בתור הזהב של המכונית האמריקאית הסיסמה של קאדילק הייתה "הסטנדרט העולמי", וכידוע, זה לא המצב כבר שנים רבות. אולם קאדילק לא מוותרת, ורוצה לחזור לימי התהילה ולמעמדה בתעשייה עם הסלסטיק החדשה.

אם מתבססים על עיצוב חיצוני ראוותני, עם אזכור לסנפירים של שנות החמישים בגרסת המאה ה-21 - הרי שקאדילק בהחלט מציבה כאן רף חדש. הסלסטיק מתפרשת על פני 5.5 מטרים - יותר מהאסקלייד הענק! - אך קו הגג שלה נמוך מזה של ה- CT5, וזה עוד לפני שדיברנו על סרח העודף האחורי העצום וזנב הסירה המשתפל.

הוסיפו לזה חישוקים עצומים בגודל 23 אינץ', וקיבלתם רכב שלא נראה כמו שום דבר אחר על הכביש. כלומר, היא דומה לדגם החשמלי השני של קאדילק, הליריק, אבל אנשי היצרנית טוענים שדווקא הסלסטיק היא זו שתוכננה קודם.

קאדילק סלסטיק - מפגן ראווה
צילום: קאדילק

מתחת למרכב יוצא הדופן, שחלק גדול ממנו עשוי מסיבי פחמן, מתחבאת רצפת 'אולטיום' של GM, בוורסיה ייחודית לסלסטיק. עם שימוש רב בחלקי. אלומיניום בהדפסה תלת מימדית. 

כדי לספק את איכות הנסיעה הראויה ליומרות, קאדילק ציידה את המכונית בקפיצי אוויר ובולמי אלקטרומגנטיים. לראשונה בקאדילק יעשה שימוש במוטות מייצבים אקטיביים, וכמובן שהיא תצויד בהיגוי אחורי כדי להשיג קוטר תמרון עירוני הגיוני.  אנשי החברה גם מציינים בגאווה שהסלסטיק כוללת את מערכת ההיגוי מגרסאות 'בלאקווינג' הספורטיביות, כדי לספק ניהוג דינאמי למרות הגודל והמשקל. 

קאדילק סלסטיק - מפגן ראווה
צילום: קאדילק

הסלסטיק תצויד בזוג מנועים חשמליים השולחים 600 כ"ס ו-88.5 קג"מ לכל ארבעת הגלגלים, מספיק לתאוצה למאה קמ"ש בפחות מ-4 שניות.

מארז הסוללות בקיבולת 111 קוט"ש ניצב ברצפת הרכב ומאפשר טעינה מהירה עד 200 קילוואט. טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ-485 ק"מ. 

קאדילק סלסטיק - מפגן ראווה
צילום: קאדילק

קאדילק טוענת שהסלסטיק תוכל לחנות בעצמה כשהנהג מחוץ למכונית, ותכלול את מערכת הנהיגה האוטונומית 'אולטרה קרוז', שטרם הושקה רשמית...

 תא הנוסעים די מינימליסטי בעיצוב, ומקסימליסטי בשימוש במסכים, כאשר מסך ענק של 55 אינץ' (יותר מהטלוויזיה שיש לי בסלון...) לאורך הדשבורד מרכיב את מערכת המולטימדיה, המחוונים המוקרנים והבידור לנוסע.

קאדילק סלסטיק - מפגן ראווה
צילום: קאדילק

בנוסף לאלו, יש בקונסולה המרכזית מסך מגע בגודל 11 אינץ' לטיפול בתכונות נוספות. מאחור, כל אחד מהנוסעים מקבל מסך בידור בגודל 12.6 אינץ', ומסך שליטה משותף בגודל 8 אינץ'. פייר, אנחנו מופתעים שאין למסך שליטה נפרד לבאגאז'...

כל ארבעת המושבים מתכווננים חשמלית ב-20 כיוונים שונים, וכוללים חימום, קירור ואוורור. כל הנוסעים מקבלים גם פתחי אוורור בגב הצוואר לחימום או קירור ומשענות ידיים מחוממות.

קאדילק סלסטיק - מפגן ראווה
צילום: קאדילק

גג הזכוכית כולל טכנולוגיית הכהייה, ומאפשר שינוי גוונים ואטימה כמעט מוחלטת מאור השמש, ויש גם מערכת שמע בעלת 38 רמקולים. יש אפילו שלושה רמקולים נוספים מבחוץ המשדרים רעש לטובת התרעת הולכי רגל.

ייצור הסלסטיק יתחיל בדצמבר 2023. היא תיבנה בעבודת יד בקצב של 2 מכוניות ביום, במחיר התחלתי של 300 אלף דולר - בטריטוריה של רולס רויס, בנטלי ומרצדס- מייבאך, אליהן קאדילק מכוונת.

קאדילק סלסטיק - מפגן ראווה
צילום: קאדילק