צ'רי טיגו 7 פרו 2025
צ'רי טיגו 7 פרו 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
צ'רי טיגו 7 פרו הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) של יצרנית הרכב הסינית. הדור הראשון של הדגם נחשף בשנת 2016. הדור השני, זה שמגיע לישראל, הוצג ב-2019 ומדובר למעשה במתיחת פנים מאוד מקיפה לדור הראשון של הדגם.
השיווק בישראל החל בסוף 2022 כאשר בקיץ 2024 הגיע הדגם לאחר מתיחת פנים שעיקרה עדכון המראה החיצוני, מסכים חדשים בסביבת הנהג ותוספת אבזור.
בתחילת הדרך הוצג טיגו 7 פרו בישראל עם יחידת הנעה אחת: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' (186 כ"ס) המשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
בחודש מרץ 2025 נחתה בישראל גרסה היברידית נטענת. למעט האורך שגדל ב-3.5 ס"מ ל-455 ס"מ, שאר הממדים ללא שינוי. משקל הרכב גדל ב-300 ק"ג ל-1865 ק"ג, ונפח מכל הדלק ב-9 ליטרים ל-60 ליטרים.
הגרסה ההיברידית-נטענת משתמשת בחטיבת הכוח הייחודית אותה פגשנו בגרסאות דומות של דגמי צ'רי וג'אקו. מדובר במנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר וצמד מנועים חשמליים לתפוקה כוללת של 347 כ"ס ו-52.5 קג"מ. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8.4 שניות והמהירות המרבית 180 קמ"ש.
בגרסה זו סוללה של 18.3 קוט"ש לטווח מוצהר של 90 ק"מ, וניתן לטעון אותה בעמדה מהירה בהספק של עד 40 קילוואט.
-
עיצוב ונוכחות
המראה הכללי מתאפיין בקווים ישרים ורבועים ומופע כללי מתון. הרושם שמרני, אך יש לא מעט שיאהבו את זה. -
תא נוסעים ומטען
העיצוב הכללי נאה ומכובד, יש מספיק חומרים רכים ולרוב ההרכבה טובה. סידור המסכים החדש של המולטימדיה ולוח המחוונים נאה, אך הנדסת האנוש אינה מצטיינת. תנוחת הנהיגה גבוהה, המושב סביר, אך טווח הכוונון של ההגה קטן מהרצוי. הכניסה למושב האחורי נוחה והמרחב שם לשלושה נוסעים נדיב מאוד. יש פתחי מיזוג, תאורה עשירה וגג פנורמי גדול.
תא המטען בעל פתח גדול, נפח נאה ומבנה שימושי. בגרסה ההיברידית אין גלגל חליפי. נתון הנפח של תא המטען גדול במעט מזה שבגרסת הבנזין (484 לעומת 475 ליטר). לא ברור איך.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ל' (טורבו, 186 כ"ס) מעמיד לרשות הנהג ביצועים טובים מאוד בכל מצב. אבל אופי פעולתו לא מעודן – הוא נשמע גם בעומס נמוך והעברת הכוח לא תמיד חלקה.
תיבת ההילוכים נעימה בשיוט, אך היא איטית בתגובותיה ופחות מדויקת במהירויות נמוכות. בגרסה ההיברידית, עם הספק של כמעט 350 כ"ס, הציפיה היא לתגובות נמרצות כמו במכוניות חשמליות.
אבל זה לא המצב. הסיבה לכך היא התנהלות המערכת ההיברידית; מקו הזינוק ועד סביבות 80 קמ"ש היא מאפשרת רק למנוע החשמלי להזיז את המכונית - כך שמקסימום התפוקה שעובר לכביש אלה 204 הסוסים שבוקעים מהמנוע החשמלי.
רק מעבר למהירות זו מנוע הבנזין מצטרף למאמץ הדחיפה, וגם אז העוצמה טובה אבל לא בועטת באופן שמסתדר עם נתוני הכוח הפנטסטיים. העוצמה תלויה גם בכמה "מיץ" נשאר בסוללה, כי אם יש 12% או פחות תקבלו תאוצה מעומעמת יותר. זה אומנם נדיר למדי, אבל קרו כמה מקרים במהלף המבחן שפתאום אין את העוצמה שהיתה קודם באופן שהרתיע מלצאת לעקיפה.
-
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
בגרסת הבנזין, צריכת הדלק סבירה בהתחשב בביצועים: 12 ק"מ לליטר בממוצע במבחן דרכים נינוח יחסית, וכ-13.5 ק"מ לליטר בשיוט. בגרסה ההיברידית רשמנו ממוצע מבחן קל כ-15.5 ק"מ לליטר. נתון טוב משמעותית משל גרסת הבנזין, וטוב מאוד כשלעצמו.
בגרסה ההיברידית נטענת יש אפשרות לנסוע על חשמל בלבד, והיצרן מצהיר על טווח נסיעה מרבי של 90 ק"מ. במבחן שלנו הצלחנו להשיג 75 ק"מ של טווח - נתון נאה שהינו הרבה מעל ממוצע הנסיעה היומי בישראל.
-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק13.3 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו10.8 ק"מ/ליטר
-
נפח מיכל דלק51 ליטר
-
14
-
-
נוחות והתנהגות
כיול רך של המתלים וצמיגים בעלי דופן גבוהה, יוצרים נוחות טובה באזורים מסוימים, אבל לרוב הם מתקשים לטפל בשיבושים השונים, במיוחד כשהם מגיעים ברצף. התוצאה היא יותר מדי תנודות מרכב, ונוחות סבירה בלבד.
פעולת הבולמים בגרסת הפלאג-אין עדיפה על זו שבגרסת הבנזין, ויוצרת נוחות עדיפה. בידוד הרעשים אינו מצטיין ונשמעים רעשי רוח וצמיגים כבר במהירויות שיוט נמוכות. התנהגות הכביש נפגעת בגלל אותו כיול מתלים רך: זוויות הגלגול בולטות וריסון המרכב חסר. האחיזה סבירה, אך פעולת דוושת הבלם אינה מדויקת, למרות שעוצמת הבלימה טובה.
-
תמורה למחיר
טיגו 7 פרו מוצע במחיר נמוך בעשרות אלפי שקלים משל המתחרים המקבילים. תמורת מחיר זה מוותרים על איכות ועידון. גרסת ה-PHEV יקרה יותר מגרסת הבנזין, אבל היא טובה יותר ובהחלט שווה את התוספת. -
גרסאות ורמות גימור
גרסת הבנזין מוצעת בשתי רמות גימור:
ב'קומפורט' נמצא תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מפתח חכם, צג "12.3, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים מפוצלת, ריפוד דמוי עור ועוד. רמת גימור 'נובל' מיועדת ללקוחות פרטיים, שכן בתוספת מחיר קטנה מקבלים תוספת אבזור גדולה: חישוקי "19, מערך מצלמות היקפי, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, זיכרונות למושב הנהג והמראות, אוורור וחימום למושבים הקדמיים, מערכת שמע משודרגת של סוני ועוד.
צ'רי טיגו 7 ההיברידי-נטען מוצע בשתי גרסאות אבזור אף הוא: ב'לקשרי' כולל המפרט תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לכיוון המושבים הקדמיים, ואת המולטימדיה החדשה עם צג "12.3 החובר למחוונים המוקרנים.
ברמת האבזור 'נובל', בנוסף: פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, תצוגה עילית, אוורור במושבים הקדמיים וריפוד דמוי עור נאה יותר.
-
בטיחות
צ'רי טיגו 7 פרו נבחן מחדש בשנת 2025 במבחני הריסוק של יורו NCAP וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 82% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנת ילדים, 80% בהגנת הולכי רגל ו-78% על מערכות בטיחות ותפקודן.
היצע מערכות הבטיחות ברמת הכניסה כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה עם מרכוז, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעות על רכב בשטח מת, ותנועה חוצה בנסיעה לאחור. רמת גימור 'נובל' מוסיפה עמעום אורות אוטומטי.במבחן הדרכים גילינו כי כמו בדגמים סיניים רבים, גם כאן המערכות רגישות מדי, מצפצפות מדי ומטרידות מדי את הנהג.
-
מה חדש בדגם
תחילת שיווק גרסה היברידית-נטענת, בחודש מרץ 2025. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
טיגו 7 פרו עדיין לא יישר קו עם המתחרים, אבל המחיר הנמוך מותיר אותו תחרותי.
צ'רי טיגו 7 פרו שאלות ותשובות
כמה עולה הטיגו 7 פרו?
אילו מערכות בטיחות יש בטיגו 7 פרו?
האם הטיגו 7 פרו בטוח?
יש מערכת בלימת חירום בטיגו 7 פרו?
מה צריכת הדלק של הטיגו 7 פרו?
כמה ליטרים יש במיכל הדלק?
האם הטיגו 7 פרו חוסך בדלק?
איך הביצועים של הטיגו 7 פרו?
איזה מנוע יש בטיגו 7 פרו?
איזה תיבת הילוכים יש בטיגו 7 פרו?
מה המהירות המירבית של הטיגו 7 פרו?
איך נוהג הטיגו 7 פרו?
מה מידות הטיגו 7 פרו?
כמה מקומות יש בטיגו 7 פרו?
מה נפח תא המטען?
האם הטיגו 7 פרו מרווח בפנים?
מה גובה הקרקע של הטיגו 7 פרו?
איזה מסך יש בטיגו 7 פרו?
יש Apple CarPlay בטיגו 7 פרו?
יש מערכת ניווט בטיגו 7 פרו?
יש טעינה אלחוטית בטיגו 7 פרו?
איזה מערכת שמע יש בטיגו 7 פרו?
איך הטיגו 7 פרו בהשוואה למאזדה CX-5?
מה היתרונות של הטיגו 7 פרו על המתחרים?
האם הטיגו 7 פרו אמין?
מה הערך השיורי של הטיגו 7 פרו?
האם כדאי לקנות את הטיגו 7 פרו?
יש גג שמש בטיגו 7 פרו?
איך הנוחות בטיגו 7 פרו?
יש חימום מושבים בטיגו 7 פרו?
איך הנוחות לנוסעים אחוריים?
צ'רי טיגו 7 פרו מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
צ'רי טיגו 7 פרו כתבות ומבחני דרכים
צ'רי טיגו 7 פרו השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על צ'רי טיגו 7 פרו
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם צ'רי טיגו 7 פרו? כתבו חוות דעת