טויוטה bZ4X 2025

טויוטה bZ4X 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor

הגרסה המומלצת של אוטו

טויוטה bZ4X חשמלי, Motion, 2x4 2025

  • רקע כללי

    טויוטה bZ4X הוא רכב פנאי חשמלי שהוצג לראשונה בשנת 2021. מדובר גם למעשה ברכב החשמלי הראשון של טויוטה המשווק באופן סדרתי. ה-bZ4X מבוסס על רצפה ייעודית חדשה לכלי רכב חשמליים המכונה e-TNGA, ועליה תתבסס משפחה שלמה של דגמים חשמליים עתידיים של היצרנית היפנית.

    בינתיים, על אותו הבסיס הוצגו כבר סובארו סולטרה כמעט תאום ולקסוס RZ היוקרתי.

     

    ממדיו של bZ4X משייכים אותו לסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים, אך הוא בצד הנדיב של הסגמנט – עם 469 ס"מ לאורך הוא ארוך ב-9 ס"מ מראב4 שבעצמו נחשב לאחד הגדולים בקטגוריה.

    גם בסיס הגלגלים נדיב עם 285 ס"מ מקצה לקצה, וזה מבטיח לטענת טויוטה מרחב נדיב לנוסעים. ביחס לכלים חשמליים דומים נתון המשקל נמוך יחסית ועומד על 1,905 ק"ג לגרסת ההנעה הקדמית ו-1,995 ק"ג לגרסת ההנעה הכפולה.

     

    לגרסת ההנעה הקדמית 204 כ"ס ו-7.5 שניות ל-100 קמ"ש. לגרסת ההנעה הכפולה 218 כ"ס ו-6.9 שניות ל-100 קמ"ש.

    לכל הגרסאות סוללת 71.4 קוט"ש המאפשרת טעינה ביתית בקצב של 11 ק"ו וטעינה מהירה עד 150 ק"ו.

    טווח הנסיעה עומד על 502 ק"מ בגרסת ההנעה הקדמית ו-459 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה לפי WLTP.

     

    בטויוטה מספרים כי בפיתוח הרכב הושקעו מאמצים גדולים בתכנון הסוללה. זו תוכננה כך שגם לאחר שימוש של כ-10 שנים ו-240,000 ק"מ היא תשמור על קיבלת של כ-90%, כך טויוטה.

     

    המכירה המוקדמת בישראל הוכרזה במאי 2022.

  • עיצוב ונוכחות

    עיצובו של טויוטה bZ4X אגרסיבי ומוגזם, אבל במידה ובמודעות לעצמו. הוא שונה מספיק מדגמי טויוטה הרגילים לטובת מראה "חשמלי" אך עדין נראה שייך למותג. בקיצור, מוצלח.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מעוצבת באופן נקי והצבע השחור שולט. החומרים נוקשים לרוב, ההרכבה והגימור לא הרשימו.

    מבנה לוח המחוונים שונה מהנהוג – הוא ממוקם רחוק ולמעלה ומחייב הורדת ההגה – לא כולם אהבו. באופן מוזר, אין תא כפפות.

    המרחב מלפנים מצוין לכל כיוון, יש במרכז קונסולה רחבה ונוחה והראות לחוץ טובה. המושבים מלפנים מספקים המרחב בשורה השניה טוב מאוד.

    תא המטען גדול ושימושי.

  • מנוע וביצועים

    לגרסת ההנעה הכפולה – 217 כ"ס, 34.4 קג"מ – ביצועים טובים עם תאוצה החלטית אך לא אגרסיבית. לזכותו כיול דוושה-תאוצה מוצלח המייצר תנועה זורמת וטבעית.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    electric.svg

    במבחן הדרכים של 'אוטו', שהיה מעט נינוח מהרגיל, קיבלנו נתון של 5.4 ק"מ לקוט"ש – לטווח של 385 ק"מ.

    • טווח נסיעה חשמלי WLTP
      502 ק"מ
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      71.4 קוט"ש
    • הספק טעינה מהירה DC
      הספק טעינה מהירה DC
      הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
      150 קילוואט
    • זמן טעינה מהירה DC
      זמן טעינה מהירה DC
      יש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען
      00:30 שעות
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה טובה למדי וכיול המתלים נוטה לצד הרך. בעיר היא עדיפה בזכות ספיגה טובה, מחוץ לעיר מורגש מחסור בריסון אך עדין מדובר ברכב נעים למדי בשיוט. בידוד הרעשים אינו מצטיין – יותר מדי רעשי דרך (צמיגים, מתלים) חודרים לתא.

    התנהגות הכביש טובה מאוד עם אחיזה גבוהה ותגובות נכונות להפניית ההגה. היכולת בשבילים טובה מאוד – מדובר ברכב נעים ומוצלח לטיולים.

  • תמורה למחיר

    בגרסת ההנעה הכפולה הוא עולה מעט פחות ממתחריו הישירים אך הוא פחות מאובזר ופחות חזק – התמורה סבירה.
  • גרסאות ורמות גימור

    טויוטה bZ4X מוצע בישראל בשתי גרסאות – הנעה קדמית עם 204 כ"ס או הנעה כפולה עם 218 כ"ס – וברמת גימור אחת.

    לשתי הגרסאות סוללת 71.4 קוט"ש והטווח המירבי הוא 502 ק"מ או 459 ק"מ בהתאמה. במפרט האבזור תאורת לד, חישוקי "18, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שהם גם מחוממים, צג מרכזי גדול "12.3, טעינה אלחוטית, בקרת אקלים דו-אזורית, ריפוד דמוי עור ועוד.

  • בטיחות

    טויוטה bZ4X המעודכנת נבחנה-מחדש במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2025 וקיבלה דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 88% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל ו-79% במערכות בטיחות.
    היצע מערכות הבטיחות עשיר למדי וכולל זיהוי כלי רכב המתקרבים, כלי רכב המתפרצים לצומת ומכשולים וסיוע בעצירת חירום, התרעת סכנה עם פתיחת דלתות, עצירת הרכב בחירום ומצלמה המזהה את מצבו של הנהג.

  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    טויוטה bZ4X היא רכב שלם ומוצלח.

טויוטה bZ4X שאלות ותשובות

הטויוטה bZ4X מוצעת בשתי גרסאות: גרסת ההנעה הקדמית (Motion 2x4) החל מ-245,990 ₪, וגרסת ההנעה הכפולה (Vision 4x4) החל מ-265,990 ₪. יש להוסיף אגרת רישוי שנתית של 558 ₪.
הפער במחיר בין שתי הגרסאות עומד על 20,000 ₪. גרסת ההנעה הכפולה (4x4) יקרה יותר אך מציעה יכולות שטח טובות יותר, הספק מנוע גבוה יותר (218 כ"ס לעומת 204 כ"ס) ותאוצה מהירה יותר (6.9 שניות ל-100 קמ"ש לעומת 7.5 שניות).
לפי חוות הדעת באתר אוטו, בגרסת ההנעה הכפולה הרכב עולה מעט פחות ממתחריו הישירים כמו יונדאי איוניק 5 וטסלה מודל Y, אך הוא פחות מאובזר ופחות חזק מהם. התמורה מוערכת כסבירה.
האחריות על הרכב היא ל-3 שנים או 100,000 ק"מ. האחריות על הסוללה החשמלית היא ל-8 שנים או 160,000 ק"מ, עם אפשרות להרחיב ל-10 שנים. טויוטה גם מצהירה כי אחרי 10 שנים הסוללה תהיה יעילה ב-90% לפחות.
עלויות האחזקה של רכב חשמלי נמוכות יחסית - יש פחות חלקים נעים, פחות בלאי בבלמים בזכות הבלימה הרגנרטיבית, וללא צורך בתחזוקת מנוע בעירה. הטיפול התקופתי מתבצע כל 15,000 ק"מ ובו מתבצעות בדיקות מקיפות ומוחלפים חלקים כגון מסנן אוויר מזגן, נוזלי בלמים וקירור.
ה-bZ4X נבדקה על ידי Euro NCAP בשנת 2022 וקיבלה דירוג של 5 כוכבים. הציונים: 88% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 79% בהגנה על הולכי רגל ו-91% במערכות בטיחות. דירוג האבזור הבטיחותי בשתי גרסאות הרכב הוא 7 מתוך 8.
ברכב יש 7 כריות אוויר המגנות על הנהג והנוסעים במקרה של תאונה. זהו מספר סטנדרטי לרכבי פנאי מודרניים ותורם לדירוג הבטיחות הגבוה של הרכב.
מערכת קדם ההתנגשות (PCS) מסוגלת לזהות ולסייע במניעת התנגשות עם רכבים אחרים, הולכי רגל, רוכבי אופניים ורוכבי אופנוע. היא מתריעה באמצעות התרעה קולית וויזואלית ומספקת סיוע בבלמים. אם הנהג לא מגיב בזמן, הבלמים ייכנסו לפעולה אוטומטית כדי למנוע או לצמצם התנגשות.
כן, ברכב מותקנת מערכת RSRS (Rear Seat Reminder System) - תזכורת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי. זוהי תכונת בטיחות חשובה המזכירה לבדוק את המושבים האחוריים לפני יציאה מהרכב.
טווח הנסיעה המוצהר לפי WLTP עומד על 502 ק"מ בגרסת ההנעה הקדמית ו-459 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה. בפועל, הטווח נע באיזור ה-340-385 ק"מ, תלוי בסגנון הנהיגה ובתנאי הדרך.
במבחן הדרכים של מגזין אוטו, שהיה מעט נינוח מהרגיל, התקבל נתון של 5.4 ק"מ לקוט"ש - מה שמתורגם לטווח של כ-385 ק"מ. צריכת החשמל בפועל מושפעת מתנאי הדרך, מאפייני הנהיגה, תחזוקת הרכב וקיבולת הסוללה.
טווח של 340-385 ק"מ בפועל מספיק לרוב הנסיעות היומיומיות ואפילו לטיולים בינוניים. לדוגמה, ניתן לנסוע מתל אביב לירושלים ובחזרה בנוחות. לנסיעות ארוכות מאוד (כמו לאילת) יידרש תכנון מסלול עם עצירות טעינה, אך רשת עמדות הטעינה המהירות בישראל הולכת ומתרחבת.
טמפרטורות קיצוניות (קור או חום) משפיעות על ביצועי הסוללה ועל הטווח. שימוש אינטנסיבי במיזוג האוויר או בחימום יכול להפחית את הטווח. בנוסף, טמפרטורת הסוללה עצמה משפיעה - סוללה קרה או חמה מדי פחות יעילה.
גרסת ההנעה הקדמית (2x4) מצוידת במנוע בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 27.2 קג"מ. גרסת ההנעה הכפולה (4x4) מציעה הספק כולל של 218 כ"ס ומומנט של 34.4 קג"מ. המהירות המרבית של שתי הגרסאות מוגבלת ל-160 קמ"ש.
גרסת ההנעה הקדמית מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7.5 שניות. גרסת ההנעה הכפולה מהירה יותר ומאיצה תוך 6.9 שניות. התאוצה היא החלטית אך לא אגרסיבית, עם כיול דוושה מוצלח המייצר תנועה זורמת וטבעית.
כמו ברוב הרכבים החשמליים, ל-bZ4X יש תאוצות גבוהות במהירויות ביניים הודות למומנט המיידי. הוא מאפשר לצאת לעקיפות בקלות. הכיול של דוושת התאוצה מוצלח ומייצר תנועה לא אגרסיבית מדי.
מצב X-Mode זמין בגרסת ההנעה הכפולה (4x4), והוא פותח בשיתוף עם סובארו. המצב מציע שני תת-מצבים: אחד למשטחים חלקים כמו כבישים מושלגים, ואחד למשטחים רכים כמו בוץ או שלג עמוק. המצב משפר את יכולות הנהיגה בשטח.
כן, ה-bZ4X מתאימה לנהיגה בשטח ובדרכים לא סלולות. היא מציעה מרווח גחון גבוה יחסית של 17.7 ס"מ - הגבוה ביותר מכלל הרכבים החשמליים שנמכרים בישראל. יחד עם מצב X-Mode בגרסת ההנעה הכפולה, הרכב מתאים גם לנסיעה בשבילי עפר ואפילו בדרכים מושלגות.
טויוטה bZ4X תומכת בטעינה מהירה DC בהספק מקסימלי של 150 קילוואט. בטעינה מהירה ניתן לטעון את הרכב מ-10% ל-80% בתוך כ-28 דקות, או להוסיף טווח של 100 ק"מ ב-10 דקות של טעינה.
טעינה ביתית דרך עמדת טעינה ייעודית לוקחת החל מ-6.5 שעות בשקע טעינה של 11 קילוואט. בעמדת טעינה של 6.6 קילוואט זה לוקח בין 11 ל-19 שעות, תלוי במצב הסוללה. זמן הטעינה מושפע ממספר גורמים כולל טמפרטורת הרכב והטמפרטורה החיצונית.
עלות טעינה ביתית מלאה עומדת על כ-42 ₪ (בהתבסס על תעריף חשמל ביתי). זה זול משמעותית מתדלוק רכב עם מנוע בעירה. בעמדות טעינה מהירות ציבוריות העלות משתנה בהתאם למפעיל ולסוג החיבור.
הטעינה נעשית באמצעות כבל טעינה ייעודי, דרך עמדת טעינה ביתית או ציבורית. מבחינה בטיחותית, לא מומלץ לטעון באמצעות שקע ביתי רגיל. רצוי להתקין עמדת טעינה ייעודית בחניה הפרטית. בנוסף, ניתן לטעון בעמדות טעינה ציבוריות הפרוסות ברחבי הארץ.
לא חובה. זה תלוי במצב הסוללה ובנסיעה הצפויה. אם טווח הנסיעה לא דורש טעינה יום-יומית, רצוי לטעון לפי הצורך. עם זאת, המלצת היבואן היא להניע את הרכב לפחות פעם בשבוע ולנסוע עימו נסיעה קצרה כדי לשמור על אורך חיי הסוללה.
שתי גרסאות ה-bZ4X (הנעה קדמית וכפולה) מצוידות בסוללת ליתיום-יון בנפח של 71.4 קוט"ש. בפיתוח הסוללה הושקעו מאמצים גדולים, והיא תוכננה לשמור על קיבולת של כ-90% גם לאחר 10 שנים ו-240,000 ק"מ.
הרכבים מיוצרים בהתאם לתקנים מחמירים ועומדים בכל הסטנדרטים האירופאים. כל חלקי וכבלי מתח גבוה לחלוטין מסוככים ומוגנים ולכן פליטת הגל האלקטרומגנטי דומה לזו של כל רכב אחר.
טויוטה bZ4X ארוכה יחסית - 469 ס"מ - מה שהופך אותה לגדולה יחסית בקטגוריה - ארוכה ב-9 ס"מ מטויוטה ראב 4. בסיס הגלגלים נדיב ועומד על 285 ס"מ, מה שמבטיח מרחב נוח לנוסעים. מרווח הגחון הגבוה (17.7 ס"מ) הוא הגבוה ביותר מכלל הרכבים החשמליים בישראל.
נפח תא המטען עומד על 452 ליטר. התא כולל רצפה שטוחה והגישה אליו נוחה. רצפת תא המטען נפתחת ומגלה תא אחסון נוסף (אם כי לא אידיאלי לכבלי טעינה שצריכים להיות נגישים). דלת תא המטען חשמלית וניתן לכוון את זווית הפתיחה שלה.
ב-bZ4X ישנם חמישה מקומות ישיבה. המושבים הקדמיים נוחים מאוד ומחוממים. בזכות בסיס גלגלים רחב (285 ס"מ) ורצפה שטוחה ללא תעלת הינע, גם שלושה מבוגרים יכולים לשבת בשורה השנייה בנוחות עם מרחב טוב לרגליים ולראש.
לא, ברכב אין תא מטען קדמי. זה בניגוד לחלק מהרכבים החשמליים המתחרים שמציעים תא אחסון נוסף מתחת למכסה המנוע הקדמי.
ב-bZ4X יש מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' הנמשך לכיוון הקונסולה המרכזית, יחד עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ' מעל ההגה. מערכת המולטימדיה תומכת באפל קארפליי (Apple CarPlay) ובאנדרואיד אוטו (Android Auto) ומערכת שמע עם 6 רמקולים.
בקונסולה המרכזית יש שקע USB-A אחד, שני שקעי USB-C, שקע 12V ומשטח טעינה אלחוטי לטלפון. לנוסעים בשורה השנייה יש שני שקעי USB-C נוספים ופתחי מיזוג אחוריים. כל הנוסעים יכולים לטעון את המכשירים שלהם בנוחות.
T-Mate היא חבילת מערכות בטיחות מתקדמות של טויוטה. היא כוללת מערכות כמו: מערכת קדם התנגשות עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכבים בשטח מת, מערכת לשמירה על נתיב, זיהוי תמרורים, וסיוע בהיגוי בחירום. המערכות נועדו לסייע ולהפוך את הנהיגה לבטוחה יותר.
המתחרים העיקריים הם יונדאי איוניק 5, טסלה מודל Y, סקודה אניאק ו-BYD סיל U. כל הרכבים הללו הם SUV חשמליים בגודל דומה במחיר תחרותי. לכל אחד יתרונות שונים - למשל, האיוניק 5 והמודל Y מציעים טווח נסיעה גבוה יותר.
היתרונות העיקריים הם: מוניטין ואמינות המותג טויוטה, מרווח גחון גבוה יותר (17.7 ס"מ לעומת כ-16 ס"מ באיוניק), מצב X-Mode לנהיגה בשטח בגרסת 4x4, ואחריות ושירות ידועים של יבואן טויוטה. האיוניק 5 מציעה טווח גבוה יותר וטעינה מהירה יותר (עד 240 קילוואט).
זה תלוי בצרכים. ה-bZ4X חשמלית לחלוטין ללא פליטת מזהמים, עם עלויות תפעול נמוכות יותר. היא גם גדולה יותר (ארוכה ב-9 ס"מ) ומציעה טכנולוגיה מתקדמת יותר. הראב 4 ההיברידית מציעה טווח נסיעה בלתי מוגבל בזכות מנוע הבנזין והיא זולה יותר.
שני הרכבים מבוססים על אותה פלטפורמה (e-TNGA) ופותחו בשיתוף טויוטה-סובארו. הם כמעט זהים טכנית, עם הבדלים קלים בעיצוב החיצוני והפנימי. לשניהם אותו מנוע, סוללה, וכושר טעינה. מצב X-Mode בשני הרכבים פותח על ידי סובארו.
ה-bZ4X מתאימה למשפחות שמחפשות SUV חשמלי בטיחותי ומרווח עם מוניטין טויוטה המוכר. הרכב מתאים גם למנהלים ואנשי עסקים, למי שמחפש רכב פנאי עם טווח ריאלי מעל 300 ק"מ, ולמי שמתכנן נסיעות בדרכים לא סלולות. בנוסף, טויוטה bZ4X מתאימה למי שרוצה להפחית את עלויות התפעול ולתרום לסביבה.
נוחות הנסיעה טובה למדי. המתלים מכוילים לצד הרך, מה שמבטיח ספיגה טובה במיוחד בנהיגה עירונית. מחוץ לעיר מורגש מחסור קל בריסון, אך בסך הכל מדובר ברכב נעים למדי בשיוט. בידוד הרעשים אינו מצטיין - יותר מדי רעשי דרך (צמיגים, מתלים) חודרים לתא.
כן, ה-bZ4X מתאימה לנסיעות ארוכות. המושבים הקדמיים נוחים עם מושב נהג המתכוון חשמלית, יש מרחב מצוין לנוסעים והתנהגות הכביש טובה מאוד עם אחיזה גבוהה. היכולת בשבילים טובה מאוד, והרכב נעים למדי לטיולים.
תנוחת הישיבה הגבוהה יחד עם המראות הגדולות מאפשרות ראות טובה מאוד לנהג. יש מצלמות היקפיות 360° וחיישני חניה קדמיים ואחוריים שמסייעים בתמרון. העיצוב מאפשר שדה ראייה רחב, והראות לחוץ טובה בכלל.
לפי חוות הדעת באתר אוטו, החומרים נוקשים לרוב, וההרכבה והגימור לא הרשימו. זהו אחד החסרונות המזוהים של הרכב. עם זאת, העיצוב נקי והמרחב טוב בכלל.

טויוטה bZ4X מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

טויוטה bZ4X לפי שנים

טויוטה bZ4X השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • electric.svg
    `
    טויוטה bZ4X
    טויוטה bZ4X חשמלי, Motion, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 502
    מחיר מחירון ₪245990
  • electric.svg
    סקייוול ET5
    סקייוול ET5 XR86 חשמלי, Comfort
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 489
    מחיר מחירון ₪178900
  • electric.svg
    ליפ מוטור C10
    ליפ מוטור C10 חשמלי (69.9 קוט"ש), Style ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 424
    מחיר מחירון ₪169900
  • electric.svg
    SERES M5
    SERES M5 חשמלי, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 480
    מחיר מחירון ₪226900
  • electric.svg
    קופרה טווסקאן
    קופרה טווסקאן חשמלי, Endurance ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 569
    מחיר מחירון ₪242900
  • electric.svg
    BYD סיל U
    BYD סיל U, חשמלי, Comfort ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 420
    מחיר מחירון ₪191500
  • electric.svg
    on
    MG מארוול R
    MG מארוול R חשמלי, Luxury, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 402
    מחיר מחירון ₪198888

חוות דעת גולשים על טויוטה bZ4X

3.7/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (7)

הנאת נהיגה

4.6

עלויות תחזוקה

3.4

נוחות השימוש ואבזור

4.6

מרווח ישיבה

4.6

תא המטען

4.6

יש לכם טויוטה bZ4X? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.