צ'רי טיגו 7 פרו 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
צ'רי טיגו 7 פרו הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) של יצרנית הרכב הסינית. הדור הראשון של הדגם נחשף בשנת 2016. הדור השני, זה שמגיע לישראל, הוצג לראשונה בשנת 2019 ומדובר למעשה במתיחת פנים מאוד מקיפה לדור הראשון של הדגם. השיווק בישראל החל בנובמבר 2022 כאשר בקיץ 2024 הגיע הדגם לאחר מתיחת פנים שעיקרה, עדכון המראה החיצוני, סביבת נהג עם מסכים חדשים, ועוד אבזור מותרות ובטיחות. אין שינויים מכאניים.
צ'רי טיגו 7 פרו משווק בעולם גם כטיגו 7 פלוס, ושני השמות מייצגים גרסה יוקרתית ומושקעת יותר מטיגו 7 "רגיל" המיועדת לשווקים מחוץ לסין. ההבדלים בין טיגו "רגיל" לפרו כוללים בעיקר פגוש וסבכה שעוצבו מחדש וסביבת נהג העשויה מחומרים איכותיים יותר.
צ'רי טיגו 7 מציע מידות מקובלות בסגמנט עם אורך של 450 ס"מ, רוחב של 184 ס"מ, גובה של 170 ס"מ ובסיס גלגלים של 267 ס"מ.
סביבת הנהג לאחר מתיחת הפנים כוללת לוח מחוונים מוקרן כשמסך מולטימדיה מחובר אליו כמקשה אחת.
בדומה לשאר דגמי צ'רי, טיגו 7 פרו מוצע כרגע עם יחידת הנעה אחת: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' (186 כ"ס) המשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
המראה הכללי מתאפיין בקווים ישרים ורבועים ומופע כללי מתון ולא מתגרה. הרושם שמרני, ויש לא מעט שיאהבו את זה.
-
תא נוסעים ומטען
המופע הכללי נאה ומכובד, יש מספיק חומרים רכים ולרוב ההרכבה טובה. סידור המסכים החדש של למולטימדיה וללוח המחוונים נאה, אך הנדסת האנוש אינה מצטיינת.
תנוחת הנהיגה גבוהה, המושב סביר, אך טווח הכוונון של ההגה קטן מהרצוי.
הכניסה למושב האחורי נוחה והמרחב שם לשלושה נוסעים נדיב מאוד. יש פתחי מיזוג, תאורה עשירה וגג פנורמי גדול.
תא המטען בעל פתח גדול, נפח טוב ומבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ל' (טורבו, 186 כ"ס) מעמיד לרשות הנהג ביצועים טובים מאוד בכל מצב. אבל אופי פעולתו לא מעודן – הוא נשמע גם בעומס נמוך והעברת הכוח לא תמיד חלקה.
תיבת ההילוכים נעימה בשיוט, אך היא איטית בתגובותיה ופחות מדויקת במהירויות נמוכות.
-
נוחות והתנהגות
כיול רך של המתלים וצמיגים בעלי דופן גבוהה, יוצרים נוחות טובה באזורים מסוימים, אבל לרוב הם מתקשים לטפל בשיבושים השונים, במיוחד כשהם מגיעים ברצף. התוצאה יותר מדי תנודות מרכב, ונוחות סבירה בלבד. בידוד הרעשים אינו מצטיין ונשמע כבר במהירויות שיוט נמוכות.
בשבילים הנוחות טובה למדי אך כדאי לשמור על קצב טיול רגוע ונינוח בשל צלילת אף.
התנהגות הכביש נפגעת בגלל אותו כיול מתלים רך: זוויות הגלגול בולטות וריסון המרכב חסר. האחיזה סבירה, אך פעולת דוושת הבלם ההיגוי אינם מדויקים. עוצמת הבלימה טובה.
-
תמורה למחיר
הטיגו 7 פרו מוצע במחיר נמוך בעשרות אלפי שקלים משל המתחרים המקבילים. תמורת מחיר זה מוותרים על איכות ועידון.
-
גרסאות ורמות גימור
צ'רי טיגו 7 פרו משווק בישראל בגרסה אחת – 1.6 ל', טורבו, 186 כ"ס – ובשתי רמות גימור עשירות.
ברמת גימור 'קומפורט' נמצא תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מפתח חכם, צג "12.3, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים מפוצלת, ריפוד דמוי עור ועוד.
רמת גימור 'נובל' מיועדת ללקוחות פרטיים, שכן בתוספת מחיר קטנה מקבלים תוספת אבזור גדולה: חישוקי "19, מערך מצלמות היקפי, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, זיכרונות למושב הנהג והמראות, אוורור וחימום למושבים הקדמיים, מערכת שמע משודרגת של סוני ועוד.
-
בטיחות
כיוון שלא נמכר באירופה, צ'רי טיגו 7 פרו לא נבחן במבחני הריסוק של EURONCAP. היצע מערכות הבטיחות ברמת גימור 'קומפורט' כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה עם מרכוז, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעות על רכב בשטח מת, ותנועה חוצה בנסיעה לאחור. רמת גימור 'נובל' מוסיפה עמעום אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה בהתחשב בביצועים: 12 ק"מ לליטר בממוצע במבחן דרכים נינוח יחסית, וכ-13.5 ק"מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש בצ'רי טיגו 7 פרו 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
טיגו 7 פרו עדיין לא יישר קו עם המתחרים, אבל המחיר הנמוך מותיר אותו תחרותי.