צ'רי טיגו 8 פרו 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
צ'רי טיגו 8 פרו הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) עם שבעה מושבים של היצרנית הסינית צ'רי אשר נחשף לראשונה בשנת 2018.
הטיגו פרו מבוסס על פלטפורמת אותה הוא חולק עם צ'רי טיגו 7 פרו ודגמים נוספים של היצרנית. מידותיו מציבות אותו בצד הגדול של הסגמנט, קרוב מאוד לכלים כמו סקודה קודיאק ומיצובישי אאוטלנדר.
בדומה לשאר דגמי צ'רי בישראל גם טיגו 8 פרו מוצע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' המפיק 186 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
שיווק צ'רי טיגו 8 פרו בישראל החל בנובמבר 2022.
-
עיצוב ונוכחות
צ'רי טיגו 8 פרו נראה גדול ביחס למרבית הכלים בתחום, בין היתר בזכות עיצוב רבוע וקשוח. לא מדובר במופע הכי מודרני בסביבה, אך הוא בהחלט נאה ומכובד.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג נאה ונעים לעין והחומרים לרוב נאותים. מלפנים שני צגים גדולים – אחד ללוח המחוונים ואחד למערכת המולטימדיה – אך ההתמצאות בתפריטים הרבים מסובכת. גם מערכת המיזוג מתופעלת דרך מסך וזה לא נוח. בכלל, הנדסת האנוש אינה מצטיינת.
תנוחת הנהיגה גבוהה ומושב הנהג סביר בנוחותו.
המרחב בשורה השניה נאה ביותר ויש אפשרות להזיח את המושב קדימה-אחורה.
בשורה השלישית המרחב מספק עבור ילדים, כתלות במיקום השורה השניה.
תא המטען קטן כשכל המושבים בשימוש, והופך גדול ושימושי עם קיפול השורה השלישית.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ל' טורבו-בנזין (186 כ"ס) מנפק ביצועים טובים בכל מצב – יש מספיק כוח לעקיפות ולשמירה על קצב גם במעלה הררי.
לחובתו של המנוע אופי פעולה שאינו מעודן – הוא נשמע בתא הנוסעים ואינו חלק במיוחד.
תיבת ההילוכים – רובוטית דו-מצמדית – מגיבה באיטיות, ויחד עם תגובות קהות למצערת ההתנהלות לא תמיד זורמת או חלקה, בעיקר במהירות נמוכה.
-
נוחות והתנהגות
צ'רי טיגו 8 פרו סובל מכיול מתלים רך, לא שלם ולא מגובש – זה אומר שהוא אינו מצטיין בטיפול בשיבושים קטנים, במעבר על גלים הוא עשוי להתנדנד והוא לא מתמודד טוב עם רצף שיבושים. המחסור בריסון מורגש ביתר שאת מחוץ לעיר.
גם רעשי הרוח והכביש נוכחים יותר מהרצוי.
התנהגות הכביש רחוקה מלהצטיין אף היא – האחיזה סבירה בלבד, להגה משקל משתנה באופן מוזר וריסון המרכב לוקה בחסר.
-
תמורה למחיר
על הנייר התמורה למחיר טובה – מחירו של צ'רי טיגו 8 פרו נמוך בעשרות אלפי שקלים ממתחרים מקבילים ברמת אבזור וביצועים דומה. אבל כרכב, הוא נחות ממרבית מתחריו ברוב תחומי הנהיגה והנסיעה.
-
גרסאות ורמות גימור
צ'רי טיגו 8 פרו משווק בישראל בגרסה אחת – 1.6 ל', טורבו, 186 כ"ס – ובשתי רמות גימור.
רמת 'לקשרי' עשירה וכוללת תאורת לד מלאה, חישוקים קלים 18 אינץ', גג זכוכית, כניסה והנעה ללא מפתח, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד דמוי עור, ממשק אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, צג מולטימדיה ולוח מחוונים מוקרן (12.3 אינץ') ועוד.
רמת גימור 'נובל' מוסיפה מערך מצלמות היקפי, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, מערכת שמע משודרגת, מושב נוסע עם תפעול חשמלי וזכרונות למושב הנהג, אוורור למושבים הקדמיים, פתחי מיזוג בשורה השלישית, ריפוד דמוי עור בגוון חום ועוד.
-
בטיחות
צ'רי טיגו 8 פרו טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
צריכת דלק
במהלך ימי המבחן צריכת הדלק עמדה על נתון ממוצע של 9.8 ק"מ לליטר. סביר. בשיוט רגוע הגענו לכ-12.5 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בצ'רי טיגו 8 פרו 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
המחיר אטרקטיבי, אך המוצר לא מספיק איכותי ומלוטש.