יגואר הייתה מבין הראשונות בקרב יצרניות המערב להציג רכב חשמלי מודרני, השניה בסגמנט הפנאי בגודל "מלא" (מודל X היה קודם), ועלתה כבר בתחילתו על הגל החשמלי הגדול ששוטף אותנו ואת העולם בימים אלה. היא עשתה זאת עם יגואר I-PACE אשר נחשף כדגם תצוגה עוד בשנת 2016, הוכרז לייצור בשנת 2017 והחל להימכר כבר בשנת 2018. אצלנו הוא הופיע שנה לאחר מכן, בתקופה בה רכב חשמלי היה עניין נדיר ויוצא דופן בכבישי ישראל.
 
מאז השנים עברו, מתחרים הוצגו גם הוצגו, וביגואר עצרו עם החידושים בתחום החשמלי. כעת הרגישו הבריטים שהגיע הזמן לרענן קלות את רכב הפנאי החשמלי שלהם, היחיד שיש נכון להיום במבחר היצרנית. נאמר כבר עכשיו, מהפיכות אין כאן – אפילו ביגואר, בניגוד להצהרות המוגזמות-בדרך-כלל של הודעות לעיתונות, הכריזו כי העדכון "מעודן".

יגואר I-PACE מתעדכן לקראת 2023
צילום: Jaguar
 
העדכונים הממש קלים
כמקובל בעדכונים שכאלה, ביגואר רעננו את ההופעה החיצונית. כעת יש סבכה חדשה וחלקה בצבע המרכב, הפגושים עודכנו וכך גם העיטורים עליהם שצבועים כעת באפור 'אטלס' או בצבע המרכב (בהתאם לחלק) במקום בשחור מבריק בעבר. גם הסמל שבחזית עודכן והוא בשחור-כסוף מובחנים יותר. גרסאות '400 ספורט' החדשות ודגמים המצוידים בחישוקי 22 אינץ' כוללים גם כנף קטנה בקצה דלת תא המטען.
 
ביגואר מדווחים גם על מגוון מצומצם של צבעי מרכב חדשים, חישוקים בעיצוב ובגימור חדשים, מציינים קישוריות אלחוטית לממשקי אנדרואיד ואפל אך בכל, פחות או יותר מסתיימים החידושים.
 
ללא שינוי
השאר נותר ללא שינוי. המפרט עדיין כולל יחידת הנעה אחת מרשימה למדי – שני מנועים חשמליים (הנעה כפולה) המפיקים כ-400 כ"ס ומאיצים את רכב הפנאי המגודל הזה ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות. לסוללה 90 קוט"ש וזו מאפשרת טווח של עד 470 ק"מ, טעינה ביתית עד 11 ק"ו וטעינה מהירה עד 100 ק"ו. יגואר לא מציינת שינויים נוספים למערך המתלים או לסביבת הנהג.

יגואר I-PACE מתעדכן לקראת 2023
צילום: Jaguar