בתערוכת פרנקפורט 2011 הגיחה לעולם מכונית תצוגה יפהפייה בשם קונספט_1 עם הבטחה להיות מכונית-העל החשמלית הראשונה בעולם. לסדנה עלומת השם שהציגה אותה קראו רימאק (ההגייה הנכונה היא דווקא רימאץ' - אבל זה כבר מאוחר מדי לשנות...), והיא ממוקמת בקרואטיה – לא המקום הראשון המקושר עם מכוניות-על, או מכוניות בכלל.

אלא שבניגוד להרבה סדנאות שמפציעות עם הבטחות גדולות ונעלמות בקול ענות חלושה, נראה שרימאק עשתה את כל הצעדים הנכונים (באופן שמזכיר אופרציות אנונימיות שהצליחו בגדול כמו פאגאני, קוניגסג ואפילו טסלה) והציגה בתערוכת ז'נבה 2016 את המכונית הסדרתית הראשונה.

בעשור וקצת שעבר מאז שהוקמה החברה הפכה רימאק למובילה טכנולוגית ולשם דבר בעולם הרכב החשמלי; היא לקחה חלק בסבב הפורמולה E, בנתה מכונית מירוץ ייעודית לתחרות טיפוס הגבעה של פייקס פיק, תכננה את המערכת החשמלית בקוניגסג רגרה R, הקימה חברה-בת לייצור אופניים חשמליים, בנתה כיסא-גלגלים חשמלי מתוחכם והחלה שיתופי פעולה מתוקשרים לייצור מכוניות עם יונדאי, פינינפארינה ובוגאטי.

רימאק נבארה שברה את שיא המהירות לחשמלית סדרתית
צילום: רימאק

ב-2018 הוצגה מכונית העל השנייה של החברה, שנקראה בתחילה C_Two, ולאחר מכן שונה שמה לנבארה. הנתונים נראו כמעט דמיוניים כאשר הוצגה גרסת הייצור ב-2021: ארבעה מנועים חשמליים המייצרים הספק כולל של 1914 כ"ס ו-240.6 קג"מ, טווח נסיעה של 490 ק"מ ומחיר של 2 מיליון יורו ליחידה. התאוצה למאה קמ"ש אורכת פחות מ-2 שניות, והתאוצה לרבע מייל (402 מטר) מסתיימת תוך פחות מ-8.6 שניות - נתון שנבחן בהשקה לעיתונאים והפך אותה למכונית הסדרתית המהירה בעולם במיאוץ לרבע מייל.

כבר עם השקתה טענה החברה למהירות מרבית של 412 קמ"ש בדיוק, וכעת היא מאוששת את הנתון הזה והופכת רשמית לחשמלית הסדרתית המהירה בעולם. החדשות הללו מגיעות במקביל למסירות הראשונות ללקוחות, ביניהם אלוף הפורמולה 1 לשעבר ניקו רוזברג (יש לנו הרגשה שהוא קיבל הנחה, אבל אל תספרו לשאר הקליינטים).

רימאק נבארה שברה את שיא המהירות לחשמלית סדרתית
צילום: רימאק

חשוב לציין ש-412 קמ"ש לרכב עם כמעט 2000 כ"ס נשמע קצת שמרני בעולם שבו בוגאטי עם 1600 כ"ס מטפסת ל-490 קמ"ש - אך זה נובע מאופי המנועים החשמליים; בעוד שהם מספקים את מלוא המומנט כבר מסל"ד אפס, ככל שעולה הסל"ד והמהירות הם מתחילים לאבד הספק ומומנט - בשונה ממנועי בנזין (ברשת אף ניתן למצוא גראפים שמראים שטסלה מודל S מייצרת חצי מהמומנט המרבי באיזור ה-110 קמ"ש, שיורד לכשישית מהמומנט המרבי באיזור ה-200 קמ"ש).

הרימאק, אפוא, מייצרת הרבה פחות הספק ומומנט מבוגאטי ב-400 קמ"ש, וסובלת גם ממגבלת יחס ההעברה בתיבת ההילוכים.

רימאק נבארה שברה את שיא המהירות לחשמלית סדרתית
צילום: רימאק

השיא נקבע על ידי נהג המבחן והפיתוח הראשי של החברה, מירו זרנצ'ביץ', וההבדל היחיד ביחס לרכב שנמסר ללקוחות היו צמיגים מישלן פיילוט קאפ 2R שמיועדים למהירות גבוהה יותר מצמיגי ה-PS4 הסדרתיים.

הנבארה נמסרת ללקוחות עם מהירות מרבית מוגבלת של 350 קמ"ש, אך רימאק יכולה להעלות זאת ל-412 קמ"ש באירועי לקוחות בתנאים מבוקרים, בעיקר כדי להבטיח מצב צמיגים אופטימלי למהירויות גבוהות כל כך.

רימאק נבארה שברה את שיא המהירות לחשמלית סדרתית
צילום: רימאק