BYD אטו 3 2023 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד
-
רקע כללי
ה-BYD אטו 3 (ATTO 3) הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) כל חשמלי שהוצג לראשונה ביולי 2021. BYD אטו 3 מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי של היצרנית שנחשפה באותה השנה.
מידותיו של BYD אטו 3 מקובלות לסגמנט עם אורך של 445.5 ס"מ, רוחב 186.5 ס"מ, גובה 161.5 ס"מ ורק בסיס הגלגלים בולט לטובה עם 272 ס"מ נדיבים למדי.
העיצוב החיצוני נקי ופשוט למדי, אולם את ההפתעה בהופעה שמרה BYD לתא הנוסעים. מבט פנימה יגלה סביבת נהג מעוצבת להפליא עם שלל אלמנטים בהשראת "הליכון כושר דינמי", לא פחות.
אטו 3 מוצע בעולם עם שתי סוללות לבחירה: 50 קוט"ש בגרסת טווח רגיל המספיקה לכ-350 ק"מ ו-60 קוט"ש בגרסת הטווח הארוך שמסוגלת לנוע כ-420 ק"מ בין טעינות. נתונים סופיים ימסרו עם ההשקה הרשמית בישראל.
-
עיצוב ונוכחות
ל-BYD אטו 3 עיצוב כולל מוצלח אך סולידי. המופע מלפנים מקורי, מאחור הוא מזכיר כמה דגמים מערביים.
 
 
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של אטו 3 קודם כל מדהימה את הנהג והנוסעים במופע מרשים, מקורי ומיוחד. על כך מוסיף הרכב שילובי צבעים נעימים, חומרים רכים לרוב, תאורת אווירה נאה, מסך מולטימדיה ענק ושפע גאדג'טים וגימיקים.
 
על כף החובה הנדסת אנוש טעונה שיפור, עומס תפריטים במערכת המולטימדיה ומושב נהג לא מוצלח.
 
המרחב מלפנים נאות, אך הוא טוב ממש לשני נוסעים בשורה השניה.
 
תא המטען בעל נפח ראוי ומבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
הביצועים טובים מאוד, במיוחד במצב ספורט המאפשר הספק רגעי מירבי של עד 220 כ"ס.
 
במצב הרגיל ההספק נמוך במעט (192 כ"ס) אך הביצועים נותרים טובים ותגובות המערכת נעימות יותר בנהיגה יום-יומית.
 
גם במצב חסכון (עד 175 כ"ס) ניתן להתנהל ביום-יום בנינוחות.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים רך מאוד – זה מוביל לספיגה טובה של שיבושים, אך גם לתנודות רבות וקושי בריסון המרכב. התוצאה היא נוחות טובה לרוב, אך כזו המתקשה לספק תחושה נינוחה באמת.
 
בידוד הרעשים לא מוצלח – יש יותר מדי רעשי רוח וכביש.
 
התנהגות הכביש היא הצד הפחות חזק – האחיזה טובה אך זוויות הגלגול גדולות, המרכב לא מרוסן וההגה קל.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה בזכות שילוב בין ביצועים מצוינים ורשימת אבזור ארוכה.
 
 
-
גרסאות ורמות גימור
ה-BYD אטו 3 2022 החדש מוצע בישראל בגרסה אחת – 204 כ"ס, 420 ק"מ – ובשתי רמות גימור.
 
כבר ברמת 'קומפורט' האבזור עשיר מאוד וכולל: כניסה והנעה ללא מפתח (רק מצד הנהג), תאורת לד מלאה, בקרת אקלים מפוצלת, מסך מולטימדיה 12.8 אינץ', מערך מצלמות היקפי, ריפוד דמוי עור למושבים, מושבים קדמיים מחוממים ועם תפעול חשמלי ועוד.
 
'דיזיין' מוסיפה בעיקר מסך מולטימדיה גדול יותר ותפעול חשמלי לדלת תא המטען ותוספת המחיר הנדרשת עבורה גבוה מדי לטעמנו.
-
בטיחות
ארגון יורו NCAP בדק את BYD אטו 3 בשנת 2022 והעניק לו דירוג של 5 כוכבים עם ציון של 91% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים ו-69% בהגנה על הולכי רגל.
 
היצע מערכות הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, תיקון סטייה מנתיב, מערכת בלימה אוטונומית כולל בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
טווח נסיעה
במבחן דרכים שהיה פחות מאומץ מהרגיל טווח הנסיעה שהתקבל עמד על 295 ק"מ (4.9 ק"מ לקוט"ש) – נמוך משמעותית מנתון היצרנית. בנהיגה מתונה ורגועה הגענו לכ-345 ק"מ (5.7 ק"מ לקוט"ש).
-
מה חדש בBYD אטו 3 2023
אין שינוי בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
להיט מכירות כמעט בטוח.
 
 
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.