רנו חשפה בפריז פרשנות מודרנית לרנו 4 המיתולוגית, ועשתה זאת דרך קונספט שטח קרבי שמסתיר היטב את הדגם הסדרתי העתידי.

הקונספט, ששמו המלא הוא רנו 4EVER טרופי (שם מחוכם שמסתיר בתוכו גם את האותיות EV, כלומר "רכב חשמלי"), חוגג את יום השנה ה-25 למירוץ הראלי ההומניטרי "4L טרופי", בו מככבת רנו 4 המקורית (מירוץ לאורך 6000 ק"מ במדבריות מרוקו, בו אלפי סטודנטים ברכבי רנו 4, מתחרים כדי לספק ציוד בית ספר לילדים נזקקים) ועל כן היא עוטה את איפור השטח הקרבי.

הקונספט עונד חישוקי 19 אינץ' ענקיים ועתידניים למראה, עם קומפרסורים משולבים, המשנים את לחץ האוויר של צמיגי השטח לפי דרישה. המתלים המוגבהים תורמים למרווח גחון של 200 מ"מ, ויש גם גגון מסיבי פחמן עם סוללת תאורה וצמיג רזרבי, בעוד את חפירה ואביזרי חילוץ נוספים מותקנים על דלת תא המטען.

רנו 4EVER טרופי - קדימון לדגם רטרו סדרתי
צילום: רנו

מעט מאוד מזה יגיע לדגם הסדרתי, שיהיה למעשה רכב פנאי קטן ועירוני בעיצוב רטרו. לטענת היצרנית, הסופרמיני רנו 5 ורכב הפנאי הקטן רנו 4 יהיו המקבילים החשמליים מבחינת מיצוב וגודל של הקליאו והקפצ'ור

רנו לא סיפקה פרטים על הסוללה או על מערכת ההנעה החשמלית. עם זאת, היא אישרה כי רכב הפנאי הסדרתי יתבסס על גרסה מתוחה של ארכיטקטורת CMF-BEV. הפלטפורמה המודולרית הזו תעמוד גם בבסיס של הסופרמיני 5, גרסה ספורטיבית ל-5 שתמותג כאלפין, וניסאן מיקרה הבאה.

רנו 4EVER טרופי - קדימון לדגם רטרו סדרתי
צילום: רנו

בנוסף לגרסת הפנאי הקונבנציונלית, ה-4 הסדרתית תוצע גם בגרסת ואן בהשראת הרנו 4 פורגונט המקורית. מה שבטוח הוא שאת סידור ההילוכים הידני הבלתי-שגרתי של רנו 4 המקורית הם לא ישחזרו בחשמלית האוטומטית - וטוב שכך...

רנו 4EVER טרופי - קדימון לדגם רטרו סדרתי
צילום: רנו