יונדאי הציגה רשמית מכונית סלון חדשה, אבולוציה של הסדאן הגדולה של יונדאי שנמכרה בעבר במערב בשם אזרה.

הגרנדיור נמכרת בקוריאה כבר עשרות שנים, אבל רק שני דורות נמכרו בשווקי המערב (צפון אמריקה בעיקר), שם היא נקראה אזרה ונמכרה מ-2006 עד 2017. אולם הרמיזות של יונדאי על שיווק גלובלי של הדור החדש הן בהחלט מהלך מעניין שכן ליונדאי יש מותג יוקרה ייעודי, ג'נסיס, עם רכבי סדאן מקבילים כמו ה-G80 וה-G90 - ונראה כי היצרנית הקוריאנית מעוניינת לשווק את הגרנדיור כאלטרנטיבה מוזלת, עם מיקוד לנהגים צעירים יותר.

אורכה של הסדאן המגודלת הוא למעלה מחמישה מטרים, עם בסיס גלגלים של 289 ס"מ, ובמפתיע, היא מבוססת על פלטפורמת הנעה קדמית. במבחר שלושה מנועים, שנראה כאילו נתפרו עבור השוק האמריקאי: 2.5 ליטר אטמוספרי המפיק 198 כ"ס ו-25.3 קג"מ, 3.5 ליטר V6 אטמוספרי המספק 300 כ"ס ו-36.6 קג"מ (שיוצע גם בהנעה כפולה), ו-1.6 ליטר טורבו היברידי המייצר 235 כ"ס ו-35.7 קג"מ, ומתהדר בנתון צריכת דלק (במעבדה) מרשים של 18.0 ק"מ לליטר.

יונדאי משיקה ספינת דגל חדשה
צילום: יונדאי

בגרסה ההיברידית יונדאי אף התקינה בורר מצבי נהיגה אדפטיבי, שמזהה פקקי תנועה (באמצעות דיווחי תנועה, מצלמה קדמית וסגנון נהיגה), מעביר את הרכב למצב "נוחות" ועושה שימוש מוגבר במנוע החשמלי בעת הנהיגה בפקק.

בדומה לדגמי ג'נסיס, הגרנדיור עושה שימוש בבולמים אדפטיביים הפועלים בשילוב מצלמה קדמית שסורקת את פני השטח ומכינה את הבולם למפגש עם מהמורות או פסי האטה.

יונדאי משיקה ספינת דגל חדשה
צילום: יונדאי

תא הנוסעים כולל את שפע אבזור ופאר המוכר לנו מדגמי יונדאי וג'נסיס הבכירים, ואת מערך הבטיחות המלא של היצרנית.

המחירים בקוריאה נעים בין סכומים המקבילים ל-118-94 אלף שקלים (כן, זו לא טעות, רק סיבה להתבאס). הצפי הוא למכירת 120 אלף יחידות בקוריאה בשנה הראשונה, ו-109 אלף הזמנות כבר נרשמו...

השיווק יחל במחצית הראשונה של 2023.

יונדאי משיקה ספינת דגל חדשה
צילום: יונדאי