יונדאי חרגה ממנהג יצרני הרכב, והציגה את הקונה החדש לקראת חג המולד - בתקופה שידועה כעונת מלפפונים נטולת דגמים חדשים. ואולי היא עשתה זו כדי לוודא שתקבל את מלוא תשומת הלב.
כך או כך, רכב הפנאי החדש, דור שני ליונדאי קונה המקורי שהוצג ב-2017, מבטיח שיפור משמעותי לעומת קודמו, מציג עיצוב בולט ומתקדם, ומציע שדרוג ניכר בתא הנוסעים. 

יונדאי לא חשפה מידע רב, אך היא כן הציגה תמונות של מספר גרסאות ורמות גימור שונות, שלכל אחת מראה שונה במקצת.

לכל הגרסאות אותו חרטום עתידני למראה שפגשנו בסטאריה, עם פס תאורת לד שמקיף את כל החזית (ומזכיר קצת את המשקף של ג'ורדי לה פורג' מ"מסע בין כוכבים". אבל אולי זה רק אני), ופס תאורה היקפי דק גם מאחור.

יונדאי קונה 2023 החדש נחשף
צילום: Hyundai

הגרסה החשמלית מציגה פגוש קדמי "מפוקסל", ואליו מצטרפים חישוקי 19 אינץ' עם מוטיב הפיקסלים, וסבכה אטומה עם גרפיקה דומה.

לגרסת הבנזין ולהיברידית יש מראה קשוח יותר, עם איפור "שטח" שכולל חיפויי פלסטיק סביב, מיגון גחון מזויף ופגוש קדמי אגרסיבי יותר. רמת גימור N Line הספורטיבית למראה זוכה לפגושים קדמי ואחורי ייחודיים, חצאיות צד כסופות וחישוקי 19 אינץ', כאשר מראות שחורות וגג שחור מוצעים כאופציה.

יונדאי קונה 2023 החדש נחשף
צילום: Hyundai

ביונדאי טוענים שבניגוד למקובל, הם התחילו לתכנן את הגרסה החשמלית תחילה ולאחר מכן המשיכו עם שאר הגרסאות. כלומר, זו לא מכונית בנזין שזכתה לגרסה חשמלית אלא להיפך - ומעניין לראות כיצד זה יתבטא בפועל.

הדגם החדש ארוך מקודמו ב-15 ס"מ משמעותיים (435.5 ס"מ) וזכה לתוספת של 6 ס"מ לבסיס הגלגלים (266 ס"מ). ממד הרוחב צמח אף הוא, ב-2.5 ס"מ (182.5 ס"מ), ומידות מוגדלות אלו מבטיחים תא נוסעים מרווח מבעבר - נקודת תורפה בדגם היוצא.

יונדאי קונה 2023 החדש נחשף
צילום: Hyundai

עיצוב תא הנוסעים זכה לשדרוג משמעותי בהשראת האיוניק 5, עם דשבורד "צף", בורר הילוכים צמוד להגה, ולוח מחוונים מוקרן בגודל 12.3 אינץ' שצמוד למולטימדיה תואמת בגודל 12.3 אינץ'. בתמונות ניתן לראות כי הרצפה מאחור שטוחה, ויונדאי מספרת על תא מטען שימושי מבעבר - עוד נקודת חולשה בדגם המוחלף.

פרטים טכניים מלאים טרם פורסמו (למה לעשות זאת בבת אחת, אם אפשר להישאר בכותרות עם עוד כמה סבבים של הודעות לעיתונות...), וישוחררו טיפין-טיפין בחודשים הקרובים.

יונדאי קונה 2023 החדש נחשף
צילום: Hyundai