בתערוכת פרנקפורט 2011 הגיחה לעולם מכונית תצוגה יפהפייה בשם קונספט_1 עם הבטחה להיות מכונית-העל החשמלית הראשונה בעולם. לסדנה עלומת השם שהציגה אותה קראו רימאק, והיא ממוקמת בקרואטיה – לא המקום הראשון המקושר עם מכוניות-על, או מכוניות בכלל.
רימאק
צילום: מנהל
אלא שבניגוד להרבה סדנאות שמפציעות עם הבטחות גדולות ונעלמות בקול ענות חלושה, נראה שרימאק עשתה את כל הצעדים הנכונים (באופן שמזכיר אופרציות אנונימיות שהצליחו בגדול כמו פאגאני, קוניגסג ואפילו טסלה) ותציג בתערוכת ז'נבה 2016 את המכונית הסדרתית הראשונה, אשר תימסר ללקוח גרמני מיד בתום התערוכה.
רימאק קונספט
צילום: מנהל
מעבר לעובדה שמדובר במכונית מעוצבת ומגובשת מרוב מכוניות הסדנאות החצי-אפויות המוצגות חדשות לבקרים, החברה דאגה גם לשמור על גחלת יחסי הציבור במהלך חמשת השנים שחלפו וללטש את הטכנולוגיה החשמלית; רימאק לקחה חלק בסבב הפורמולה E, בנתה מכונית מירוץ ייעודית לתחרות טיפוס הגבעה של פייקס פיק (עם נובוהירו "מונסטר" טאג'ימה מאחורי ההגה), תכננה את המערכת החשמלית בקוניגסג רגרה R, הקימה חברה-בת לייצור אופניים חשמליים ואפילו בנתה כיסא-גלגלים חשמלי מתוחכם.
רימאק חשמלית
צילום: מנהל
מבחינת הנתונים, הרבה לא השתנה מאז שהמכונית הוצגה לראשונה – והמספרים עדיין מדהימים: 1088 כ"ס ו-163.1 קג"מ מארבעה מנועים חשמליים (אחד בכל גלגל), ארבע תיבות הילוכים וטווח חשמלי של עד 600 ק"מ. היא מזנקת מ-0 ל-100 קמ"ש ב-2.6 שניות בלבד, מ-0 ל-200 קמ"ש ב-6.2 שניות ומ-0 ל-300 קמ"ש ב-14.2 שניות (!) – מספרים שמעמידים בצל את רוב יבול ההיפרקארס הנוכחי, כולל פורשה 918, לה-פרארי ומקלארן P1. המהירות המרבית עומדת על 355 קמ"ש, ומרחק הבלימה מ-100 קמ"ש לעמידה על 31.5 מטרים בלבד. המשקל, כצפוי ממכונית חשמלית עתירת מצברים, עומד על 1850 ק"ג גבוהים.
קונספט_1
צילום: מנהל
לקראת החשיפה בז'נבה, רימאק משתפת פרטים נוספים על מערכת ההנעה הכפולה החלוצית, הכוללת מערכת Torque Vectoring המשמשת כבקרת משיכה ויציבות, מספקת ABS חשמלי (ששולט גם על הטעינה הרגנרטיבית ופועל במקביל למערכת הבלימה הקרבון-קראמית) – וכמובן, מסייעת ביכולת הפנייה. המערכת יכולה לשנות את כמות הכוח והבלימה הנשלחת לכל גלגל בנפרד יותר מ-100 פעם בכל שנייה, ומבטיחה יכולת דינאמית דמיוניות. המערכת נשלטת דרך מסך מידע מרכזי, המאפשר לנהג לבחור בין מספר מצבי כיול (כולל כמות הכוח שתישלח לכל ציר) וכוללת גם "מצב דריפטים" לנהיגת מסלול. ואם אתם תוהים איך כל זה עובד, רימאק צירפה להודעה לעיתונות סרטון מרתק:

רימאק קונספט_1 תיוצר בסדרה אקסקלוסיבית של 8 מכוניות בלבד, במחיר שנושק למיליון דולר ליחידה. אז יאללה, אל תתמהמהו...
רימאק קונספט 1
צילום: מנהל