כאשר נחשף הדור השמיני של פולקסווגן גולף GTI, המבקרים והמעריצים הסכימו כמעט פה אחד שהיא מצוינת לנהיגה, אבל שתפעול המערכות השונות שלה מבלבל, לא אינטואיטיבי וקשה להפעלה במהיגה. גם המנכ"ל החדש של פולקסווגן, תומאס שייפר, מודה בזה - והוא נשבע לתקן זאת, ומהר.

בשיחה עם מגזין 'קאר' הבריטי, הודה המנכ"ל החדש של היצרנית כי נעשו טעויות עם מערכת המידע והבידור MIB3 שניתן למצוא בגולף ובלאון החדשות, כמו גם בדגמים נוספים רבים של הקונצרן.

"אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות", אמר שייפר. "קיבלנו משוב מלקוחות, יש לנו משוב מקבוצות מיקוד ומעיתונאים... הם אומרים, 'אתה יודע שזה לא טוב. אתה חייב לשפר את זה'".

והחברה תתחיל לעשות זאת כבר בחורף הקרוב. המנכ"ל אומר ש"תוכנת 3.0 חדשה" בדרך, ושהיא תדאג שכפתורי המיזוג ועוצמת השמע, למשל, יאירו בלילה כדי שנהגים אשכרה יוכלו למצוא אותם. החברה גם פועלת להפוך את המערכת ל"הרבה יותר מהירה עם יותר פיצ'רים".

​מנכ
צילום: VW

אבל השיפורים לא יהיו מוגבלים רק לתוכנה; שייפר אמר כי החומרה בכלי הרכב של פולקסווגן, כמו כפתורי המגע בגלגלי ההגה שלה, ישופרו או יוחלפו לחלוטין - כפי שכבר דיווחנו לכם בעבר. עם זאת, זה ייקח קצת יותר זמן ליישם, והמנכ"ל אמר ששיפורי חומרה חדשים יעשו את דרכם לכלי הרכב ב-2024, למעט גלגל ההגה, שיתוקן כבר בטיגואן החדש שיוצג בשנה הבאה.

שייפר הוסיף וטען שכדי שטעויות כאלו לא יקרו שוב, הדירקטוריון מתכנס כעת מדי חודש כדי לבדוק את התקדמות השיפורים במערכת המולטימדיה, ושהמנהלים בפגישות הללו מקיימים אינטראקציה עם דגמי-דמה כדי להבטיח שהם עובדים כראוי.

​מנכ
צילום: VW

"יש לנו כעת קבוצות מיקוד על בסיס קבוע, הרבה יותר ממה שהיה לנו קודם. אנחנו משתמשים באנשים אקראיים - כי כששאלנו את דעתם של העובדים שלנו כל הזמן, הם אמרו שזה נהדר. אבל הם משוחדים!" אמר שייפר. "צריך לקחת אנשים מכל תחומי החיים, וכל הגילאים, ולבדוק אם זה עובד בשבילם. אתה מגלה באיזו קלות אנשים יכולים למצוא פונקציות במערכת. אני מקווה שנאיץ את זה, וזה יהפוך להליך רגיל בניהול פרויקטים".

"אנחנו מנסים לתקן את זה מתוך גישה של היגיון", אמר שייפר. "אנחנו שואלים, 'מהן 10 הפונקציות המובילות שלקוחות תמיד צריכים?' ואז הצבנו אותן ברמה הראשונה בכפתורים קשיחים. ואז ב-20 הפונקציות הבאות, איפה מציבים אותן? הכנסנו לזה קצת היגיון, ואז נשאיר את זה ככה. אסור לשנות את זה!"

שייפר הוסיף וציין כי בעתיד פולקסווגן והמותגים הרבים שלה יפעלו ליצירת זהויות מותג שיאפשרו לעיצוב תא הנוסעים להיות עקבי יותר. עניין שיקל על הלקוחות למצוא כפתורים במיקום קבוע כמו כפתור המתנע, פקדי עוצמת הקול וכפתור אורות החירום.

​מנכ
צילום: VW