צ'רי, מותג הרכב הסיני הגדול, יוצא לדרך מקומית עם יומרות גדולות למדי. אמיר בלכר, סמנכ"ל קרסו ומי שיעמוד בראשות המותג (יחד עם ניהול ניסאן ואינפיניטי), מצפה להיקף מכירות של 8,000-10,000 כלים בשנה. המכירות, אומר בלכר, יתחלקו באופן שווה בין שלושת הדגמים ששיווקם החל כעת: FX, טיגו 7, טיגו 8.

מותג צ'רי יפעל מאולם תצוגה מרכזי הנמצא במתחם קרסו בשורק, ובנוסף לו יפעלו ארבע חנויות "פופ אפ" זמניות שיוקמו בערים הגדולות – ירושלים, תל אביב, חיפה, באר שבע – וחלקן יהפכו בהמשך לקבועות.

צ'רי והשיווק
צ'רי נוסד ב-1997, הוא מייצא מאז 2001 והוא יצואן הרכב הגדול מסין מאז ועד היום. לצ'רי 18 מפעלי ייצור והרכבה באסיה ובדרום אמריקה, ו-5 מרכזי פיתוח בין לאומיים. "ישראל", אומר בלכר, "היא השוק הראשון באירופה אליו מגיע היצרן, והכוונה היא להתקדם ולהתפתח במהירות".

התכניות של צ'רי בארץ – בנזין עכשיו, חשמל אחר כך
צילום: Chery SA

בניגוד למגמה עד כה, בה יצרנים סיניים פעלו בעיקר בתחום הרכב החשמלי, בצ'רי מתחילים את פעילות השיווק והמכירה עם שלושה דגמים שיש להם מנועי בנזין. בהתייחס לכך, מציינים אנשי בצ'רי כי דגמים כאלה אכן יגיעו כבר בשנה הבאה. עם זאת, כיצרן גדול הם רוצים לפעול כבר כעת בעיקר השוק, שרובו המוחלט מבוסס על רכב עם מנועי בנזין. המשמעות היא כי ההחלטה על כך נבעה מהרצון להתחיל בפעילות המותג מוקדם ככל שניתן.

בהקשר זה יצוין כי גרסאות היברידיות-מתונות (48 וולט) יגיעו במהלך השנה הבאה – ובעיקר: ברבע האחרון של 2023 יחל שיווקם של דגם פנאי חשמלי בממדים הקרובים לאלה של FX ודגם פנאי היברידי-נטען שיהיה גדול יותר.

התכניות של צ'רי בארץ – בנזין עכשיו, חשמל אחר כך
צילום: Chery SA