פולקסווגן גולף 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
הדור השמיני של פולקסווגן גולף נחשף לראשונה באוקטובר 2019 על בסיס פלטפורמת ה-MQB evo.
כבכל דור, העיצוב של גולף החדשה מציג אבולוציה איטית וזהירה והיא שומרת על המאפיינים שליוו אותה לאורך ההיסטוריה, כמו קורה C הרחבה מאחור. ועם זאת יש שינויים, ובדור הנוכחי יחידות תאורה רוחביות וצרות יותר, למשל.
סביבת הנהג של גולף מאמצת את סביבת הנהג ה“דיגיטלית“ הכוללת לוח מחוונים מוקרן, מסך מולטימדיה חדש וגדול, ידית הילוכים אלקטרונית ועוד.
היצע המנועים בעולם רחב וכולל מגוון מנועי דיזל ובנזין בהספקים של בין 90 כ“ס ל-150 כ“ס, עם או בלי מערכת היברידית-מתונה. לישראל הגולף החדשה מגיעה עם שתי יחידות הנעה עיקריות — 1.0 ל‘ עם 110 כ“ס או 1.5 ל‘ עם 150 כ“ס, שתיהן עם מערך היברידי מתון ותיבה רובוטית דו-מצמדית.
בחו"ל מוצעת גולף גם בשתי גרסאות היברידיות-נטענות (PHEV) העושות שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ל‘ ומנוע חשמלי בהספק משולב של 204 כ“ס או 245 כ“ס. טווח הנסיעה החשמלי עומד על כ-60 ק“מ (WLTP) בהתאם לגרסה.
לצד הגרסאות ה“רגילות“ מוצעת גם גולף GTI העושה שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל‘ המפיק 245 כ“ס המסוגלת להאיץ ל-100 קמ“ש ב-6.2 שניות. ל-GTI גם פגושים וחשוקים ספורטיביים, מתלים בכיול ספורטיבי ועוד.
השיווק של פולקסווגן גולף החדשה בישראל החל במרץ 2021.
-
עיצוב ונוכחות
לגולף הופעה סולידית למדי. היא מזוהה מיד כגולף, וזה בדיוק מה שהתכוונו אליו בפולקסווגן.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה ומודרנית. כמו שאר דגמי הקבוצה גם כאן הופחת השימוש במתגים, אך בפולקסווגן הצליחו לייצר הנדסת אנוש טובה ממה שראינו עד כה סידור דומה. איכות החומרים טובה למדי, אך לא בצורה יוצאת דופן ביחס לקבוצה.
מושב הנהג נוח, וגם תנוחת הישיבה טובה. המרחב לנוסעים מאחור טובה מאוד וישנה בקרת אקלים גם לנוסעים מאחור.
לתא המטען נפח של 381 ל‘ ומבנה יעיל.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל‘ המוכר של היצרנית (150 כ“ס) מציע ביצועים טובים יותר וטובים באופן כללי. תיבת ההילוכים פועלת בצורה חלקה וזורמת יותר מבעבר. צריכת הדלק טובה מאוד — 14.2 ק“מ לליטר במבחן דרכים.
ל-GTI (טורבו, 2.0 ל' 245 כ"ס) ביצועים טובים מאוד בכל מצב ואופי נמרץ. הצליל הספורטיבי מוסיף לאווירה. למרות האופי הנמרץ בנהיגה מנהלתית מדובר ביחידת הנעה נעימה ומעודנת. צריכת הדלק במבחן עמדה על 9.5 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
לגרסת ה-1.5 ל‘ מתלה רב-חיבורי מאחור המשפר את נוחות הנסיעה וגם את עידון ואופי פעולת המתלה והבולם. ההבדל מורגש.
היכולת הדינאמית של הגולף טובה בשתי הגרסאות, למרות זוויות הגלגול, והתנהגות טובה ונכונה בכביש המפותל.
גרסת ה-GTI מציעה שילוב מוצלח בין נוחות ראויה ביום יום (על אף כיול נוקשה יותר) להתנהגות כביש טובה וריסון מצוין בכביש המפותל. בדיוק כמצופה מ-GTI אמיתית.
-
תמורה למחיר
בגרסתה היקרה גולף יקרה מדי. אך ברמות הגימור הנמוכות היא דווקא מתומחרת באופן הוגן.
-
בטיחות
פולקסווגן גולף נבדקה מחדש ע"י יורו NCAP בשנת 2022 לאחר עדכון שעברה וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון של 88% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-74% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב ועוד.
-
מה חדש בפולקסווגן גולף 2024
הפסקת שיווק גרסת ה-1.0 ל' בתחילת 2024.
אין שינויים במפרט בשאר הגרסאות.
-
סיכום
גולף זו גולף.