טויוטה, יצרנית המכוניות מיפן, חשפה את bZ קומפקט קונספט – רכב תצוגה המספק הצצה לעתיד העיצובי של סדרת bZ ולרכב פנאי קומפקטי (C-SUV) חשמלי עתידי אשר צפוי להצטרף למבחר הדגמים. טויוטה bZ קומפקט קונספט יוצג במסגרת תערוכת הרכב בלוס אנג'לס שתיערך בתאריכים 18-28.11.22.
 
קונספט קומפקטי
כאמור, bZ קומפקט קונספט הוא קדימון לרכב פנאי קומפקטי חשמלי לגמרי שצפוי לנו בעתיד וימוקם בהיצע מתחת ל-bZ4X שכבר נחשף. בהתאם, וכחלק ממשפחת דגמי bZ, הקומפקט קונספט מציג אלמנטי עיצוב שכבר ראינו בדגמי bZ השונים אולם כאן טויוטה מדגישה כי מדובר בשלב הבא של שפת העיצוב למשפחת הדגמים החשמליים שלה. במקביל ניתן לראות דמיון לטויוטה פריוס החדשה שהוצגה לאחרונה – כך למשל יחידות התאורה, ידיות מוסתרות בדלתות הנוסעים ועוד.
 
בטויטה לא חשפו את מידות דגם התצוגה אולם מדווחים כי השימוש בפלטפורמה החשמלית אפשר דחיקת הגלגלים כמעט עד לפינות המרכב ליצירת פרופורציות שונות מרכבי הבנזין שלה (למי עוד הוא קצת מזכיר את C-HR מאחור?). כמובן, וכנהוג ברכבי תצוגה שכאלה, אין פרטים ומידע קונקרטיים על יחידת ההנעה.

טויוטה bZ קומפקט קונספט: פנאי חשמלי נוסף בדרך
צילום: טויוטה
 
לסביבת נהג מופע מנימליטסי הממשיך את הקו של דגמי bZ. גם כאן, בדומה ל-bZ4X ו-bZ3 שכבר הוצגו, לוח מחוונים מוקרן וקטן יחסית המותקן רחוק מהנהג ולצידו מסך מולטימדיה גדול. בטויוטה מציינים כי בסביבת הנהג שולבו מגוון חומרים "ירוקים" כמו מושבים העשויים מחומר צמחי ממוחזר.

טויוטה bZ קומפקט קונספט: פנאי חשמלי נוסף בדרך
צילום: טויוטה