פורשה משחררת פרטים טכניים נוספים על מקאן החשמלי, הכניסה הראשונה והחשובה של היצרנית לסגמנט רכבי הפנאי החשמליים.

בראיון לשבועון הבריטי 'אוטוקאר' אמר מנהל מערכת ההנעה של פורשה בקו המקאן, אנטון יאנסן, כי המקאן החשמלי יבוסס על פלטפורמת PPE הייעודית לכלי רכב חשמליים (Premium Platform Electric) - ומכוון להיות הרכב הספורטיבי ביותר בסגמנט; המקאן EV יקבל זוג מנועים חשמליים - אחד לכל סרן - דומים לאלה המשמשים בפורשה טייקן, אך בנצילות גבוהה יותר בזכות פיתוחים טכנולוגיים עדכניים.

שיפורים אלה מניבים תפוקות כוח של עד 610 כ"ס, עם מומנט של יותר מ-102 קג"מ, המועברים לכל ארבעת הגלגלים. הנעה אחורית תהיה אפשרית גם בפלטפורמת PPE, אמר יאנסן, אם כי זה ישמש בתחילה רק כדי לנתק את המנוע הקדמי בעת שיוט כדי להפחית את התנגדות הגלגול ולחסוך באנרגיה - ולא כדי להעניק ניהוג דינאמי בהנעה אחורית.

פורשה מקאן 2024 חשמלי - פרטים נוספים נחשפים
צילום: פורשה

מנהל הנדסת השלדה של המקאן, דומיניק הרטמן, הוסיף כי יהיה המנוע האחורי יותקן הכי רחוק לאחור שאפשר. זה נותן חלוקת משקל של 48% מלפנים ו-52% מאחור, כדי למקסם את היכולת הדינאמית.

פורשה גם אישרה שרוחב הצמיגים יהיה מדורג יותר מאשר במקאן הנוכחי - כלומר, צמיגים רחבים יותר מאחור באופן משמעותי, כדי לשפר עוד יותר את האחיזה. הגרסאות הבכירות יקבלו גם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני לציר האחורי.

פורשה מקאן 2024 חשמלי - פרטים נוספים נחשפים
צילום: פורשה

פורשה מקאן החשמלי יהיה גם הדגם הראשון שיקבל את הבולמים הדו-שסתומיים החדשים של פורשה, אשר מאפשרים התאמה עצמאית לכל בולם ומבטיחים לשפר את נוחות הנסיעה.
כדי לשפר את יכולת התמרון, זווית ההיגוי הוגדלה ב-15% ביחס לגרסאות הבנזין, ונוסף היגוי אחורי בשיעור של עד 5 מעלות מתחת ל-50 קמ"ש.

כל הגרסאות יקבלו סוללת ליתיום יון בקיבולת של 100 קוט"ש, בעוד ארכיטקטורת ה-800V של פלטפורמת PPE תאפשר קצבי טעינה מקסימליים העולים על 270 קילוואט.

עם זאת, פיתוחים טכנולוגיים יאפשרו לסוללה להגיב טוב יותר למטענים של 400V (כגון מטענים ביתיים) על ידי פיצול סוללת ה-800V הבודדת לשני חצאים. זה יגביר את מהירויות הטעינה, לטענת יאנסן, למרות שהוא לא אישר עד כמה הנושא הזה משמעותי.

פורשה מקאן 2024 חשמלי - פרטים נוספים נחשפים
צילום: פורשה

מסירות המקאן החשמלי מתוכננות לשנת 2024. השיווק תוכנן במקור לשנה הבאה, אך התעכב בגלל קשיי פיתוח בחטיבת התוכנה של קבוצת פולקסווגן.

פורשה תציג ככל הנראה את הבוקסטר והקיימאן החשמליות ב-2025 ואת הפאנאמרה החשמלית שנה לאחר מכן. פורשה שואפת שכלי רכב חשמליים יהוו 50% מהמכירות העולמיות שלה ב-2025, ו-80% עד 2030.

פורשה מקאן 2024 חשמלי - פרטים נוספים נחשפים
צילום: פורשה