הכניסה של BYD לשוק המקומי אמורה להתרחש בקצב מהיר, כאשר הדגם העיקרי הוא אטו 3 שיחידות שלו יימסרו כבר בחודש אוקטובר.

דגמים, מסירות
לפי הנהלת BYD בישראל, הציפייה שלה היא להעלות לכבישים כבר השנה מספר גדול מאוד של מכוניות שיימדד באלפים. בתקופה בה רוב היבואנים סובלים ממחסור במלאי, גם הכמויות הגדולות הזמינות ב-BYD מהוות בסיס להערכות אלה.

בשלב זה, שני הדגמים הנוספים והגדולים יותר – מכונית הנוסעים האן ורכב הפנאי לשבעה טאנג – מגיעים לארץ בתקינה מוגבלת, וכך הם משווקים גם באירופה. המסירות שלהם יחלו בנובמבר תחת המגבלה של 400 יחידות בשנה. עם זאת, היקף כזה אינו קטן ביחס למחירם, 284,000 שקלים לטאנג ו-300,000 שקלים להאן.

התכניות של BYD בארץ – ג'ילי על הכוונת
צילום: BYD

היבואן מקווה שבמהלך 2023 יעברו דגמים אלה תקינה אירופאית מלאה, אבל כמו שלמדנו בעבר עד שזה לא קורה זה לא קורה (וראו בהמשך, ביחס לדגם אטו 4). ועדיין, למרות שמדובר בכמויות קטנות, שיווק שני הדגמים הנוספים האלה מעניק לחדירה של BYD היקף ומעמד שונים מאלה של מותגים אחרים שהגיעו מסין, וזו הכוונה בשיווקם כאן.

אחריות, שירות, מערכות
חשוב לציין כי האחריות אינה זהה לכל הדגמים. לאטו 3 אחריות מלאה ל-4 שנים ול-120,000 ק"מ; למנוע ולסוללה אחריות ל-8 שנים, ל-150,000 ק"מ או 200,000 ק"מ בהתאמה. להאן ולטאנג אחריות מלאה של 5 שנים או 100,000 ק"מ והאחריות לסוללה היא ל-8 שנים או ל-160,000 ק"מ.

התכניות של BYD בארץ – ג'ילי על הכוונת
צילום: תומר פדר

BYD ישראל תחנוך בתקופה הקרובה שישה מרכזי שירות ושישה מרכזי מכירה.

שלושת הדגמים אינם תומכים בשלב זה בממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. בתחילת 2023 ניתן יהיה ליצור ממשק כזה באמצעות עדכון דרך האוויר (OTA) לאטו 3, ולשני הדגמים האחרים בהמשך אותה שנה.


התכניות של BYD בארץ – ג'ילי על הכוונת
צילום: תומר פדר
בשני הדגמים הגדולים קיימת בעיה בהשמעת רדיו FM וגם זו תיפתר. בנוסף, תיחנך אפליקציה דרכה ניתן יהיה לבצע פעולות שונות ברכב, כולל התנעה מרחוק.

כאן יצוין כי לאטו 3 טעינה מהירה (DC) בהספק עד 88 קילוואט ואילו להאן ולטאנג טעינה כזאת עד 110 קילוואט.

התכניות של BYD בארץ – ג'ילי על הכוונת
צילום: תומר פדר

מה הלאה
אנשי BYD העולמית לא יודעים עדיין לספר על תכניות להשקת דגמים נוספים באירופה ב-2023. למעשה, ישראל מקדימה את רוב אירופה בכל הקשור לשיווק הדגמים שהוצגו. היבואן מקווה שכבר ב-2023 יגדל מבחר הדגמים בארץ, ואף אינו פוסל כאלה שהם היברידיים-נטענים; ל-BYD יש לא מעט כאלה, ולהאן ולטאנג יש גרסאות כאלה.

עם זאת, ל-BYD פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה, e-Platform 3.0, וזו משרתת כבר את אטו 3, ובנוסף גם את אטו 2, סופרמיני עם בסיס גלגלים ארוך מאוד של 270 ס"מ ואורך של 400 ס"מ, ואת סילס, מכונית נוסעים גדולה שאורך בסיס הגלגלים שלה הוא 292 ס"מ ואורכה 480 ס"מ. זו האחרונה תכונה בגרסתה האירופאית 'אטו 4' ותירש את הדגם האן.

התכניות של BYD בארץ – ג'ילי על הכוונת
צילום: תומר פדר