובוסט המוגדש בנפח 2.3 ליטר ממשיך מהדור הקודם אף הוא - וזכה להספק משופר, אך גם כאן אין עדיין נתונים רשמיים.

פורד מוסטנג 2024 החדשה נחשפה בתערוכת דטרויט
צילום: פורד

 את שתי הגרסאות אפשר לקבל עם חבילת 'ביצועים', שמוסיפה מוט גישור קדמי, חישוקים וצמיגים אחוריים רחבים יותר, דיפרנציאל טורסן מוגבל-החלקה, בלמים גדולים יותר מבית 'ברמבו' ומתלים אדפטיביים - אותם ניתן יהיה לשדרג בתוספת תשלום למערכת 'Magna Ride' עם בולמים אלקטרו-מגנטיים. ניתן לשפר עוד יותר את חבילת הביצועים עם מושבי ספורט אופציונליים של 'רקארו' ומערכת פליטה אקטיבית.

פורד מוסטנג 2024 החדשה נחשפה בתערוכת דטרויט
צילום: פורד

תכונות מגניבות חדשות כוללות בלם "דריפט" אלקטרוני, שנראה ומתנהג כמו האנדברקס מסורתי מכני; ישנו פיצ'ר המאפשר לכם לבצע משחקי סל"ד והקפצת טורים בניוטרל משלט המפתחות, בזמן שאתם מחוץ למכונית - משהו שחובבי רכב אמריקאים מאוד יהנו ממנו במפגשי רעש וצלצולים.

ולטובת נהיגת מסלול, נוספו יציאות USB חדשות בתקרה, אליהן ניתן לחבר מצלמות אקשן וציוד טלמטריה.

פורד מוסטנג 2024 החדשה נחשפה בתערוכת דטרויט
צילום: פורד

תא הנוסעים עבר שינוי משמעותי יותר, ולפחות בתמונות נראה טוב בהרבה מהקוקפיט הקיטשי והזול של הדור היוצא - אך הוא נטש עוד יותר את השורשים עם לוח מחוונים מוקרן ורבוע בגודל 12.4 אינץ' במקום צמד מנהרות המחוונים המסורתיות.

ניתן לעשות לתצוגת המחוונים התאמה אישית עם תוכנת אנימציה תלת מימדית, והוא מחובר למסך מולטימדיה מרכזי בגודל 13.2 אינץ'.

פורד מוסטנג 2024 החדשה נחשפה בתערוכת דטרויט
צילום: פורד

מערכת המידע והבידור המצוידת בתאימות לאפל, אנדרואיד ואמזון אלקסה, וסטריאו של Bang & Olufsen יוצע כאופציה אם ימאס לכם להאזין לגרגור ה-V8.
 
מחירים ומועדי ייצור טרם פורסמו.

פורד מוסטנג 2024 החדשה נחשפה בתערוכת דטרויט
צילום: פורד